Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 apr 2023 17:17

Dead Kennedys
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 apr 2023 17:44

Maar zoals je het zelf dus ook zegt: zelden volledige lp's - hier en daar een uitschieter (in mijn geval 7 Seconds, NoMeansNo, eventueel de vroege Bad Religion...) niet te na gesproken... Zelfs uit pakweg de eerste Dead Kennedys-lp draai ik zelden nog méér dan het ene nummer Holiday in Cambodia.
En van the Ruts vind ik die dub-plaat, Rhythm Collision, wel heel goed. Maar om de eerste generatie Britse punkbands uit eerste hand te hebben meegemaakt ben ik wat te jong; met het draaien van losse nummers uit de catalogi van labels als SST, Alternative Tentacles en Dischord records weet ik daarentegen ook wel een avondje te vullen. ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 26 apr 2023 18:08

Hear hear!🤘

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2023 18:24

Ik draai van geen enkele artiest het hele album vaker dan 2x. Als ik 50% regelmatig wil horen is het in mijn ogen al heel goed.

Een enkele live cd wil nog wel een lukken. B.v. Steel Pulse, Rastafari Centinnial; Misty in Roots, Live at the Counter Eurovision of Aswad, Live & Direct.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 apr 2023 18:49

Wow!! Aswad live & Direct!! Wat heb ik die grijsgedraaid zeg. Beste livealbum die ik heb. Heb er ook nog een oude VHS band van. 👍🏼
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 apr 2023 18:51

(Ok Babylon by bus is een goeie tweede ;) )
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 apr 2023 21:48

Wohow, Misty in Roots live: da's echt wel een onverslijtbare knaller! :) (nota bene hier in Brussel opgenomen, helaas in de tijd dat ik nog kleine kleren droeg...) Ik heb'm op vinyl; wist zelfs niet dat die ook op cd was uitgegeven...
En van Bob vind ik Live! uit '75 wel nog beter dan BBBus - zeker de deluxe-editie, met de integrale Lyceum-concertopnamen.
Fijn om te vernemen dat er nog reggae-fans op het forum zitten! (als het om live-albums gaat zijn trouwens zeker ook die van Burning Spear te vermelden - en natuurlijk ook Tear it up van Black Uhuru!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 apr 2023 22:35

Burning Spear heb ik live gezien in Paradiso in Amsterdam. Echt geweldig! Die koperblazers en zijn stem; echt een magnifieke ervaring !!!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2023 22:54

Burning Spear is inderdaad ook geweldig. Ik heb hem meerdere keren Live gezien.
Qua live opnames vind ik het concert in Hamburg, uitgezonden door Rockpalast het beste.

Op CD heb ik niet zoveel. Ik heb heel veel cassettebandjes en op de harde schijf staan, veel gedownload via Reggaeddl. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe actief dat nog is.

Misty in Roots heb ik in de Effenaar in Eindhoven gezien. Echt zo'n band die live veel beter is dan in de studio.
Hetzelfde geldt voor Third World. De albums zijn mij een beetje teveel pop maar live echt goed. De meesten bespelen meerdere instrumenten, ze maken er echt een show van en klinken veel meer 'roots'.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 apr 2023 22:59

Inderdaad: third world moet je echt live meemaken! Maar ze hebben onder het label van Island records wel hele leuke LP’s gemaakt hoor!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 apr 2023 09:31

Op plaat vind ik TW nogal gladjes klinken; live heb ik ze nooit meegemaakt, maar wel opnamen van gezien, en dat zag er inderdaad behoorlijk feestelijk uit. Van Spear moet ik hier nog ergens een cassettebandje (opgenomen op het soundmix-deck) hebben van zijn concert in Antwerpen, eind jaren 80 - het eerste dat ik ooit zag: machtig was dat! Nog steeds een van mijn fijnste reggae-concertherinneringen (net als Dr.Alimantado, African Head Charge en U-Roy + Mad Professor). Verder vooral grote fan van Prince Far I, Lee Scratch Perry, On-U Sound, plus een hele trits producers uit de jaren 70. En de laatste jaren nogal geboeid door het grensgebied tussen (dub)reggae en jazz (Vin Gordon, TommyMcCook, Deadly Headley...)
Ik blijf het nog steeds fascinerend vinden hoe zo'n klein land als Jamaica zoveel geniale muziek heeft kunnen voortbrengen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2023 09:38

Blijkbaar maakt de ene helft muziek daar en loopt de andere helft hard ;-)
Less is bore

Plaats reactie