Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

i-mac

i-mac 02 nov 2020 08:43

Aangezien er in een bepaald topic uitvoerig over muziek wordt gepraat, is een eigen topic misschien geen slecht idee.

Deel je muzieksmaak met andere forumleden, wie weet ontdek je ook nog eens iets. Of laat de fietsende medemens weten welk album je recent hebt gekocht. Concerten is een moeilijk iets in dit vervelende corona tijdperk, maar bij leven en welzijn komt dat ook snel terug.

Mede omdat er in het andere topic over werd gesproken, heb ik nog eens Pink Floyd's DSOTM bovengehaald.

Mijn laatste aankoop is, hoe kan het bijna anders, Iron Maiden - Nights of the Dead. Een live album van hun laatste toer, opgenomen te Mexico. Een speciale CD box koop ik altijd, maar ook de 3-LP versie komt deze kant uit.

Afbeelding

Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 nov 2020 08:54

Grappig, een streling voor het oor, en dan koop je Iron Maiden. Ik hou er niet zo van, en het zal vast goede muziek zijn en er zullen veel mensen plezier aan beleven, maar de typering streling voor het oor....:-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

i-mac

i-mac 02 nov 2020 09:01

rikkert schreef: 02 nov 2020 08:54 Grappig, een streling voor het oor, en dan koop je Iron Maiden. Ik hou er niet zo van, en het zal vast goede muziek zijn en er zullen veel mensen plezier aan beleven, maar de typering streling voor het oor....:-)
Bij "Hallowed be thy name" en "Children of the damned" krijg ik steevast "kiekenvlees" (http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... iekenvlees). Smaak en goesting ;-)

Ook van één de solo's in "Mr. Crowley" van Ozzy Osbourne, komen de tranen me bijna iedere keer in de ogen. Dit is zo ontzettend mooi.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 02 nov 2020 09:28

Ben benieuwd wat er allemaal de revue gaat passeren. Laat ik beginnen met een van mijn meest favoriete albums; Operation: Mindcrime van Queensryche. Link naar de video van de titeltrack https://www.youtube.com/watch?v=vAI2QOBMlTA
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

i-mac

i-mac 02 nov 2020 09:34

Slowracer schreef: 02 nov 2020 09:28 Ben benieuwd wat er allemaal de revue gaat passeren. Laat ik beginnen met een van mijn meest favoriete albums; Operation: Mindcrime van Queensryche. Link naar de video van de titeltrack https://www.youtube.com/watch?v=vAI2QOBMlTA
:winkthumb:

Top album. Voor zij die het niet kennen, het is een concept album.

bartg
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 apr 2011 12:19

bartg 02 nov 2020 10:05

Net de vinyl heruitgave van Goats Head Soup + Brussels Affair van gouwe ouwe Rolling Stones in huis gehaald. https://www.youtube.com/playlist?list=P ... VndlyQitsj
En o ja, Eleni Karaindrou's Concert In Athens ook ... https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 6grISCMrzA
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 nov 2020 10:06

i-mac schreef: 02 nov 2020 08:43 Aangezien er in een bepaald topic uitvoerig over muziek wordt gepraat, is een eigen topic misschien geen slecht idee.
:winkthumb:

Muziek loopt bij mij parallel aan m'n fietshobby. Op m'n 13e m'n eerste racefiets maar in die periode kocht ik ook m'n eerste platen.
Aan muziek en de bijbehorende apparatuur heb ik ook meer uitgegeven dan aan de fietshobby :mrgreen:
Ik heb de hele dag muziek aan behalve als ik hardloop, wandel of fiets. Als ik buiten ben wil ik buiten ook helemaal ervaren.

Ik heb echt een brede smaak en verken graag nieuwe of voor mij onbekende muziek. Net als met fietsen dat onbekende weggetje in. Ook als is het eens heel stevig rocky,

Over albums die dit jaar zijn verschenen die ik op vinyl heb gekocht heb ik een verhaaltjes geschreven.

Bob Dylan - Rough and Rowdy Ways (19 juni 2020)
Bob levert met deze plaat een groot meesterwerk af.
Cadeautje van m’n dochter voor m’n verjaardag.
Met een paar nummers hadden we al kennis kunnen maken, maar nu een heus nieuw album van de grote meester.
Dylan heeft een onwaarschijnlijk omvangrijke catalogus. Zeker als we de officiële bootleg series mee gaan tellen.
Maar dit nieuwe album staat op zeker in de top 10 van de beste Dylan albums als het al niet een top 5 is.
Briljante albums als Blood On The Track en Blonde On Blonde steken boven alles uit. Maar met de andere albums uit de kopgroep zoals Desire, Highway 61 Revisited en Bringing It All Back Home kan dit nieuwe album prima concurreren.
Op deze nieuwe plaat zien we een Dylan als de ultieme tekstdichter. Enorme lappen tekst waar we de rest van ons leven wel zoet mee zijn om ze helemaal te doorgronden.
De muziek zelf is voor Dylan’s doen best wel heel erg Blues zonder dat hij de Rock en Folk helemaal los laat.
Opmerkelijk is het aantal bekenden dat in de songs voorkomt. Het is ondoenlijk om een ieder op te noemen.
Is dit Dylan’s briljante bundel met een afscheid aan een ieder die hem heeft geïnspireerd. Inspiratie kan ook negatief zijn want zonder hem te noemen kom ik volgens mij Trump ook ergens tegen.
Maar Beatles, Pacino, Julius Caesar, Mary Lou & Miss Pearl, Wolfman Jack, Nat King Cole, Jummy Reed, Charlie Parker, Zapruder, Sherman, Montgomery, Patton en persoonlijk vind ik leuk hoe hij Leon Russell erbij sleept.

In 1965 nam Dylan voor het album Highway 61 Revisited het nummer Desolation Row op. Daar komt de ene na de andere persoon langs maar Dylan is duidelijk in het laatste couplet:
All these people that you mention
Yes, I know them, they're quite lame
I had to rearrange their faces
And give them all another name

Dat is iets wat hij niet doet op dit nieuwe album. Hij bedoeld blijkbaar ieder die is wie hij is?
Briljant is dan ook het nummer “My Own Version Of You”
Heel veel bekende namen!
Wie een keer wil turven daag ik graag uit en dan twee totalen: directe namen die genoemd worden of indirect door een nadrukkelijke verwijzing.
Om de teksten voor dit album bij elkaar te creëren ben je echt de aller, aller, aller allergrootste muzikale tekstdichter.

Het album krijgt ook overal 5 sterren met een enkele 4,5 ster. Album kwam in vele landen ook op nummer 1. Onwaarschijnlijk dat zo’n oude man al die jonkies aftroeft.

Dylan mag van mij nog lang op onze planeet rondscharrellen, maar als dit z’n laatste album is dan kan ik daar meer dan vrede mee hebben.
Briljante teksten, heerlijk relax en warme muziek en schitterende hoes. Ook het label is schitterend en sluit aan bij het nummer waarin hij een ode brengt aan Jimmy Reed. Kan zo een label zijn van een oude 78 toeren Blues plaat.

Hulde!

Afbeelding

Ga ik nu koffie drinken bij een maatje die altijd wel een plaat uit de kast trekt die ik nog niet ken. Ga daar normaal op de fiets heen maar...............regen! Is ook veel mooie muziek over gemaakt ;)

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1776
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 02 nov 2020 10:16

Up the irons!!!!! :like: :like:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 nov 2020 11:57

Ah leuk ook zeker een hobby van mij.
Zelf mijn 5.1 speakerset gebouwd. Vifa premium 22, wel als bouwpakket, niet alle filters en componenten zelf verzonnen. Dus van MDF de speaker bouwen, solderen en afwerken.

Na de projecten achtertuin, voortuin en keuken wil ik misschien weer aan een nieuwe set beginnen.

Begonnen met top 40 in mijn tiener jaren.
Al snel richting house, hardcore.
Vanaf mijn 20ste veel trance, house bijna alle edm.
Maar ook 80's 90's vind ik leuk. Coldplay, Madonna, RMB Hip/hop.

Elke week zit ik wel een avondje op spotify en youtube leuke muziek te zoeken en te verzamelen.

Kinderen zitten vaak op tiktok, komt wel eens wat voorbij wat aardig klinkt, dan ga je zoeken en kom je weer andere dingen tegen echt heel leuk!

Enige muziek waar ik niet zo van hou is waar het topic mee begon :-)

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 02 nov 2020 12:36

Ik mag zelf graag luisteren naar Richard Ashcroft (zanger van the Verve). Hij heeft al een aantal soloplaten uitgebracht en is i.m.h.o. een zeer ondergewaardeerd singer/songwriter die vooral live erg veel indruk op me heeft gemaakt.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 02 nov 2020 12:55

Streling niet, maar als ik eens muziek meeneem onderweg:

Dimmu Borgir - Eradication Instincts Defined (Mensen die het menen te herkennen: ook gebruikt in de film "Hellboy").

Shylmagognar - Transience

Heretoir - Fading with the Grey

Amon Amarth - Thousand years of oppression

Dat is allemaal voor een rustige duurrit :mrgreen:

Dit jaar overigens nog niet 1x de dopjes in gehad. Als ik ze in heb zorg ik er wel voor dat ik nog genoeg hoor van de omgeving.
older Budweiser

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 02 nov 2020 14:11

Laatste tijd luister ik veel jazz en dan vooral van ECM records.

Wolfgang Muthspiel - where the river goes.
John Abercrombie - timeless(mooiste gitaarsolo ooit) oor orgasme.

Niet van ECM

Mabuta - Mabuta (Zuid Afrikaanse jazz)

House Techno

Larry Heard - Alien(hoger niveau techno)

Britse Jazz

Kamaal Williams - the return
Tom Misch & Yussef Dayes - what kinda music

Plaats reactie