Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 mar 2023 16:07

chris80 schreef: 11 mar 2023 23:38 Mooie tips, ga ik zeker ook eens luisteren.

Waar ik ook van hou is van meeslepende muziek en muziekvideo's die je echt grijpen. Steve Wilson heeft dit oa:
Heb eea van Steve Wilson beluisterd/bekeken naar aanleiding van jouw tip, betoverend mooie muziek...

Dank!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 mar 2023 21:32

glutendokter schreef: 26 mar 2023 23:50


Wat ik mij nu afvraag, waar spelen jullie de streling voor het oor"" op af
Muziek is mooi maar op een set action earpods is het niks
Maar dat is mijn bescheiden mening
Beter goede muziek via slecht materiaal dan slechte muziek via goed materiaal.

Ik gebruik zelf stereo zuiltjes van dali (en ook nog wat uitbreiding voor surround). Dali is behoorlijk goed voor een erg betaalbare prijs.
Ik ben vooral zeer tevreden van mijn sobere bluetooth dali hoofdtelefoon. Zooooveeeel beter dan die sony, jbl, sennheiser etc....

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 27 mar 2023 21:48

Supergrover schreef: 27 mar 2023 16:07
chris80 schreef: 11 mar 2023 23:38 Mooie tips, ga ik zeker ook eens luisteren.

Waar ik ook van hou is van meeslepende muziek en muziekvideo's die je echt grijpen. Steve Wilson heeft dit oa:
Heb eea van Steve Wilson beluisterd/bekeken naar aanleiding van jouw tip, betoverend mooie muziek...

Dank!
Alsjeblieft! Mooie muziek is leuk om te delen.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 27 mar 2023 21:50

glutendokter schreef: 26 mar 2023 23:50

Wat ik mij nu afvraag, waar spelen jullie de streling voor het oor"" op af
Muziek is mooi maar op een set action earpods is het niks
Maar dat is mijn bescheiden mening
Ik speel het nu af op een setje Totem Sttaf speakers met een van Medevoort versterker. Wil wel weer eens upgraden nu de kids wat groter zijn en ik weer meer tijd heb om te luisteren.

Ik vind een goede set echt wel wat toevoegen aan muziek, maar mooie muziek kan mij ook raken op een simpele Action bluetooth speaker

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 mar 2023 09:15

chris80 schreef: 27 mar 2023 21:50 Ik vind een goede set echt wel wat toevoegen aan muziek, maar mooie muziek kan mij ook raken op een simpele Action bluetooth speaker
Klopt.
Tijdje terug zaten we met een groepje vrienden na een dagje duiken buiten voor een vakantieappartement met nog een heerlijke temperatuur (laat het voorjaar komen!) met zo'n mini bluetooth speaker (moest in het vliegtuig mee).
Om beurten mocht iemand een nummer "draaien" wat op zijn/haar uitvaart gespeeld moest worden. En natuurlijk uitleggen WAAROM?
Mooi glaasje erbij...........gouden avond met mooie muziektips EN opvallende inzichten.

glutendokter
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
Locatie: groningen

glutendokter 28 mar 2023 11:50

Zal mijn eigen vraag dan ook maar beantwoorden
Mijn set is een stuk jeugd sentiment 30 jaar oud En met dank van een paar vaklui hier in de buurt kan ik er nog steeds van genieten.
Een ADC versterker, Sansui met Nagaoka Quadra/JT322 element, Marantz cd speler dit komt te beluisteren op een set met MB Quart 590mcs en een Passieve 310.
Dit staat dan op de zolder waar ik ongestoord kan luisteren.

oordoppen worden gebruikt op de camping Senheiser Momentum true wireless 2 en bedraad RCA T20I op de fiets
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15949
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mar 2023 12:03

Ooit had ik een high end stereo installatie maar die heb ik jaren geleden al van de hand gedaan.
Nu heb ik geen stereo installatie meer.
Noch een laptop/PC met CD/DVD speler.
Ik kijk/luister muziek op de TV met soundbar of met een bluetooth koptelefoon van Logitech.
In de auto heb ik een installatie van Meridian en soms luister ik ook gewoon via de luidspreker van de Google Nest Hub
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 mar 2023 12:08

glutendokter schreef: 28 mar 2023 11:50 Een ADC versterker, Sansui met Nagaoka Quadra/JT322 element, Marantz cd speler dit komt te beluisteren op een set met MB
In de jaren dat ik nog veel met elektronica knutselde heb ik eens voor iemand die enorme (echt indrukwekkend toestel) ADC equalizer opgeknapt. Wat een bakbeest was dat.

Voor dat Nagaoka element heb ik nog wel wat quadro platen liggen :mrgreen:

Genoeg hardware geneuzel: vandaag viert het album Houses of the Holy van Led Zeppelin haar 50e verjaardag.
Mooi moment om die weer eens door de oren te blazen.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 28 mar 2023 21:27

Een plaat waar ik nog vaak naar luister is Jousts, met Oscar Peterson. Hij speelt met begeleiding van verschillende blazers, waaronder Clark Terry, Harry Edison en Roy Eldridge. Werkelijk een grandioos album.

Ander genre: de songs uit Cats (wel de originele Londonse uitvoering).

Ook Ludwig Güttler zet ik af en toe (digitaal gestreamd) met veel plezier op: Corno da Caccia is een heerlijk album (misschien omdat ik zelf trompet en bugel heb gespeeld; door hem heb ik een aantal onbekende maar prachtige nummers geleerd, zoals het concert van Neruda).

Maar ook Tea for the Tillerman van Cat Stevens, Saturday Night Fever, Hotter than July van Stevie Wonder, en natuurlijk Roger Waters (vooral het album "Amused to death", waarvan de tekst van het titelnummer ook nu weer/nog steeds zo treffend is).

Kent iemand de muziek van "O Brother, where art thou"? Prachtig!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 mar 2023 10:58

borgmonster schreef: 28 mar 2023 21:27 Maar ook Tea for the Tillerman van Cat Stevens, Saturday Night Fever, Hotter than July van Stevie Wonder, en natuurlijk Roger Waters (vooral het album "Amused to death", waarvan de tekst van het titelnummer ook nu weer/nog steeds zo treffend is).

Kent iemand de muziek van "O Brother, where art thou"? Prachtig!
Tea for the Tillerman was mijn eerste LP en heb inmiddels tig versies inclusief een vage versie voor soldaten buiten VS tijdens de oorlog in Vietnam, CD boxen, LP boxen, cassette etc.
Los van de heerlijke soms wat dromerige muziek waren de teksten voor mij als eveneens dromerige puber HET vervoermiddel om los te komen van het ouderlijk nest. Daarnaast is het album vanuit audiofiel oogpunt er een om vingers en duimen bij af te likken.

Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Amused to death. Ik blijf het een rare kwast vinden maar dit is wel een meesterwerk onder de meesterwerken.

O Brother, Where Art Thou? Wil ik nog eens op vinyl kopen. Ik heb de CD gekocht voor een vriend toen we samen die film hadden gezien. CD geript en daarna aan hem gegeven. Doen we om en om als we de soundtrack een 8 of hoger vinden!
Heerlijke film met mooie sfeerbeelden (zou een uitzending van de plaatselijke VVV kunnen zijn) en wat een fijne muziek...................zet hem gelijk even op :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 mar 2023 13:07

En er is ons weer eentje ontvallen. Toch wel een absolute classic geschreven (en nog veel meer moois)

https://nos.nl/l/2469462
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 30 mar 2023 13:32

O Brother Where Art Thou - al jaren een van on,e favoriete go to vakantie platen

Plaats reactie