Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 05 nov 2022 16:38

Voor de liefhebbers van New Wave: Ist Ist
WiND 56 - 2020

hayes

hayes 05 nov 2022 21:39

Ik kan het wel appreciëren. :winkthumb:

hayes

hayes 05 nov 2022 21:48

Gastheerg schreef: 12 okt 2022 12:00
hayes schreef: 09 okt 2022 20:27 En aan de 16 miloen views te zien, vinden velen het geen lawaai.
Bij de Mac staan ook altijd enorme rijen. Wil niet zeggen dat het eten ok is :) Historisch weet ik nog wel een paar voorbeelden dat aantal geen garantie zijn voor een goede keuze :cry: Integendeel!

Maar laat ieder vooral luisteren waar hij blij van wordt en iedere muziektip neem ik graag ter harte, maar ik vind er wel zelf wat van en laat mij niet door de massa leiden ;)

En nu op de draaitafel Walter Trout - Life In The Jungle
Ik luister ook naar veel muziek die best ongekend, obscuur, voor een niche is.
Maar soms is het bon ton om je af te zetten tegen 'eenvoudige' muziek. Dat is voor sommigen meer zichzelf profileren dan dat het echt iets zegt over de muziek.
AC/DC is een grootheid in het genre. En geen lawaai.
Je zou kunnen zeggen dat jij het lawaai vindt, maar zeggen dat het niets met muziek te maken heeft en gewoon lawaai is, dat klopt dus niet. ;)

Mijn 17 jarige dochter heeft net een AC DC T-shirt gekocht. Terwijl ze voordien vooral naar K-pop luisterde. Dus ik ben blij dat ze nu naar lawaai luistert ook...

En nu een klassieker die wat mij betreft binnen 50 jaar (helaas) nog actueel zal zijn...

hayes

hayes 05 nov 2022 21:55

En nog eentje van wat ik één van de beste live bands vindt. Een bom van een nummer.
En RIP Keith Flint. Dju toch...

hayes

hayes 05 nov 2022 22:03

Nog eentje?
Nog eentje!

hayes

hayes 05 nov 2022 22:15

En het bewijs dat een steengoed nummer poepsimpel kan zijn.
Dit in de auto... O ja... 8-)

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 06 nov 2022 17:17

@Hayes: The Prodigy! Man, man, wat een goede live-band. Een aantal keren live mogen zien met Keith Flint, het dak ging er af.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 nov 2022 17:27

Bij de ganse discografie van Iron Maiden in shuffle modus spoel ik op een autorit van 9 uur geen 3 songs door.
Bij Sabaton en Judas Priest zullen het er ook geen 6 zijn.
Rammstein kan mij ook, bijna, niet vervelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 06 nov 2022 17:47

Lcsmet schreef: 06 nov 2022 17:27 Bij de ganse discografie van Iron Maiden in shuffle modus spoel ik op een autorit van 9 uur geen 3 songs door.
Als die-hard fan het eerste uur deel ik die mening niet volledig. Iron Maiden heeft ook mindere nummers (album?) gemaakt, die ik snel durf overslaan. Maar sommige van hun parels zijn desdanig mooi, dat ik soms de tranen in de ogen krijg. Children of the Damned, Hallowed be Thy Name, Strange World en Prodigal Son, dat zijn onwaarschijnlijk mooie nummers.

En nu ik toch bezig ben, een nummer met een solo waar ik heel erg gelukkig van wordt. Zakk Wylde geeft hier van jetje.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 nov 2022 20:08

i-mac schreef: 06 nov 2022 17:47 ......... Children of the Damned, Hallowed be Thy Name, Strange World en Prodigal Son, dat zijn onwaarschijnlijk mooie nummers.........
Helemaal met je eens.
Toeval dat dit juist 4 nummers uit de eerste 3 officiële LP's zijn?
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 06 nov 2022 20:49

Idd. De energie toen live, was indrukwekkend. Puur jeugdsentiment, dat ook. Al waren ze in die periode niet de enige band die furore maakten. Def Leppard, Saxon, Judas Priest, Motörhead, en nog wat andere nwobhm waren op zijn minst even goed. Ook in Duitsland had je toen al knappe muzikanten : Michael Schenker, Scorpions, Accept, Helloween.


nwobhm = New Wave of Britisch Heavy Metal

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 nov 2022 21:01

Heerlijk om dit topic te volgen nu :) Metallica bijvoorbeeld is voor een groot deel geïnspireerd door de NWOBHM. Ze hebben zelfs een liedje van Diamond Head gecovered :like:

Plaats reactie