Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Welke direct drive trainer ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 apr 2021 23:02

Het is toch echt een kwestie van proberen

Zwift is een logisch startpunt. Dat voldoet voor zeg 75% van de indoor fietsers beter dan wat ook, vooral door het sociale en competitieve component.

Vind je dat niks en wil je echt puur gaan voor wetenschappelijk trainen dan is Trainerroad waarschijnlijk iets voor jou.

Tot slot heb je dan nog real life video apps zoals Rouvvy, Tacx Videos en BigRing. Dat is voor mensen die meer inspiratie zoeken in beelden.

Hbblaauw
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2020 22:43

Hbblaauw 10 apr 2021 08:04

Het is toch echt een kwestie van proberen

Zwift is een logisch startpunt. Dat voldoet voor zeg 75% van de indoor fietsers beter dan wat ook, vooral door het sociale en competitieve component.

Vind je dat niks en wil je echt puur gaan voor wetenschappelijk trainen dan is Trainerroad waarschijnlijk iets voor jou.

Tot slot heb je dan nog real life video apps zoals Rouvvy, Tacx Videos en BigRing. Dat is voor mensen die meer inspiratie zoeken in beelden.



Thx Havana! Fijn advies waar ik zeker wat mee kan doen 👍👍👍

Hbblaauw
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2020 22:43

Hbblaauw 10 apr 2021 08:05

Het is toch echt een kwestie van proberen

Zwift is een logisch startpunt. Dat voldoet voor zeg 75% van de indoor fietsers beter dan wat ook, vooral door het sociale en competitieve component.

Vind je dat niks en wil je echt puur gaan voor wetenschappelijk trainen dan is Trainerroad waarschijnlijk iets voor jou.

Tot slot heb je dan nog real life video apps zoals Rouvvy, Tacx Videos en BigRing. Dat is voor mensen die meer inspiratie zoeken in beelden.



Thx Havana! Fijn advies waar ik zeker wat mee kan doen 👍👍👍

a_v
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 24 mei 2021 14:39

Volgens mij past deze vraag wel in dit topic;

Ik ben me aan het oriënteren op een direct drive trainer. Elite lijkt me ontzettend stevig en stabiel, en vind ik mooi qua design. Qua functionaliteit maakt een Kickr Core of de Elite Direto (of Suito) niet zoveel verschil voor mijn gevoel.

Ik gebruik wel een Wahoo Elemnt Bolt, heeft het dan nog grote voordelen als je voor een Wahoo-trainer gaat of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

Grote kans dat ik ga Zwiften maar ik zie mezelf ook wel regelmatig gewoon een stukje wegtrappen obv een schema, dan is het ook wel fijn als ik op mijn Bolt zie wat eraan komt.

(Ik heb wel gezocht maar de combinatie Elite en Wahoo Elemnt levert eigenlijk alleen maar reviews op vergelijkingen op, maar echt antwoord vind ik niet.)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mei 2021 16:59

Je gebruikt je fietscomputer in principe niet bij het indoor trainen. Zou je dat wel willen doen dan kan je die Element gewoon met de Elite gebruiken. De Element (Bolt) ondersteunt ANT+ FE-C en dat is het protocol om een trainer aan te sturen.

Dit gezegd hebbende zou ik altijd voor de Kickr Core gaan. Die is echt een klasse beter dan de Elite Suito.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 24 mei 2021 17:13

Je hebt twee verschillende types Wahoo Kickr. Prijsverschil is €300.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mei 2021 17:31

De gewone Kickr is het prijsverschil IMHO niet waard.

De Core is gewoon de Kickr maar van 1 of 2 versies terug. De innovaties zijn nihil.

Ik zou gewoon de Core pakken.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 24 mei 2021 17:39

Oké bedankt voor het advies Havana.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

a_v
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 24 mei 2021 18:06

Ook dank :winkthumb:.

Moet je dan je telefoon in een houder voor je zetten als je een training afwerkt en wil zien in welk blok je zit? Of hoe moet ik me dat voorstellen. Een Kickr heeft geen display toch?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mei 2021 18:40

Je zal je trainer ergens mee aan moeten sturen. Dat kan afhankelijk van de app die je gebruikt met telefoon, tablet of laptop waarbij laptop uiteraard de voorkeur heeft. Of een gewone computer met een scherm.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 25 mei 2021 13:14

Ik heb zelf een elite direto xr gehad en ik kan hem niet aanraden, ermee trainen op ERG mode is onmogelijk, zodra het vermogen wat je moet leveren verandert is de kans groot dat hij "er naast" gaat lopen. Als je erop gaat zoeken blijkt dit een veel voorkomend euvel te zijn bij de Elite trainers. Ik heb hem uiteindelijk kunnen omruilen om die reden.

En met Zwift loopt hij altijd merkbaar, misschien 1/2 seconden, achter op de hellinggraad, op zich vond ik dat nog niet zo'n heel groot probleem, je begint en eindigt dan dus iets later aan een beklimming.

sjursjen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2011 20:06

sjursjen 25 mei 2021 15:43

Ik heb een vergelijkbaar verhaal als sjoerdth, uiteindelijk de elite teruggestuurd en voor een wahoo kickr gegaan. Bevalt helemaal goed.

Plaats reactie