Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

9th Wave Ninefold Avalon carbon wielen

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 okt 2020 14:15

nijkie schreef: 21 okt 2020 13:39 Geen keus in aantal spaaks-spaken-nippels.
Voor dat geld verwacht je dat wel.
Dat lijkt me iets voor een wielenbouwer die maatwielen maakt. Zij werpen zich nadrukkelijk op als fabrikant, en die maken keuzes.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 okt 2020 14:41

De klant die 1000+ € moet betalen mag wat mij betreft ALLES zelf bepalen.
Zo nee, ben ik geen klant.
Zo'n spakenfluisteraar moet het vooral niet hoog in den bol krijgen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 21 okt 2020 15:39

Een Specialized (Roval) of een Trek (Bontrager), ja die ontwerpen zelf hun velgen. Die nemen batches van duizenden tegelijkertijd af en kunnen een hele fabriek afhuren om hun spullen te laten bouwen.

Zo'n boutique merk heeft deze koopkracht niet. Zoals de eigenaar zelf ook zegt, hij zat in de internationale inkoop/verkoop in zijn vorige leven. Gewoon catalogi naast elkaar gelegd en gekozen wat het best past binnen hun filosofie/marge model. Dat ze lokaal iemand hebben lopen die alles voor ze controleert, dat kan heel goed. Zo'n iemand met ervaring in inkoop/verkoop heeft zijn contacten ter plekke.

En over mijn cynisme: mijn zoontje krijgt momenteel al zijn kiezen achter elkaar de afgelopen 2 weken en ik slaap weinig. Dit komt niet ten goede aan mijn subtiliteit. Maar even goed blijft het zo dat ze flinke marges pakken door slim in te kopen. En ja, FFWD doet dit ook. Zij hebben wel een reputatie ontwikkeld dat ze goede spullen leveren, hun wielen zijn gewild. Dat betekent dat hun leveranciers netwerk en QC prima in orde zijn.

Nogmaals, het betekent niet dat het prul is. Maar voor dat geld kun je ook wielen kopen van een bedrijf met een langere staat van dienst en wel onafhankelijke (goede) reviews.

En +1 voor Keezx

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 okt 2020 17:29

@philippos, no pun intended.
Precies het ontbreken van reviews en een reputatie weerhouden mij op dit moment ervan een set aan te schaffen.
Of deze velgen uniek zijn: ik zou het graag willen weten.
De specs zijn dan wel weer vergelijkbaar met de topwielen.
Ze proberen een merk te bouwen met een visie erachter, dat vind ik dat wel weer leuk.
Maar gebakken carbon moet niet teveel naar gebakken lucht gaan ruiken natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 okt 2020 18:56

Als ik bij mijn wielbouwer gelijkwaardige wielen koop ben ik rond de 1200 euro kwijt met carbon ti naven en sapin xrays, maar kan ik wel alles kiezen. Dat zou ook mijn keuze zijn (deze zaten bij mijn fiets)

Dan heb ik deze velgen voor de race:
https://www.yishunbike.com/700c-asd-gra ... m_p42.html

Er staat gravel bij maar ik rijd er al drie jaar op met mijn wegfiets en een vriend van mij ook.

Je koopt er een prima setje met 9th wave, maar ik zou wat laten bouwen

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 22 okt 2020 11:20

loos schreef: 20 okt 2020 21:45 Op zoek naar mooie disc wieltjes kwam ik 9th Wave Ninefold Avalon wielen tegen.
Op zoek naar een review kon echter ik niks vinden.
De specs zijn indrukwekkend met asymmetrische velgen, 1240 gram voor 38mm wielen met DT180 naven en XDR body.
Bovendien is de prijs net wat lager dan de gekende topwielen.
Heeft iemand ervaring met deze wielen (of een andere hoogte)?
https://9thwave-cycling.com/product-cat ... efold-road

P.S.: hoe kan ik een hyperlink aanklikbaar maken op dit forum?
Je moet zelf wel behoorlijk licht zijn anders krijg je geheid problemen met een set van 1240 gram.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 22 okt 2020 11:34

loos schreef: 21 okt 2020 12:29
Het hele punt is dus dat ze hun eigen velgen ontwerpen, en niet werken met no name velgen.
Dat lijkt me een verkooppraatje. Ze vragen hooguit aan een Chinese fabrikant om hun standaard velgen op een onbeduidend punt een heel klein beetje aan te passen zodat ze kunnen zeggen dat het 'eigen ontwerp' is, maar zelfs dat betwijfel ik.

Groet,

Hans

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 okt 2020 11:41

Profiel van mijn MTB velg is exact gelijk aan de Yishun velg. Kan toeval zijn, maar lijkt me sterk.
Geen probleem, misschien wel een van de beste velgen op dit moment qua gewicht/sterkte.

Heb op de race wielen 55mm al 15K zitten en nog helemaal top (pas weer nagemeten)

Een setje van 1240 voor 38mm is wel aan de lichte kant, anderkant mijn 33mm zijn 1300 en met carbon ti 1270 en daar kan je makkelijk op tot 100kg + Zijn echt supersterk.

Voor race rijd ik 24 spaken en MTB 28

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 23 okt 2020 11:56

Ik heb 9th wave tube wielen in mijn crosser en ben er erg over te spreken. Redelijk licht en voldoende stijf. Bevallen mij eigenlijk beter dan de standaard wielen (Roval C38) die ik tijdens trainingen en gravelritten gebruik.

Opvallend op de website https://9thwave-cycling.com/product-cat ... fold-road/ kijk hier even naar de vanaf prijs en klik dan op het product en kijk nogmaals naar de prijs.
Overigens denk ik dat de prijs van €1600+ redelijk concurrerend is, bij andere (bekende) wielbouwers betaald je voor carbon met deze naven ongeveer hetzelfde bedrag.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 12:02

Wielbouwers?
Het zou me niks verbazen als men zelf niks bouwt en de boel kantenklaar uit het verre oosten laat komen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2020 12:24

Keezx schreef: 23 okt 2020 12:02 Wielbouwers?
Het zou me niks verbazen als men zelf niks bouwt en de boel kantenklaar uit het verre oosten laat komen.
Dat is iets te kort door de bocht en cynisch, Keezx.
Heerlijk om een oordeel te hebben, maar die vervolgens niet te checken.
Ze bouwen ook wielen op maat en je kunt bij hen ook de velgen los kopen (dat is ook een antwoord op je eerdere post dat je bij die prijs alles wilt kunnen kiezen).
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 23 okt 2020 12:40

Keezx schreef: 23 okt 2020 12:02 Wielbouwers?
Het zou me niks verbazen als men zelf niks bouwt en de boel kantenklaar uit het verre oosten laat komen.
Zoeken zelfs nog iemand
https://9thwave-cycling.com/nl/9thwave/jobs/

Plaats reactie