Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

9th Wave Ninefold Avalon carbon wielen

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 20 okt 2020 21:45

Op zoek naar mooie disc wieltjes kwam ik 9th Wave Ninefold Avalon wielen tegen.
Op zoek naar een review kon echter ik niks vinden.
De specs zijn indrukwekkend met asymmetrische velgen, 1240 gram voor 38mm wielen met DT180 naven en XDR body.
Bovendien is de prijs net wat lager dan de gekende topwielen.
Heeft iemand ervaring met deze wielen (of een andere hoogte)?
https://9thwave-cycling.com/product-cat ... efold-road

P.S.: hoe kan ik een hyperlink aanklikbaar maken op dit forum?
Afbeelding

nielsve
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 20 okt 2020 22:04

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe wielset ben ik 9thwave ook tegengekomen bij een FM in Diest. Die verkocht enkel Scope (waar ik eigenlijk voor daar was) en 9thwave omwille van de kwaliteit en de positieve ervaringen. Heb niet echt doorgevraagd omdat deze boven mijn budget lagen. Maar lijkt me alleszins geen slecht teken.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 okt 2020 22:08

Ik ging even kijken omdat je geen prijs had vermeld. Kreeg bijna een hartverzakking.

https://www.velozine.nl/reviews/intervi ... -9th-wave/

Nederlands merk die spullen uit China hier in elkaar schroeft en een mooie marge pakt. Misschien vind je daarom weinig op internet.

Ik citeer: "In de prijsvechters-markt heb ik echt geen trek. We bieden deze prijzen omdat we denken dat een goede wielset best bereikbaar kan zijn voor het grote publiek en omdat we het voor dit geld aan kúnnen bieden (als klein bedrijf met een super lage overhead)."

2000 euro voor zo'n set. Interview is uit 2016. Of ze varen een ander koers tegenwoordig of ze zijn de contact met de realiteit kwijt geraakt.

Het hoeft niet slecht te zijn hé. Begrijp me niet verkeerd. Een extra qc ronde kan nooit kwaad en dat is ook wat waard. Door veel marge te pakken hoef je minder te verkopen wat betekent dat je meer tijd in elk set kunt steken.

Maar verhalen als wij doen het anders en beter is gewoon shit. Er zit gewoon onwijs veel marge op. Punt.

Wel goed dat ze een Cannondale Si/Ai optie geven. Betekent dat ze verder wel snappen wat ze doen.
Laatst gewijzigd door Philippos op 20 okt 2020 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 okt 2020 22:13

@Philippos maar dat doet FFWD toch ook eigenlijk ?
Gewicht is iig niet verkeerd.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 okt 2020 22:33

Uiteraard doen ze dat. En wie niet, bijna alle carbon kennis zit in China en Taiwan. Maar ik krijg wel een allergische reactie bij het lezen van zo'n interview.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 okt 2020 08:37

Service bij 9thwave is ook erg goed, heb er een paar keer mee te maken gehad en er wordt snel geschakeld en geregeld.
Bij een belletje krijg je de eigenaar zelf aan de lijn, geen klantenservice...
Heb zelf al een jaar of 5/6 9th wave wielen in mijn mtb, naast dat ze licht zijn nog geen enkel probleem ermee gehad.
Ik heb de wielen 2jr geleden om laten bouwen naar Boost via 9thwave, even een belletje, opsturen en binnen een week weer terug!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8517
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 okt 2020 09:04

Of je haalt je velgen hier https://www.lightbicycle.com/carbon-roa ... r--41~60mm zeer goede kwaliteit en laat ze in Nederland spaken met naven spaken nippels naar je eigen keuze.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12621
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 okt 2020 09:31

Ik heb 9th wave wielen op de MTB.
Setje was 1220 gram met tape. De eerste 500km 3 spaken gebroken.

Omdat ik toch platte lichtere spaken wilde naar mijn eigen wielbouwer gegaan en over laten spaken. (waarschijnlijk had 9th wave het ook opgelost maar ik wilde zeker weten de wielen voor mijn vaknatie terug hebben op dat moment)


Hij gaf aan goed velden, mooi asymetrisch. Jammer dat de spaakgaten recht geboord waren, die heeft hij allemaal schuin geboord. Nu ruim 2000km MTB en geen problemen en ondanks het gewicht van 1180 gram super stijf!

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 okt 2020 12:29

Dank voor de terugkoppeling allemaal.
Het interview had ik ook gelezen, maar dat is natuurlijk een wc-eend verhaal dus heb ik met een korreltje zout genomen.
Het cynisme van @philippos lijkt me niet helemaal terecht, evenals de vergelijking met ffwd van @ddx.
Het hele punt is dus dat ze hun eigen velgen ontwerpen, en niet werken met no name velgen.
Die zien er goed uit qua profiel, massa en modern asymmetrisch en breed ontwerp.
Dat de gaten recht geboord zijn is dan wel een minpuntje.

Opgehaald via het forum: de service is dus goed, en ze zijn stijf en duurzaam.
Openstaande vraag: hoe zit het met de aerodynamica?
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 okt 2020 12:49

Maar ontwerpen ze die zelf ook, of zeggen ze dat ze dat doen?

De velgen die je in China kan krijgen zijn echt al meer dan goed, dus waarom zou je ze zelf willen ontwerpen?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8517
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 okt 2020 13:39

Geen keus in aantal spaaks-spaken-nippels.
Voor dat geld verwacht je dat wel.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 okt 2020 14:10

japiecarbon schreef: 21 okt 2020 12:49 Maar ontwerpen ze die zelf ook, of zeggen ze dat ze dat doen?

De velgen die je in China kan krijgen zijn echt al meer dan goed, dus waarom zou je ze zelf willen ontwerpen?
Precies daarom zou ik graag een onafhankelijk review zien, nu heb ik twijfel bij het wc eend verhaal.
Afbeelding

Plaats reactie