Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe Endurance fiets

VDCycling
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 mar 2020 07:46

VDCycling 19 okt 2020 19:10

Beste,

Volgens mijn lichaamsgeometrie moet ik op zoek gaan naar een Endurance model. Dit werd berekend aan de hand van een bikefit.

Heb zelf al eens Endurance modellen opgezocht, maar ik heb weinig informatie kunnen verzamelen. Graag wilde ik dus navragen naar jullie informatie over gekende Endurance modellen en eventuele ervaringen.

Mooi pluspunt zou natuurlijk zijn een zo laag mogelijk gewicht.

Mijn prijscategorie is van 4.000 euro tot 6.000 euro.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 19 okt 2020 19:16

5 Jaar terug bestonden Endura(n)ce niet. Stack & reach en kijken op welke fiets je het beste past. I rest my case.
What makes the boat go faster?

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 19 okt 2020 20:09

VDCycling schreef: 19 okt 2020 19:10 Heb zelf al eens Endurance modellen opgezocht, maar ik heb weinig informatie kunnen verzamelen.
Hoe serieus is dit? Het halve forum staat vol met vragen van mensen die dit ook zoeken...

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 19 okt 2020 20:17

Als het goed is is er iets van stack&reach of iets van optimale geometry gekomen uit je bike fit. Kijk daar eens naar en zoek daar een passend frame bij.. Edurance is een veel te weids begrip en er zit een wereld van verschil tussen de verschillende modellen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8521
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 okt 2020 20:57

Elk merk heeft wel een endurance model.
Wil je veel voor een redelijke prijs.
Rose
Canyon
Sensa
Cube
Stevens

Succes met je zoektocht.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 19 okt 2020 21:57

Ik sluit me aan bij Nijkie. Die merken bieden veel voor het geld.
Een Cube Gree C62 SLT met Sram eTap heb je voor 4000 euro adviesprijs. Met wat korting nog minder.
En persoonlijk vind ik dat een heel mooie fiets voor het geld!

https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/road/ ... onnorange/

Als je nog wat in het duister tast, kan verschillende frames vergelijken moeilijk zijn. Zoek desnoods iemand die je kan en wil helpen in de zoektocht en koop die fijne mens dan een setje bandjes of zo.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 19 okt 2020 22:30

Naast de postorderfietsen ;) kan je ook bij Ridley naar de Fenix SL kijken.
https://www.ridley-bikes.com/nl/product ... ix-sl-disc
https://www.ridley-bikes.com/nl/product ... e/fenix-sl

Eén van de weinige merken waar je de mogelijkheid hebt zelf de kleuren te kiezen. Ook de setup is via de dealer aan te passen.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 20 okt 2020 08:03

Kijk eens naar de Jan Janssen Eclypse. Je kan die fiets helemaal laten samenstellen vanaf fabriek in Hoogerheide op jouw bikefit... daarnaast kan je eigen kleur kiezen. Ook van decals.. stuurlint e.d. keuze is enorm en hoe persoonlijker... dan loopt de prijs natuurlijk ook wat op.

Gebruikersavatar
Dritty
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 feb 2020 19:48

Gebruikersavatar Dritty 20 okt 2020 09:06

Ik heb zelf de Giant Defy (2020) en ben er erg tevreden mee.

Voor jou budget zou je voor deze variant kunnen gaan:
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy- ... 1-di2-2021

- Endurance geometrie
- Carbon frame en carbon wielen
- Elektronisch schakelen (DI2)
- Powermeter
- Tubeless (32 mm)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 okt 2020 11:30

VDCycling schreef: 19 okt 2020 19:10 .............Dit werd berekend aan de hand van een bikefit.

Heb zelf al eens Endurance modellen opgezocht, maar ik heb weinig informatie kunnen verzamelen. ..................;

Mijn prijscategorie is van 4.000 euro tot 6.000 euro.
Hopelijk heeft de bikefitter iets meer moeite gedaan om je op te meten dan jij hebt gedaan om te zoeken op "endurance".
Topic "Lijst endurance-Comfort-Gran Fondo"
En als je zoekt op "endurance" in de topictitel heb je 42 "hits".

Ik heb dezelfde afweging moeten maken en heb ondertussen mijn derde Trek Domane gekocht, deze zit, zelfs met 25% korting nog iets boven jouw budget.
I know myself like no one else
Nothing to defend

VDCycling
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 mar 2020 07:46

VDCycling 12 nov 2020 13:42

Iemand ervaring met Stack+ en Reach+ berekening bij Canyon

Momenteel verder gekeken naar Endurance modellen en het model Endurace CF SLX Disc 8.0 ETAP bevalt mij wel.

De Stack+ is volgens mij het maximum in bereik in de hoogte (voor spacers en stuurpen).

Maar de reach+ ?

Reach en Stack van mijn huidige fiets (Trek Domane SL6) zijn 37,7 cm en 59,1 cm.
Reach en Stack van mijn bikefitting rapport zijn 37,8 cm en 60,1 cm.

Reach en Stack Canyon zijn 38,2 cm en 57,8 cm.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2856
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 12 nov 2020 14:19

Canyon hanteert een systeem op haar website, wat mijn inziens, meer nut heeft dan een droge frame stack en reach bij een complete fiets model.

Stack+ = verticale afstand hart trapas -> hart stuurpen (waar je stuur dus aan vast zit)
Reach+ = horizontale afstand hart trapas -> hart stuurpen (waar je stuur dus aan vast zit)

Dat zijn de getallen met de standaard geleverde aantal spacers en stuurpen. Zo krijg je de fiets dus thuis afgeleverd. Haal je er een spacer van 1cm vanaf thuis, dan wordt je Stack+ minder en je Reach+ meer. Zo weet je altijd waar je altijd uitkomt met je stuur.

Als je dus je huidige fiets wilt vergelijken met die van Canyon zul je de reach+ en stack+ moeten berekenen zoals je huidige fiets nu afgesteld staat.

De normale stack en reach gaan tot het midden van de bovenkant van je stuurbuis. Maar daar heb je nog altijd je spacers en je stuurpen zitten, waar je rekening mee moet houden, hoe je uitkomt.

Plaats reactie