Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tacx spider team vraag

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 16 okt 2020 17:43

Ik heb een vraag over de Tacx spider team.
Kan iemand mij vertellen waar het blauwe knopje op de foto voor dient en hoe dat dit g functioneert?
Gevoelsmatig vermoed ik dat het bedoeld is om de "buis" waar de fiets op staat te kantelen. Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid los.

[Https://images.app.goo.gl/wk2C1zEyKaefq9Yf6[]

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 17 okt 2020 19:15

Kan iemand mij helpen?

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 17 okt 2020 21:14

Die is inderdaad om te kantelen. Als het goed is zit er aan de andere kant van de blauwe knop net zo'n snelsluiting als onder aan de bevestiging om hem op de buis te zetten. Hiermee kun je dit blauwe ding verstellen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 18 okt 2020 09:34

googelen op handleiding helpt ook nog wel eens ;-) https://www.gebruikershandleiding.com/T ... 95507.html

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 18 okt 2020 09:43

@matthijs1973, als je dan toch een bijdrage wilt leveren graag eentje waar ik wat aan heb want als je de handleiding had bekeken dan zie je dat daar niet hetzelfde mechanisme wordt getoond als op mijn foto.

@ceon, aan de ander kant van de blauwe knop zit een hendel waarmee ik " iets" los en vast kan draaien.
Ik heb begrepen dat die blauwe knop ook een veer bediend maar ik kan hem met geen mogelijkheid bewegen.

Ik overweeg een mail naar Tacx.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 18 okt 2020 15:11

wat jij laat zien is het deel van Tacx Spider Team3350. De handleiding is daar volgens mij precies voor bedoeld. Als je de hendel iets los draait kan je er een zachte tik opgeven zodat de blauwe knop losschiet. Veel makkelijker kan ik het niet maken, oh ja, youtube....https://www.youtube.com/watch?v=AuiuuFypy4I

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 18 okt 2020 16:44

Volgens mij zijn er verschillende koppen. Onderstaand plaatje rechtsonder toont een mogelijkheid voor een inbus. Die heeft de OP niet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 19 okt 2020 13:40

Bedankt voor de reacties.

Die van mij gaat terug. Werkt allemaal niet.

De hendel links op de foto helemaal eraf gedraaid, tik op de bout gegevens die toen zichtbaar kwam en de blauwe knop (rechts op de foto) kwam naar buiten. Daar zit een soort van veer in maar dat werkt echt zeer beperkt.
Het kantelen gaat ook erg stroef en als ik alles weer in elkaar zet helemaal niet meer.

Bij mijn vorige versie draaide ik met de hendel links een schroef losjes en kon ik kantelen en weer met dezelfde hendel vast zetten.
Ik zie ook versie waarbij de hendel vervangen is door een grijze los/vast hendel (waarvan 2 te zien op de foto). Die trekken de boel strak als je het vast "klikt".


Afbeelding

gemakshalve ook nog maar de originele ernaast gezet zodat jullie de verschillen kunnen zien.

Afbeelding

Plaats reactie