Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Factor

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 apr 2022 09:07

Zeer mooie fiets, saai zwart is niet druk(vrij naar Mooi rood is niet lelijk), en daar houd ik van.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 25 apr 2022 10:52

Prachtige fiets!!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 25 apr 2022 11:05

Zwart of niet zwart, ik vind het een mooie fiets. Wat ik mooi vind bepaald meer de vorm dan de kleur al kan een of ander zeker elkaar versterken of afbreken.

Mooi merk ook. Ik heb voordat ik voor de Look ben gegaan ook naar Factor gekeken. Mooie frames maar mij een brug te ver qua €€€. En ik weet zo niet meer hoe het zat met de geo of daar iets tussen zat wat bij mij past.

Veel plezier ermee!
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 25 apr 2022 13:46

53x11 schreef: 24 apr 2022 20:44 Het nut? Het hele nut van een forum is toch meningen delen? In dit geval verbaas ik me erover dat je voor heel veel geld een fiets koopt die eruit ziet als een mid-range Canyon en die een kilo zwaarder is dan de fiets die ik tien jaar terug samenstelde (en die nog steeds mijn primaire racefiets is) voor een paar k€ minder waarschijnlijk. Een afwijkende mening is ook relevant lijkt me. Heeft weinig met zelf profilatie te maken hoor.

Wedervraag: wat is het nut van een forum als iedereen alleen maar oe en aa mag zeggen?
Ik reageerde wat fel (k*tdag gisteren). Moet ik afleren.
En het moet echt niet allemaal peis en vree zijn.

Maar... Over looks van een fiets kan je dagen en dagen discussies voeren, maar het blijft een kwestie van smaak. Ik heb bv nog niet veel mooie pinarello's gezien. Dus dat een dure fiets niet mooi is, is geen argument. En het lage gewicht van een fiets is (tenzij een klimfiets) zo overrated. Ik lees hier ook soms dat 200 euro uitgegeven wordt voor een besparing van nog geen 100 gram. Ik kan dan ook elke keer reageren hoe ridicuul dat is. Ik doe dat niet. Een vorm van elementaire beleefdheid zeker.

En heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat wordt trouwens ook heel erg misbruik om gewoon schofterige, lompe uitspraken te rechtvaardigen. Vrijheid van meningsuiting betekent trouwens gewoon dat je het mag doen, niet dat iemand anders niet kan reageren over hoe lomp een uitspraak eventueel is.

Soit, ik hou er over op. Ik ga weer gewoon genieten van kijken nar die mooie, zware, Opel Corsa Factor :mrgreen: ;)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 apr 2022 14:02

hayes schreef: 25 apr 2022 13:46
En heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat wordt trouwens ook heel erg misbruik om gewoon schofterige, lompe uitspraken te rechtvaardigen. Vrijheid van meningsuiting betekent trouwens gewoon dat je het mag doen, niet dat iemand anders niet kan reageren over hoe lomp een uitspraak eventueel is.
En mogen betekent niet dat je het moet doen. Het is precies wat jij zegt: in de huidige maatschappij (wereld) meent men maar te pas en te onpas gebruik te moeten maken van het "recht" op vrijheid van meningsuiting. En dit is precies zoals jij hierboven zegt een misbruik van. (Dit merk ik even op los van de discussie die hiervoor gevoerd werd. Daar wil ik me niet in mengen.)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 apr 2022 14:32

Dat dit gaat over vrijheid van meningsuiting hebben anderen er van gemaakt, ik niet. Mij gaat (ging, want ik ben er ook wel een beetje klaar mee zo langzamerhand) het erom of je op een forum alleen maar over een hier geplaatste fiets iets mag schrijven dat je deze mooi vindt, of dat enige discussie over bijvoorbeeld het uiterlijk, het gewicht of de prijs vs. wat je daar voor krijgt ook mogelijk moet zijn.
Dan zullen enkelen wel vinden dat de toon niet netjes is; "bouw eens een beetje een dikkere huid op" denk ik dan, zo heel beledigend is het nou ook weer niet wat ik schrijf, en op de persoon is het al helemaal niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 apr 2022 14:41

53x11 schreef: 25 apr 2022 14:32 Dat dit gaat over vrijheid van meningsuiting hebben anderen er van gemaakt, ik niet. Mij gaat (ging, want ik ben er ook wel een beetje klaar mee zo langzamerhand) het erom of je op een forum alleen maar over een hier geplaatste fiets iets mag schrijven dat je deze mooi vindt, of dat enige discussie over bijvoorbeeld het uiterlijk, het gewicht of de prijs vs. wat je daar voor krijgt ook mogelijk moet zijn.
Dan zullen enkelen wel vinden dat de toon niet netjes is; "bouw eens een beetje een dikkere huid op" denk ik dan, zo heel beledigend is het nou ook weer niet wat ik schrijf, en op de persoon is het al helemaal niet.
Het gaat me niet om jou of jouw opmerking. Was een algemene opmerking van mijn kant over het misbruiken van het recht op ... om maar alles te kunnen zeggen. Dat iets kan betekent niet dat iets moet.

Persoonlijk vind ik dat er altijd een discussie mag zijn. Ik vind ook dat de afweging gemaakt moet worden of het nodig is om in een discussie alles maar te zeggen en de toon waarop. Iemand kwetsen is natuurlijk nooit zo moeilijk, maar dat doen onder het mom van .... is onnodig.
Laatst gewijzigd door JPAR op 25 apr 2022 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 apr 2022 14:44

Wel on topic blijven hè?

;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 apr 2022 14:44

53x11 schreef: 25 apr 2022 14:44 Wel on topic blijven hè?

;-)
:D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 25 apr 2022 16:35

Ik heb de cola en popcorn weer uit de kast gepakt. Interessante discussies. Allereerst complimenten aan Cees. Ik vind het een prachtige fiets. Ziet er high end uit.
Fietsen zijn emotie en voor de forumleden die alleen rationeel naar zaken kijken, is het welllicht niet voor te stellen wat iemand betaalt voor een bepaald product. Is verder ook niet zo relevant imho. Prijs is ook maar relatief en iedereen maakt eigen keuzes. Als bruin het kan trekken en de kachel rookt er niet minder om, dan is het toch fijn dat iemand blij kan worden van een nieuwe fiets van zijn of haar keuze?
NB: Fiets van Lars_g is ook prachtig. Vooral de kleur staat de fiets goed.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 apr 2022 21:15

High end en Ultegra in 1 en dezelfde context; die moet je uitleggen ;-)

Vraag mij af of Dura Ace wel ergens te krijgen is, supply van Shimano is nog steeds dramatisch.
Less is bore

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 25 apr 2022 21:33

daniel1975 schreef: 25 apr 2022 21:15 High end en Ultegra in 1 en dezelfde context; die moet je uitleggen ;-)
Dat was ook een heel moeilijke keuze, welke groep!

Heb nooit anders dan Campagnolo gehad echter de v4 groep vind ik verouderd tov de concurrentie en de hoods zien er verschrikkelijk uit. Kon een demo v4 groep kopen maar ik vind de groep anno 2022 gewoon niet mooi.

Keuze viel dan op SRAM of Shimano, SRAM Force was bijna de keuze geworden echter kon toen uiteindelijk Ultegra voor dezelfde prijs krijgen wat toch wel een upgrade is.

Waarom dan geen Durace, simpel prijs! Had mezelf een budget gesteld en heb me daaraan gehouden :-)

Ultegra, was geen shimano fan maar verrast me enorm, echt hele fijne groep en is gewoon goed. Daarnaast je kunt de groep makkelijk upgraden en sluit dat ook niet uit, maar nu even niet 😎
YFood !!!

Plaats reactie