Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Leveringstermijnen nieuwe racefietsen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2020 08:51

MarkVeenstra schreef: 20 nov 2020 08:44 SRAM is te duur tov shimano.
Dat kan zijn, maar Shimano loopt nu ook op in prijs en SRAM kan tenminste WEL leveren. En gezien het gemak van AXS zie ik toch wel dat die mensen later niet meer terug gaan naar Shimano.
Ik ben het absoluut oneens met hun politiek (alles AXS dedicated gemaakt met nieuwe standaarden), maar ben toch ook wel een beetje verliefd geraakt op mijn Force groepje wat ik voor weinûg bij Wiggle heb gekocht in september*.

*dát was pas een Black Friday deal, benieuwd of dat ergens geevenaard gaat worden.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 nov 2020 09:25

Alleen de AXS groepen zijn prijzig bij SRAM. Een gewoon rival of apex hydraulic setje is toch niet te duur.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 nov 2020 10:02

En ook dat valt mee, die zijn niet duurder dan hun shimano tegenhangers.
Zeker de red niet en al helemaal niet als je hem met PM verglijkt

vergeet ook niet dat sram iets raars heeft gedaan.
Bv bij de MTB groepen was xo de topgroep werd vergleken met XTR.

Die prijzen waren gelijk. Toen kwam XX iestje lichter en anders maar marginaal eerder een lichte tuning op de XO dan een stap hoger. Ten werd ineens XO met XT vergleken en vond men XO duur. Das een beetje vreemd.....

Zo ook met race, red en da kan je verglijken force en Ultegra is al lastiger.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 20 nov 2020 20:54

Ook Ridley zit met grote leveringstermijnen. Voor een aantal typen frames zit het al op eind augustus.

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 23 dec 2020 13:07

Een vriend had in augustus een Trek Emonda SLR besteld. Die werd conform de afspraak in oktober bij de fietsenmaker geleverd. Maar..... het stuur moest nog vervangen worden omdat de stuurpen te lang was. Dat stuur ging binnenkomen in december. Gisteren is hij langsgeweest bij de dealer en daar wist men hem te zeggen dat het stuur geleverd zal worden in ....... mei.
geen signatuur

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 dec 2020 14:33

Dan zou ik er tijdelijk een alu stuur en pen opzetten....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 24 dec 2020 15:13

rikkert schreef: 23 dec 2020 14:33 Dan zou ik er tijdelijk een alu stuur en pen opzetten....
Eens, ik zie het probleem niet. Kan die LBS nou niet een beetje meedenken met zulke levertijden?
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 dec 2020 12:34

Ik heb zitten denken aan een disc racer - echter de levertijden van de nieuwe fietsen zijn echt niet normaal. Sommige merken / modellen worden geleverd als de 2022 fietsen al weer on-line staan.

Waar moet mijn fiets aan voldoen : Aero 60% belangrijk - Licht 60% belangrijk - er valt te tunen - 28mm banden 80% belangrijk - Kleur 80% belangrijk - geen saai grijs of zwart - mag wel wat kleur in.

Komt het gewoon omdat er minder fietsen gemaakt worden / is het fietsen zo'n hype aan het worden of zijn ze nog te goedkoop en kan iedereen wel wat kopen ( laatste lijkt mij niet als ik de prijzen zo zie )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 27 dec 2020 12:55

rene schreef: 27 dec 2020 12:34 Ik heb zitten denken aan een disc racer - echter de levertijden van de nieuwe fietsen zijn echt niet normaal. Sommige merken / modellen worden geleverd als de 2022 fietsen al weer on-line staan.

Waar moet mijn fiets aan voldoen : Aero 60% belangrijk - Licht 60% belangrijk - er valt te tunen - 28mm banden 80% belangrijk - Kleur 80% belangrijk - geen saai grijs of zwart - mag wel wat kleur in.

Komt het gewoon omdat er minder fietsen gemaakt worden / is het fietsen zo'n hype aan het worden of zijn ze nog te goedkoop en kan iedereen wel wat kopen ( laatste lijkt mij niet als ik de prijzen zo zie )
budget? Welke maat/wat is je lengte? Gewenste groep?
Afbeelding

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 dec 2020 13:21

rene schreef: 27 dec 2020 12:34 Ik heb zitten denken aan een disc racer - echter de levertijden van de nieuwe fietsen zijn echt niet normaal. Sommige merken / modellen worden geleverd als de 2022 fietsen al weer on-line staan.

Waar moet mijn fiets aan voldoen : Aero 60% belangrijk - Licht 60% belangrijk - er valt te tunen - 28mm banden 80% belangrijk - Kleur 80% belangrijk - geen saai grijs of zwart - mag wel wat kleur in.

Komt het gewoon omdat er minder fietsen gemaakt worden / is het fietsen zo'n hype aan het worden of zijn ze nog te goedkoop en kan iedereen wel wat kopen ( laatste lijkt mij niet als ik de prijzen zo zie )

Belangrijk is dat je weet waar je “precies” naar opzoek bent.

Er is nog zat te koop:

https://www.marktplaats.nl/u/klein-twee ... cefietsen/

https://www.marktplaats.nl/u/wim-de-vos ... /21501746/
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 dec 2020 13:59

@ loos - als je mijn foto’s zie in onderschrift weet je ongeveer mijn lengte en maatvoering ( medium ofwel 54 cm )
@ mhr-zip

De enige in mijn maat bij de Fa. Klein is een saaie zwarte BMC , en Wim de Vos ... no thanks.

Trouwens had ik WdV gebeld voor een fraaie Trek Emonda. Zou al juni / juli 2021 worden bij directe bestelling vorige maand.

En ik weet wat ik wil - en die hebben dus lange wachttijden.

Voorkeur : Trek Emonda - Canyon Aeroad alhoewel ik twijfel of deze 28 mm kan hebben. BMC maakt leuke fietsen - Wilier ook.

Minimaal Ultegra di2 of Force eTap, carbon wielen
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 dec 2020 20:29

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie