Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Endurance racefiets max 2500 euro

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 sep 2020 15:04

hayes schreef: 06 sep 2020 09:19 Je kan natuurlijk zo hard onderhandelen dat je nadien dit gewoon terug betaalt bij onderhoud. Als je daar al teruggaat vooronderhoud.
Ik krijg op m'n nieuwe fiets geen korting. Ze kunnen de fietsen niet snel genoeg aanslepen op dit moment.
Wel krijg ik er Ultegra pedalen bij, bidonhouders, bidons en hij zet de fiets tubeless terwijl dit af fabriek niet is.

Ik wil daar ook met de fiets op onderhoud gaan. Misschien zou ik nog wat korting kunnen versieren al sik echt wilde, maar ik vind een lange goeie relatie met de FM even belangrijk.
Dat is natuurlijk een heel andere discussie.

Bij ons in de club zijn er mensen die hun fiets kopen bij de lokale fietswinkel.
Geen korting krijgen en bij het onderhoud ook nog een 90 Euro betalen voor een Ultegra cassette en 108 Euro voor 2 Conti GP5000 bandjes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 06 sep 2020 15:19

Er zijn idd jammer genoeg veel fietsenmakers waar je soms achterovervalt van de prijzen.
In de buurt is ook een goed draaiende fietsenwinkel. Daar ga ik niet.

Ik heb daar de crosser eens binnen gestoken. Ik wist wel dat er wat werk aan was. Uiteindelijk net geen 300 euro betaald. Ok, als hij dan terug zo goed als nieuw is. Maar één maand later stond ik er terug. En men wilde een stuk van één maand oud vervangen want dat is écht versleten hé. Tot ik mijnheer er attent op maakte dat hij dat stuk een maand eerder vervangen had. Stond hij met z'n mond vol tanden...

Motto van die FM: er gewoon een stuk op zwieren zonder eerst te proberen het te fixen.
Vandaar wil ik echt iets mee betalen voor een fiets met het idee dat het een investering in de toekomst is.

Plaats reactie