Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Superior

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 dec 2021 14:34

Naar mij bescheiden mening, afgaande op de eerste foto op het eerste zicht het gevolg van impact.
Hopelijk voor jou denken ze er bij Superior anders over.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 31 dec 2021 14:43

Ik had het in Facebook groep van SUP geplaatst met de vraag of iemand dit al voor had en iemand van Louis Verwimp nam meteen contact met me op.
Ik heb oprecht geen weet van een impact, maar het kan altijd natuurlijk. Iemand die andere fiets er tegen zet of met iets anders er tegen stoot.
M'n fiets staat in principe nooit onbewaakt. In afgesloten garage of op de gang op het werk.

We zien wel. Het is geen drama maar ik vrees dat het verder zou/zal gaan als ik het niet aanpak.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2021 16:50

Ben het wel met lcsmet eens dat het enorm lijkt op een gevolg van een impact. Gestoten, iets tegen gevallen; daar heeft het helaas veel van weg.
Aan de andere kant: spot repair kost de wereld niet. Ik heb gekkere dingen laten wegwerken voor €100,-
Less is bore

hayes

hayes 04 jan 2022 21:19

Er is blijkbaar een garantieclaim aangemaakt door de verdeler.
Wordt vervolgd.

DeweyHS
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mar 2021 11:41

DeweyHS 06 jan 2022 10:56

Ik was in de markt voor een nieuwe fiets met Ultegra <3000 euro en kwam de Superior X-road team issue SE tegen. Had navraag gedaan bij de Vos fietsen of er nog een op voorraad was. Kreeg een bericht terug dat zij gestopt waren met het merk vanwege veel frame breuken..

Normaal boezemt mij zoiets niet perse angst in, maar ik was van plan met de fiets ook mountainbike routes te doen (Gieten als de max) aangezien ik in mijn studio in de Stad geen ruimte heb voor meerdere fietsen. Iemand hier die vaker zulke verhalen gehoord heeft?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 jan 2022 13:07

Maatje van me rijdt sinds bijna een jaar met een X-road team issue met de DT swiss PRC 50mm wielen en nu al een tijdje met gravelwielen ook door het onverhard en nog nul problemen.
Hij heeft wel erg goede connecties met Verwimp, de importeur hier in Vwaard, dus mocht er een probleem opdoemen dan zit hij wel heel dicht bij het vuur! ;)

hayes

hayes 06 jan 2022 17:36

Dit is de eerste keer dat ik dit lees of hoor. Ik heb zelf ook de X-Road SE.
Ik ben er ook al regelmatig goed offroad mee gegaan, ik ben er knalhard Ventoux mee afgereden (nee, niet knalhard OP gereden :mrgreen: ) en de Vlaamse wegen zijn op zich al een ware beproeving voor ene fiets en heb nog nooit iets gemerkt. Dat kan nog komen natuurlijk.

Superior heeft trouwens ook een crash replacement.

Er is een Facebook groep van Sup rijders op Facebook (https://www.facebook.com/groups/376201563494283) en ook daar nog niets zien langskomen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 06 jan 2022 18:39

hayes schreef: 06 jan 2022 17:36 Er is een Facebook groep van Sup rijders op Facebook (https://www.facebook.com/groups/376201563494283) en ook daar nog niets zien langskomen.
Ik vind het wel gek dat er een Facebook groep op Facebook is :twisted:

Heb je al iets gehoord over jouw schade?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 06 jan 2022 18:48

Eerst en vooral

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nog niets gehoord. Ik reken nergens op. Maar hoop wel dat er een gloednieuw frame komt ;) (grapje!)
Het zou jammer zijn omdat de fiets relatief nieuw is, maar een fiets is een gebruiksvoorwerp. Na verloop van tijd komen er krasjes.
Als het een fundamenteel probleem met de lak zou zijn, is het een andere zaak natuurlijk.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jan 2022 19:21

Dit kan je echt perfect laten repareren ( ook als er onderliggende carbon schade zou zijn ). Dus ook als het geen garantie is komt dat wel goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 06 jan 2022 21:34

:mrgreen: :mrgreen:

Even afwachten dus.

Ik zag eventueel wel een overeenkomst tussen jouw schade en de andere vraag over schade.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 07 jan 2022 09:50

@Hayes,
ik heb veel in de carbon-wereld gezeten en het lijkt mij meer op lakproblemen dan met onderliggend materiaal.
Heb het vermoeden dat er met ontvetten en het spuiten iets lokaal niet is goed gegaan.
Heb heel vaak problemen gezien na x-tijd, waarbij problemen zich voordeden tussen de laklaag en het carbon. Je hebt temperatuurwisselingen gedurende het jaar en vocht, wat na verloop van tijd slecht hechtende plekken tevoorschijn laat komen (er komt lucht tussen beide) en dit lijkt er sprekend op.
Indien de onderlaag gescheurd is, dan zou je dit als een rechte lijn in de lak moeten zien. Hoop voor jou dat dit het is en zoals eerder gemeld, dit is snel en voordelig verholpen.

@DeweyHS,
Wat een flauwekul van Vos, ook een slechte winkelier trouwens om op deze manier over een product te praten waarvan hij gedurende x-tijd velen heeft verkocht.
Denk dat hij op deze manier wilde pushen naar een fiets die hij nog wel verdeeld cq in zijn voorraad heeft staan, hopende dat je niet verder zal kijken.
Aan de andere kant, alle SUP's die hij verkocht heeft en men zou terugkomen, heeft hij nu al aangegeven dat het aan het materiaal ligt ongeacht wat de klant ermee gedaan heeft.
Als zijn verhaal klopt, dan had je zeker op dit forum of elders allang iets vernomen want ik neem aan dat je geregeld op Google hebt gekeken naar recensies en reviews en niks hebt gevonden.
Een eigenschap van een mens is om eerder een negatief bericht te plaatsen (uiten van machteloosheid/ wanhoop) dan zijn positieve ervaring te delen.
Succes met je zoektocht en veel veilige km's.

Plaats reactie