Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Superior

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 feb 2022 12:53

Woefdram schreef: 14 feb 2022 17:33 Usual suspects: pedalen, crankbouten, bladbouten, bracket.
Zadelpen, zadelklem, wielbevestiging, balhoofd, schoenplaatjes. ;)

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 24 feb 2022 13:24

Zowieso zit het altijd op een andere plek dan waar je zelf denkt dat het vandaan komt..

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 25 feb 2022 14:09

Ook meegemaakt bij een nieuwe fiets. Geen sup maar scott. FM heeft niet eens gezocht. Die heeft alles weer uit elkaar gehaald en opnieuw gesmeerd/ingevet. Hij was met een uurtje klaar en probleem verholpen.

D_ROEL
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2021 20:05

D_ROEL 28 feb 2022 20:12

@Hayes: waarschijnlijk heb je juist pech gehad met je kader. Hopelijk is het kader wat eraan komt het model 2021 en heb je deze keer meer geluk ermee. Je maakt inderdaad goede reclame (ik ben je reeds lange tijd aan het volgen 😉)
Ik heb ondertussen 3500 km op de teller van mijn Sup X road SE. Tot nu toe vind ik het een geweldig fietske!
De fietsenmaker heeft ook die vettige plek kunnen verhelpen zoals jullie konden vinden op foto in een van voorgaande pagina´s. Dit was te wijten aan het overvloeidig of verkeerd gebruik van vet op zadelpen.
Enkel van de stickers op de fiets ben ik niet super tevreden. Hier zie je dat het niet zo kwalitatief gedaan is... maar daar kan ik ondertussen wel mee leven.

Ben nu ook aan het kijken voor een fietstrainer voor binnen die ik kan gebruiken met mijn Sup. Ik weet niet of iemand hier ervaringen heeft met zulke trainers? Anders zou het leuk zijn als jullie mij iets kunnen aanbevelen.

Groeten! En veel veilige km´s voor jullie allemaal.

hayes

hayes 01 mar 2022 09:10

Het kader wordt deze week vervangen, dus eind goed al goed.
Verder nog steeds een grote smile als ik met de fiets rij. Dit is zo'n goeie allround fiets.

Ik moet je ook wel gelijk geven over de (zwarte) stickers. Die rafelen aan de kanten. Oogt wat slordig.

hayes

hayes 27 apr 2022 20:07

Intussen is het frame vervangen. Nieuw bottom bracket erin en wat andere prutsjes.
Maar sindsdien ook een getik/gekraak waarvan we niet vinden hoe of wat.

Niet opgelost met nieuwe ketting, nieuwe schoenplaatsjes, beetje aanspannen van crank, bladboutjes, invetten steekas.
Het begint verschrikkelijk op m'n zenuwen werken.
De fiets is al eens terug geweest maar Fm vindt het ook niet.

Ik hoor het niet als ik recht op de trappers sta, of als ik enkel trek aan de pedalen ipv duwen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 apr 2022 20:23

Geperste lagers in het frame?

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 27 apr 2022 20:24

hayes schreef: 27 apr 2022 20:07 Intussen is het frame vervangen. Nieuw bottom bracket erin en wat andere prutsjes.
Maar sindsdien ook een getik/gekraak waarvan we niet vinden hoe of wat.

Niet opgelost met nieuwe ketting, nieuwe schoenplaatsjes, beetje aanspannen van crank, bladboutjes, invetten steekas.
Het begint verschrikkelijk op m'n zenuwen werken.
De fiets is al eens terug geweest maar Fm vindt het ook niet.

Ik hoor het niet als ik recht op de trappers sta, of als ik enkel trek aan de pedalen ipv duwen.

Afbeelding
Bij mij was het ooit het veertje van de snelspanner in mijn achterwiel. Koste me 4 maanden en een radeloze FM voor ik er achter was.

hayes

hayes 27 apr 2022 20:32

jakkel schreef: 27 apr 2022 20:23 Geperste lagers in het frame?
Pressfit idd.
Maar er zit een nieuwe in en ik ga er van uit dat FM dat als eerste bekeken heeft.
Met vorig frame nooit geen kraakje gehad.

IK ga dit weekend nog eens uitgebreid nalopen.
Ik heb vandaag voor woonwerk de winterfiets genomen om het even niet te moeten horen :roll:

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 apr 2022 20:38

Bidonhouderboutjes? (Helemaal demonteren ter controle), derailleurpat?
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 27 apr 2022 20:57

Omdat hij het niet doet als ik op de trappers ga staan, check ik eerst de zadelpen en zadelbrug.
Ik ga dit weekend nog eens de hele fiets checken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 apr 2022 21:30

Balhoofd al gecheckt? Dat bleek bij mij de boosdoener. Die wordt in het ritme van je trapfrequentie belast (en kraakt dus ook in dat ritme) waardoor je in eerste instantie aan bracket, schoenplaatjes etc. gaat denken.

Leuk fietsje trouwens ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie