Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 feb 2023 10:52

Zo zie je het komt best goed met de jeugd, en zo zal het nu weer gaan!
Elke generatie klaagt over de jeugd, wat moet er van terecht komen, dat is van alle tijden!

De hippies van toen deugde ook niet, de punkgeneratie etc. :lol:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

i-mac

i-mac 04 feb 2023 11:04

Wat mij een beetje stoort is gans de welles-nietes discussie over een e-bike voor jongeren, is dat men alleen maar kijkt naar wat zich rond de perimeter afspeelt van sommige forumleden. Waarom moet men direct de rekening maken van iedereen? Het is nu eenmaal nooit zwart-wit. De perfecte wereld bestaan nu eenmaal niet. En wat voor persoon x not-done is, is voor persoon y de normaalste zaak van de wereld. Waarom gunnen we anderen niet iets? Idem voor alle ouderen die genieten van hun e-bike. Dat het voor hen soms wat moeilijker is in het hedendaagse verkeer, dat lijkt me normaal. Maar al die overloze kritiek ... Hoe zullen wij zijn als we die leeftijd bereiken?

Ik ga straks een beetje fietsen, want soms wordt een mens moedeloos van de toon van sommigen posts hier ...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 feb 2023 11:22

Precies dat, waarom oordelen. Zelf heb ik ook een e-bike, mijn vrouw houd niet van fietsen zoals ik.
Toen zij een e-bike wilde heb ik er ook een aangeschaft, nu fiets mijn vrouw wel "graag" dagafstanden van 80 kilometer zijn voor haar nu geen probleem meer.
Nu zelfs in de vakantie het IJsselmeer rond gefietst, wat zonder e-bike ondenkbaar was geweest. en ik heb met de e-bike met haar mee gefietst.

Heel wat mensen kijken me vreemd aan dat ik een e-bike heb, wat jij een e-bike???
Ja, en ik heb vorig jaar ook nog de 10.000 km op de racefiets vol gemaakt, het een sluit het andere niet uit!

Zo zie ik ook genoeg jeugd in het weekend op de e-bike op de voetbal aankomen, die gaan gewoon sporten, maar van fietsen houden ze niet. Niet iedereen vind fietsen leuk en zit op het fietsforum! :mrgreen:
Wat i-mac zegt het is allemaal niet zo zwart-wit
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 feb 2023 22:20

Afbeelding
het was eigenlijk een woon-woon want thuiswerkdag rondje maar ach.. Wel met een lekkere frisse kop aan de slag
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 08 feb 2023 10:36

Ik ben vandaag nog met een gangetje van 40km/u achter een speed pedelec naar mijn werk gereden, ik vond het wel heerlijk zo. Kwam haar vrijwel aan het begin van mijn traject tegen en toevallig werkte ze ook nog bij mij in de buurt. Bij de eerste kruising waar we even moesten stoppen gevraagd of ze er geen problemen mee had, dat had ze niet en daarna hield ze zelfs een beetje rekening met mij. :winkthumb:

Leven en laten leven dus en dan heb je er zelf ook nog eens voordeel van af en toe. Ze vertelde trouwens nog dat ze ook regelmatig op de sportfiets zat maar haar woon-werk traject was te lang om alle dagen op eigen kracht te gaan (40km enkel) dus alleen maar respect voor dat zo iemand dan voor een e-bike kiest in plaats van de auto.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 feb 2023 11:26

Ik zie op de fietssnelweg ook meer en meer e-bikes. Dan bedoel ik niet mensen die hun fiets buitengooien en een e-bike kopen, maar echt nieuwe fietsers. Kan je toch alleen maar toejuichen?

Ik hoop ook dat mijn kind op eigen kracht gaat fietsen naar school, maar als "op eigen kracht naar school" betekent "tegen 25km/u met de e-bikes mee en blij zijn dat hij/zij er is" of "dan maar alleen rijden want de e-bikers volgen is fysiek geen optie", dan zou ik toch ook gaan twijfelen om mijn kind een e-bike te kopen. Mijn ouders waren wel van die keikoppen die hun wil doordreven (niet met e-bikes, dat bestond toen niet), waardoor ik een beetje een zonderling werd in mijn eigen klasgroep omdat ik minder mocht. Daarvan heb ik nog tijdens mijn hogere studies beslist, dat ik mijn kind dat niet aandoe.
Net zoals dat ik veel liever mijn kind op een e-bike naar school zie rijden, dan dat die gewoon op de bus stapt... Liever eentje die fietst, dan eentje die het helemaal niet doet.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 08 feb 2023 11:54

Mooi plaatje poldertoerist! En ja, achter zo'n pedelec aanfietsen doe ik ook wel eens. Alleen inderdaad als degene daarmee instemt. Ik heb het ook al vaker gehad dat ze dan ook echt rekening met mij houden. Vooral bij een stoplicht even gematigd accelereren zodat er erachter kan blijven. Want als ze echt trappen dan zijn ze zo met de noorderzon vertrokken.

Vanmorgen trouwens -3 hier in Zuid-Holland. Voelde echter als warmer. Ik denk omdat er zo weinig wind staat. En daar ben ik wel blij mee. Genoeg wind gehad de laatste tijd.
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 08 feb 2023 14:59

Ik heb gisteren en vandaag geskipt. -2 en -5 bij het opstaan.
Even geen zin in die kou.
Morgen wel. Beloofd (aan mezelf).

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 08 feb 2023 17:55

Kluus schreef: 08 feb 2023 10:36 Ik ben vandaag nog met een gangetje van 40km/u achter een speed pedelec naar mijn werk gereden, ik vond het wel heerlijk zo. Kwam haar vrijwel aan het begin van mijn traject tegen en toevallig werkte ze ook nog bij mij in de buurt. Bij de eerste kruising waar we even moesten stoppen gevraagd of ze er geen problemen mee had, dat had ze niet en daarna hield ze zelfs een beetje rekening met mij. :winkthumb:
Op het snelfietspad tussen Nijmegen en Arnhem kan ik ook vaak in het wiel mee, goed als intervaltraining. Ik vraag ook altijd even of het oké is om aan te haken. Heel af en toe is er iemand die het liever niet heeft maar de meesten vinden het helemaal mooi

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 feb 2023 18:43

hayes schreef: 08 feb 2023 14:59 Ik heb gisteren en vandaag geskipt. -2 en -5 bij het opstaan.
Even geen zin in die kou.
Morgen wel. Beloofd (aan mezelf).
Hier dezelfde temperaturen maar met nagenoeg geen wind.
Ik heb sinds tijden niet zo prettig naar het werk gefietst. ;)

i-mac

i-mac 08 feb 2023 19:32

hayes schreef: 08 feb 2023 14:59 Ik heb gisteren en vandaag geskipt. -2 en -5 bij het opstaan.
Even geen zin in die kou.
Morgen wel. Beloofd (aan mezelf).
Toen ik deze morgen vertrok om 05u45, was het -4,5°. Maar wel geen zuchtje wind, waardoor het niet zo koud aanvoelde. Op slechts één plaats was het wat oppassen vanwege gladheid, maar voor de rest was het best te doen.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 08 feb 2023 19:43

Vandaag bij het naar huis rijden werd ik voorbij gestoken door een persoon op een gravelfiets.
Hij was zeer groot, en woog zeker ver in de 100kg.
Dan zag ik dat hij met elektrische ondersteuning reed.
Ik zag het onmiddellijk zitten, een reus die me uit de wind zou zetten aan een goede 25km/hr.
Mis dus.....
Die gast zag mijn schaduw en begon door te duwen.
Die ging onmiddellijk naar de 30... 35... 40....
Een gechipte fiets dus....
ik heb hem dan maar laten rijden, ik bleef aan een goede 30km/hr rijden en zag dat hij dan op afstand bleef,
Maar mijn kaars was uit en boven de 30 blijven rijden was te lastig.
Op zo een moment komt de slechte ik weer boven.... 😏

Plaats reactie