Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 15 jun 2012 10:36

depoldertoerist schreef:Fiets ziet er weer niet uit. dat is dan wel weer jammer.
Om die reden heb ik dan ook nog steeds een achterspatbord op de racer zitten. Elke keer als ik denk om hem er af te halen wordt er al weer regen voorspeld.
Tja, hopelijk volgend jaar een racer erbij voor mooi weer, dan is mijn huidige echt alleen voor woon-werk / minder weer.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 jun 2012 18:54

hehe eindelijk weer eens een hele week naar werk kunnen fietsen.

Eigenlijk was het prima weer. gisteren voor de bui binnen en vandaag erna :-) De weg was flink nat, met grote plassen, maar geen buitje gehad!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 22 jun 2012 21:24

Het was inderdaad vanochtend een natte boel. Toen ik vertrok scheen de zon volop. Na 8 km kwam er een zeer zwarte lucht opzetten en binnen 5 minuten stond ik de jack en rainmate's aan te trekken.
Schoenen doorweekt, fietsbroek doorweekt.
In die bui werd het toch wel koud. Het was een weldaad om dat jack (wat ik anders verfoei) aan te trekken.
Op het werk wachtte een heerlijke warme douche.
Vanavond met Bft 7 achter heerlijk naar huis gevlogen.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 22 jun 2012 23:12

Hmmm, die 7 bft had ik terug tegen, inclusief een soort van tropische moesson erbij. Koud was het niet maar geen droge draad meer aan mijn lijf.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 jun 2012 11:51

Ze zouden brommertjes die niet harder kunnen als 40 km/u moeten verbieden.
Ik heb een uur zitten na-zweten op kantoor. :D

Gebruikersavatar
flexodder
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 apr 2010 23:11
Locatie: Spijkenisse

Gebruikersavatar flexodder 27 jun 2012 14:45

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik krijg met dit 'twijfel'weer nooit de moed om de fiets weer eens helemaal te verwennen.
Doordat ik iedere dag (behalve woensdag: yep.....ambtenaar) op de fiets stap en het kwakkelende weer van dit jaar ben ik al zo vaak teleugesteld op mijn pas gepoetste/gesmeerde fiets gestapt terwijl de eerste druppels alweer naar beneden kwamen.

Dan heb je er toch geen zin meer in?!?!? Met als nadeel dat je bij uitlaten van de vertroetelsessies de fiets achteruit ziet gaan.....gore aandrijftrein, frame onder de restanten van remblokken.....
En daar heb ik zeker ook een hekel aan!

Daarom nu maar de afspraak met de weermeneer gemaakt dat het vanaf nu in ieder geval droog blijft. Hij heeft aangegeven dat hij zijn best zal doen ;-)
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 27 jun 2012 16:55

Ik heb naast mijn schuurdeur zo'n drukspuit staan. als ik thuiskom en het is regenachtig en ik weet dat het de volgende dag weer zo zal zijn, dan spuit ik alleen even het zand eraf en maak 's avonds de ketting schoon en olie deze. Maar inderdaad baal ik er wel van. d fietspaden die ik veelvuldig naar mijn werk pak liggen altijd vol met zand, en ander vuil. Afgelopen tijd is er een fietspad gebruikt voor moddertransporten. Mag je raden hoe het er daar uitziet. nu het droog is valt het neit zo op, maar als het nat is.... 1 ritje en de fiets ziet er uit of ik een veldrit mee gereden heb. Nadeel is dat de fiets daar behoorlijk van slijt. daarom pak ik tegenwoordig op die dagen mijn degelijke, stalen, 7sachs versnellingen Batavus.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

rotterdammer77
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2011 16:37

rotterdammer77 07 jul 2012 13:27

ik ben er een week of 6 geleden mee begonnen..22 km R dam west-Bleiswijk iets van 45-50 minuten valt wel mee :)

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 07 jul 2012 15:57

Van de week weer eens een fijn fiets woon - werk weekje
Maandag: Den Haag - A'dam via de duinen, 75km, lichte rugwind, vol gas gegeven, was wel druk met vakantiefietsers 32,4 gemiddeld http://www.endomondo.com/workouts/69419267" onclick="window.open(this.href);return false;
Dinsdag: A'dam - Hoofddorp vv, rustig aan gedaan 38km
Vrijdag: Delft - A'dam, via de Vliet en Ringvaart 68km volle bak gereden, 33,7 gemiddeld. Kon de verleiding weerstaan om Paling te kopen in Burgerveen, volgende keer weer. http://www.endomondo.com/workouts/69419267" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 07 jul 2012 18:37

Vrijdagmorgen op weg naar mijn werk ben ik bijna onderuit gegaan. Vlak bij mijn werk rijd ik uit een parkje een fietspad op. Bij die overgang staan paaltjes en er liggen Stelcon-platen. Nu had het wat geregend en ondanks dat ik beducht was op de gladheid van de metalen strips van die Stelconplaten gleed mijn achterwiel in de flauwe bocht weg. Gelukkig kreeg ik op het asfalt direct weer grip en kon ik mij staande (fietsende) houden maar een aardige klap was het wel. En flink schrikken ook.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 07 jul 2012 19:22

Gisteren (vrijdag) als een verzopen kat op het werk aangekomen.
Vertrok droog, na een kleine km wat motregen, dan weer droog. Na een km of 9 begon het echt te gieten.
Regenjack aan, rainmate's aan, maar toen was ik al flink nat.
Vandaag is alles weer schoon en proper, ook de fiets.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rotterdammer77
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2011 16:37

rotterdammer77 08 jul 2012 19:36

marcvmegroot schreef:Gisteren (vrijdag) als een verzopen kat op het werk aangekomen.
Vertrok droog, na een kleine km wat motregen, dan weer droog. Na een km of 9 begon het echt te gieten.
Regenjack aan, rainmate's aan, maar toen was ik al flink nat.
Vandaag is alles weer schoon en proper, ook de fiets.
regenjack met iets van 20 graden?
ik fiets gewoon door in me shirt haha

Plaats reactie