Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 mei 2010 00:09

Ik meen me te kunnen herinneren dat hierover een topic is gestart, maar ik kan deze nergens meer vinden.

Wat zijn jullie ervaringen met het fietsen naar het werk na deze barre (fiets)winter?

Ik hoop morgen voor het eerst na redelijke lange tijd weer het stalen ros van stal te kunnen halen voor een ritje van pak 'm beet 95 kilometer vice versa.

Wat doen jullie?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 mei 2010 00:28

Uh, het is al bijna juni hoor. Van die winter wil ik me ook niets meer herinneren.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 mei 2010 00:35

Het gaat mij niet om deze winter, maar om de ervaringen met het fietsen naar het werk.

Deze winter moet je als fietser gauw vergeten...

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 mei 2010 23:58

Vandaag dus weer eens met de fiets naar het werk.

Vertrokken 's morgens om kwart over zes, met nog een klein restje nevel over de Drentse Aa.

Al snel kwam de zon erdoor. Er was weinig wind en de lucht was bijna helemaal blauw. Lekker rustig peddelen met Radio 1 op de telefoon door drie provincies, heerlijk!

Om kwart voor acht aangekomen op het werk, snel onder de douche. Wat vocht bijtanken en aan het werk.

's Avonds was het zelfs nog mooier: er stond een stevige westenwind, maar de zon was er weer. Dat betekende voor de wind de polder door en genieten tussen het groen.

Kwart over zeven thuis en het hoofd weer helemaal leeg.

Wat wil een fietser nog meer...


raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 29 mei 2010 17:08

Gisteren vanaf Delft naar Amsterdam.

Wilde wat variatie aanbrengen in het traject, dus de kaart bekeken en dacht een fietspad tussen Pijnacker en Zoetermeer gevonden te hebben (ipv de provinciale weg te volgen). Dus rechtsaf en toen de monnikenweg op.
Nu heb ik het koersinzicht van een garnaal maar ik raakte helemaal de weg kwijt daar. bewegwijziring gaat alle kanten op, fietspaden die er zouden zijn zijn er niet?

Enfin, ten lange leste uitgekomen in Zoetermeer (bij de watertoren) en vandaar weer 'normaal' via de Oostweg naar Benthuizen en vandaar Naar Boskoop en langs het Kanaal naar Uithoorn en Amsterdam.

Heeft iemand nog tips voor dat stuk tussen Delft en Zoetermeer?


race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 29 mei 2010 18:00

ik fiets gemiddeld 1maal per week naar me werk, moet allen me tempo wat verhogen... is alleen lastig op maar 40km(enkele reis) voor iemand die langzaam op temperatuur komt.

Maar het is wel een mooi stuk, ik fiets van Almere naar Amersfoort en vooral het stuk in de buurt van nijkerk is genieten (mooi pluspunt van een broedgebied is dat het autoluw wordt gehouden)
je fietst wat...

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 29 mei 2010 18:58

Ik was het Topic ook al kwijt, maar dacht dat het aan mij lag.

de afgelopen periode zat ik aan zo'n 500 km per week. dat is dan woon-werk maar ook werk-werk.
Als ik niet op de fiets kan om wat voor reden dan ook word ik gewoon onrustig.

Een tijdje geleden, maar dat stond ook al in het vorige topic heb ik 1 van mijn oerdegelijke Batavussen verkocht en van de helft van dat geld heb ik een veel oudere maar ook veel lichtere crosshybride gekocht. die heb ik inmiddels een beetje aan mijn eigen smaak aangepast. Ik moet wel zeggen dat deze fiets een stuk onderhoudsgevoeliger is dan de Batavus maar toch heb ik er geen spijt van.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 02 jun 2010 01:41

@ Raphaël:
Voor het stukje Delft - Zoetermeer hangt het een beetje vanaf waar je vandaan vertrekt maar een aanrader is zeker om via de andere kant van Zoetermeer te gaan, die vind ik zelf een stuk mooier om langs te fietsen. Dus Delftse Hout - molen van Nootdorp - station Nootdorp - golfbaan - Buytenpark (Snowworld) en dan via Stompwijk ten noorden van Zoetermeer richting Alphen a/d Rijn.
er lopen tussen Zoetermeer en Alphen erg veel mooie routes dus je kan daar een beetje variëren. Veel plezier!

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 02 jun 2010 21:34

thnx bibske: ik vertek meestal vanaf het TNO hoofdkantoor aan de Schoenmakerstraat en ga dan naar Amsterdam. Zal eens kijken naar routes tussen Zoetermeer en Alphen, want nu rijd ik vaak zelfde route (Benthuizen, Boskoop, Alphen)

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 03 jun 2010 17:19

@ Raphaël: Wat doe jij bij TNO? Ik zit bij TNO Rijswijk...altijd leuk om een fietsende collega te ontmoeten.
nulla tenaci invia est via

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 03 jun 2010 17:27

Vreemd idd topic lijkt verdwenen, zelfs een link uit een ander topic die naar het eerdere woon-werk topic verwijst werk niet meer.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=20123
Passie voor het fietsen en de fietsen.

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 03 jun 2010 17:36

Wel een vraag die in dit topic thuis hoort:

houden jullie rekeningmet lekke banden in de reistijd?

ik calculeer meestal een kwartiertje extra in voor bruggen, banden en etc... maar begin stek te ovewegen om dit eruit te halen.
je fietst wat...

Plaats reactie