Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 03 jun 2010 18:18

weer een echte woon - werk fietsweek

Maandag: A'dam - Hoofddorp vv, rustig aangegaan, 40km

Dinsdag: Zoetermeer - A'dam, was hartslagband vergeten en had zin om hard te gaan, kijken waar het licht uitgaat. Dat was pas thuis :-). 60km tegen bijna 33per uur

woensdag: Had verschillende afspraken in en rond Utrecht. vanaf Utrecht CS naar Oudlaan, toen naar Churchillplein vandaar naar Bilthoven en toen terug naar A'dam. Zat nog wel wat moeheid in de benen van dinsdag, gek he....bij elkaar zo'n 65km

donderdag: Leiden - A'dam, via de Ringvaart. Ging lekker, toch iets meer wind tegen dan RTL4 voorspelde en nog beetje moe, maar schitterend weer, veel fietsers en volle terrassen, 46km, 28 gemiddeld.. tja....

morgen? helaas... heb vergadering in Delft, maar moet mijn presentaties voor congres maandag nog afmaken, dus blijf thuiswerken.


DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 jun 2010 18:21

race-newbee schreef:Wel een vraag die in dit topic thuis hoort:

houden jullie rekeningmet lekke banden in de reistijd?


ik calculeer meestal een kwartiertje extra in voor bruggen, banden en etc... maar begin stek te ovewegen om dit eruit te halen. [/quote]

Ik houd een kwartier speling aan.
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 30 jan 2013 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 03 jun 2010 20:03

@ Walter G: Rekening houden met bruggen, lekrijden en zo?

Nee hoor, meestal hoef ik dat niet want dan is het alleen werk - huis.

En of ik nu iets later op kantoor kom... ik begin meestal om 08u en de vergaderingen beginnen vaak pas om 09u.

Als je in de ploegendienst zit is het wat anders... dan zal het sterk van je route afhangen of je 'slack' in moet bouwen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 jun 2010 22:20

[quote="raphaël"]Dinsdag: Zoetermeer - A'dam, was hartslagband vergeten en had zin om hard te gaan, kijken waar het licht uitgaat. Dat was pas thuis :-). 60m tegen bijna 33per uur[/quote]

:):d:D;)

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 03 jun 2010 22:23

Ik hou inderdaad een kwartier speling ivm aflos op het werk. Heb er zelf ook een hekel aan als de aflos "laat" is.
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 03 jun 2010 23:01

[quote="Theo V"][quote="raphaël"]Dinsdag: Zoetermeer - A'dam, was hartslagband vergeten en had zin om hard te gaan, kijken waar het licht uitgaat. Dat was pas thuis :-). 60m tegen bijna 33per uur[/quote]

:):d:D;)[/quote]

gein :-)
heb het aangepast...
er wordt scherp gelezen!

ramon100
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 feb 2010 13:11

ramon100 04 jun 2010 23:20

Vandaag heb ik een deel van de woon-werk route gefilmd. In de ene hand het stuur, in de andere, de camera. Het was er mooi weer voor. Het geruis dat je hoort, is de wind. Het waait hier vrijwel altijd. Vanmiddag had ik ‘em weer eens tegen, windkracht 3 deze keer. Niet elk filmpje is even ‘handvast’, maar wel geinig om (deels) te zien. :)


http://www.youtube.com/watch?v=_HdQ_2W7aLo
http://www.youtube.com/watch?v=k2UelRhq5M0
http://www.youtube.com/watch?v=aREuqge1vfg
http://www.youtube.com/watch?v=ZK_HZpfR_zQ
http://www.youtube.com/watch?v=vU1BTWCCfSg



Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 10 jun 2010 01:16

Vanmiddag onderweg naar huis 25 km lang Dikke regen net als gistermiddag overigens. in ieder geval kwam ik 's morgens nog droog over. Het gekke is, dat ik er eigenlijk helemaal niet mee zit. Sterker nog het heeft eigenlijk wel wat, dat fietsen in de regen. als je eenmaal nat bent merk je het niet meer zo totdat je thuis bent. brrrr koud als je afstapt!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 jun 2010 23:56

Ik pak bij redelijke weersomstandigheden ook graag de racefiets om naar het werk te gaan.
Van Soest naar Lieren (Apeldoorn) wat 2x60 km is.
Globaal ziet het er zo uit:
Om 05:20u de wekker
Om 05:40u op de fiets
Om 07:40u aankomst werk, douchen
Om 08:00u werken
Om 16:30u einde werk en vertrek
Om 18:30u thuis.
Lange dag, maar je pakt toch 4 uurtjes. Me de auto ongeveer 1:45u heen en terug in de weer.
Collega's zien me inmiddels al lang niet meer voor vol aan, maar 's morgens heerlijk gevoel.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 jun 2010 00:17

Afgelopen twee dagen niet kunnen woonwerkfietsen vanwege een virusje of iets onder de leden en dat met dit mooie weer. Vandaag toch weer op de fiets gesprongen!
Ik ben blij dat m'n nieuwe werkgever de zaken wat beter geregeld heeft voor de fietser dan m'n vorige, want vanochtend kwam ik na 25km's toch al flink bezweet in Den Haag aan. Of het nu kwam van het nog niet fit zijn of de warmte of beide dat weet ik niet, toch fijn dat je dan even kunt douchen.

Verder moet ik nu toch eens werk maken van andere wielen. want met deze is een bocht af en toe wel erg onzeker ik heb steeds het gevoel dat ik er uit vlieg.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 25 jun 2010 00:35

Wel grappig om het vershil te lezen, bij mij op kantoor zijn ze het wel gewent.
De meesten hebben eigenlijk wel respect voor de fietser, de voorzieningen zijn prima.
Goede stalling, maar ook op me kamer zetten kan.

Dinsdag direct heen gefietst = 40 km en met een omweg vanuit Amersfoort via Harderwijk , knardijk terug naar Almere = 60K heerlijk tochtje maar wel genoeg honger als je thuiskomt.
je fietst wat...

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 29 jun 2010 23:33

Wat kan een normaal woon-werk ritje zwaar ellendig zijn.
Na m'n crash draait het voor geen meter.
Het lijkt wel of dat ik continu op de grote plaat aan het fietsen bent.

Ik hoop dat dit snel voorbij is en dat ik weer met een goed gevoel op de fiets kan stappen.

Plaats reactie