Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 18 feb 2022 11:41

Gisteren was het hier ook spannend, toen was ik thuis aan het werk maar ben wel een rondje rijden met de lichte fiets.

Vandaag met de zwaardere gravelbike naar het werk (BHV dienst en werkgever heeft niet besloten het pand maar te sluiten), straks op de terugweg wind pal in de rug dus zolang het geen bomen koppen wordt komt het wel goed... Hoop ik ;).

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 18 feb 2022 11:47

Orlok schreef: 18 feb 2022 11:41
Wout88 schreef: 17 feb 2022 08:26 Ik fiets door. Vanmorgen meewind en vanmiddag zien we dan wel weer. Afstand is 13 km dus ook met volle bak tegenwind nog te overzien. Meestal probeer ik mijn trainingen te combineren in de woon-werk rit. Vanmiddag op de terugweg wordt dan mijn krachttraining. Zwaar verzet, laag cadans en lekker tegenwind stoempen.
Ik zou een reserve ketting meenemen voor het geval van . . . . ;) :lol:
Helemaal goed gegaan gistermiddag tegenwind in krachttraining. Maar vanmiddag sla ik wel even over. Vooral ook omdat het zuidwester wind is wat betekent dat ik hem schuin tegen heb.

hayes

hayes 18 feb 2022 13:39

Vandaag wijselijk thuiswerk. Wel vanmorgen m'n fiets gaan halen bij m'n ouders en naar huis gefietst. Was toen al tricky op bepaalde plaatsen (zijwind!)

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 18 feb 2022 17:58

Uiteindelijk thuis gekomen, maar het was nog wel spannend met alles wat rond vloog. Gelukkig was ik zo snel mogelijk na het regenfront vertrokken, zou nu niet meer zo graag buiten zijn.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 18 feb 2022 21:35

Deze avond was het wel de moeite. Op één punt volledig gestopt door de wind, een minuutje moeten blijven staan hellend tegen de wind in alvorens ik mijn weg verder kon zetten. Voor het overige was het vooral erg hard trappen en niet vooruit komen.

Jelle94
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 nov 2018 20:58

Jelle94 18 feb 2022 21:43

Gister gewoon gegaan en ging prima. Heen wind in de rug/zij moest wel flink opschakelen om kracht op de pedalen te houden, de wind deed de rest wel. Vooral de zijwind was soms wel link, dan is het toch wel moeilijk om een rechte lijn te houden. Terug was gewoon stom tegen de wind in stompen en tegen de muur van zijwind aanhangen.

Vandaag had ik een fietsverbod van mijn wederhelft en dat was ook wel terecht. Misschien dat het fietsend wel was gelukt, maar de rondvliegende objecten maken het ook gevaarlijk.

Ik begin ondertussen wel te verlangen naar de mooie zonsopkomst 's morgens, weilanden bedekt met dauw en een zacht voorjaarsbriesje. Hopelijk zijn we deze herfst dan snel vergeten.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 20 feb 2022 13:55

Donderdag was het allemaal niet zo erg.
Vrijdag ook met de fiets gegaan, blij dat we besloten op tijd te stoppen.
Door het buienfront naar huis (wind tegen) maar daarin was het nog wel te doen.
Hoewel hartslag 190 en dan 14 km/uur wel iets zegt. Gelukkig was dat alleen het stuk met de zwaarste bui.
Zeiknat, maar verder probleemloos thuis (rond 2 uur). Vervolgens was ik na 4 uur wel blij dat ik er niet meer op uit hoefde!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 mar 2022 15:14

Het is wel lastig kleding kiezen met dit weer, gisterochtend te dunne handschoen aan en duurde wel even voordat m'n handen weer op tempertatuur waren op m'n werk.
Vanmorgen maar extra laagje kleding (3 lagen bovenkleding dus) en dikkere handschoenen + buff over m'n gezicht getrokken.
En dan stap je straks op de fiets als het 10 graden is, maar bij thuiskomst is het dan misschien weer rond vriespunt.

Maargoed geen klachten want droog, schone wegen en 's ochtends al geen lampjes meer nodig.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 09 mar 2022 09:31

Op dit moment kies ik er bewust voor om op de terugrit (rond 17u) te warm gekleed te zijn. Tegen einde van de week (minimum temperatuur gaat naar 5°C ongeveer), probeer ik dan weer 's ochtends net te fris zodat ik 's avonds geen zwembad ben. Het hangt rond deze tijd van het jaar echt van dag tot dag af, waarbij ook de afkoeling door de wind mee in rekening gebracht moet worden.

adiesvanas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2020 21:16

adiesvanas 10 mar 2022 09:35

Voor mij is het merino ondershirtje vanochtend, en een luchtig ondershirtje vanmiddag de strategie. Test tot dusver positief :)

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 mar 2022 10:55

Ik neem gewoon wat lichtere kledij mee in mijn rugzak, zodat ik me s'avonds niet doodzweet bij het naar huis fietsen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 mar 2022 18:34

Potdikkie, na er 2 maanden enorm tegenaan gehikt te hebben (koud, nat, half uur eerder opstaan, bladiebla k*tsmoezen) vorige week eindelijk gewoon 5 dagen wo-we gefietst (13,5 km enkeltje). Heerlijk!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie