Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 sep 2012 23:51

Ach, zoveel ruimte neemt een pak niet in hoor, en bovendien een spijkerbroek is veel zwaarder!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2012 07:47

robbebopper schreef:Mijn clientèle zou in een deuk liggen als ik in volledig kostuum aan kwam zetten. :lol:
Kostuum is een clownspak, zoiets heet gewoon een pak. ;)

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 26 sep 2012 10:10

havana schreef:
robbebopper schreef:Mijn clientèle zou in een deuk liggen als ik in volledig kostuum aan kwam zetten. :lol:
Kostuum is een clownspak, zoiets heet gewoon een pak. ;)
Correct!

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 sep 2012 10:13

Helemaal niet correct, want volgens Van Dale betekent kostuum ook: een stel kleren, pantalon, jasje en eventueel een vest voor mannen. Voorbeelden: een aangemeten kostuum, een driedelig kostuum

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 26 sep 2012 21:57

Maar in zo'n pak wat Havana bedoelt voel ik me ook net een clown.

Hoe dan ook is het gewoon een cultuurkwestie. Ér zijn hele hordes die vinden dat je pas serieus genomen kunt worden als je hetzelfde aantrekt als alle andere mannelijke collega's in jouw branche.
Ik vind dat vreemd, en loop in een spijkerbroek en t-shirt rond (ook niet echt origineel overigens).
Maar hé, iedereen moet gewoon lekker aantrekken wat hij/zij zelf prettig vindt.

Op een fiets (zie mijn avatar) ben ik nog minder modegevoelig!! Velen (ook de kinderen in mijn klas) vinden dat ik er dan pas echt als een clown uit zie.

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 26 sep 2012 22:34

Ik werk 60-70% van de tijd in een pak, maar ja dan hoef je niet aan te doen wat de rest doet.

Het is een duidelijke kwestie van smaak sommige lopen erbij als co de boswachter in oud bollig bruin en groen of als een auto verkoper met te dikke strepen.

Ik vind het de kunst om een mooi gesneden en passend pak te zoeken gemaakt van een mooie stof van goede kwaliteit. Zo doende zie ik er zeker niet uit als een clown maar vaak stukken en beter dan de meeste op de werkvloer. 8-)

Verder moet ik wel zeggen dat het de laatste twee jaar wel moeilijker is geworden om een mooi pak te vinden, waar ik voorheen vooral slim vit (ea Boss red label) kon kopen gaat dat niet meer. Door het vele fietsen van de laatste twee a drie jaar zijn mijn bovenbenen gegroeid en moet ik vaststellen dat vaak de bijpassende broeken te strak zitten, de keuze wordt dus wat beperkter. Maar ja, het heeft ook zo zijn voordelen ik voel mij prettiger en gezonder, verder kan ik alle collega's er aardig overheen leggen.

Een maand geleden 5 een wedstrijd gedaan met de collega's en paar andere fietser waarbij 5 maal een rondje werd gedaan over de Amerongse berg en terug langs de het Bosbad Leersum. na 200 meter weggereden van groep van rond de 15 man, 4 ronden voorgebleven om door de nummer een van de dag (geen collega) in zijn eentje ingehaald te worden. Uiteindelijk 2de geworden waarbij ik 65km heb gereden in 2 uur en 15 seconden, de nummer drie reed hier 3-4 minuten achter waarbij de 15de man door de winnaar en mij op een ronde gezet :lol: .
enjoy the ride

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 okt 2012 16:37

Het is weer zonsopgangentijd tijdens de woon-werk ritjes. Alleen jammer dat het achter me is...

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 11 okt 2012 21:45

Deze week heerlijk fietsweer met toppunt vandaag. Vanmiddag op de terugweg nog in korte broek gefietst.
Vanaf morgen wat meer kans op regen....

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 30 okt 2012 13:50

Extreem voorbeeld van w-w op de fiets: http://www.fiets.nl/2012/10/30/video-el ... -het-werk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik vind het mooi om te zien hoe hij dat doet en vooral waarom. :)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 okt 2012 21:10

soffatti schreef:Extreem voorbeeld van w-w op de fiets: http://www.fiets.nl/2012/10/30/video-el ... -het-werk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik vind het mooi om te zien hoe hij dat doet en vooral waarom. :)
Gaaf, stiekem ben ik hier jaloers op! vooral de discipline op kunnen brengen om om 19.30u naar bed te gaan! Daarbij je gezin moet dat ook kunnen accepteren. Dat lukt mij echt niet (en wil ik ook niet voor mijn gezin)! Zijn redenen om te fietsen herken ik wel, deze week cross ik weer het hele land door voor overleggen op onmogelijke tijden op onmogelijke plaatsen. Fietsen is geen optie, maar ik heb in 2 dagen alweer 5 files te pakken gehad. Dan kan je mij wel opvegen en maken dat je wegkomt. Gestressed. ik kijk alweer uit naar volgende week.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

redmiller
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2012 13:09

redmiller 12 nov 2012 19:20

125 km zou voor mij inderdaad teveel van het goede zijn, zeker ook vanwege m'n gezin, maar juist om die reden ben ik ook gaan fietsen. In de auto zat ik me echt op te vreten om medeweggebruikers. Mijn vrouw zei altijd "jij moet rij-instructeur worden!". Helemaal op kwam ik dan thuis en lekker gezellig tegen het gezinnetje... uhm. Nee, op de fiets is echt helemaal super! In het pikkedonker fietsen, vogels om je heen, de wind. Voor mij geen W-W verkeer in de auto meer! :)
En de horizon fietst mee, elke dag...

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 nov 2012 19:00

Ik vond het best fris vanochtend. Toen ik bij Siemens Zoetermeer langsfietste zag ik dat het slechts 1 graad boven nul was.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie