Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 okt 2022 09:39

Vanochtend begonnen aan het ritje met de wind in de zij.
Het dorp uit linksaf geslagen richting het noorden.
Lekker wind in de rug.
Eventjes wat zwaarder schakelen want het trapte wel heel erg licht.
Tot mijn verbazing gebeurde er niets.
Raar, want vorige week had ik nog gezien dat ik meer dan 50% in de batterij had zitten.
Tenminste, ik ga er vanuit dat de batterij leeg is want ik had ook geen verbinding met mijn computer en als ik aan het "reset"-knopje zit gaat er ook geen lampje branden.
Met mijn stomme kop niet omgedraaid om de lader thuis op te halen zodat ik vanmiddag in één versnelling tegen de wind in naar huis moet. :(
Wat ik wel raar vind is dat ik gisteren met het schoonmaken en smeren van mijn ketting mijn achterderailleur spontaan heb horen en zien schakelen.
Ik dacht dat dit kwam omdat ik het stuur per ongeluk tegen de muur aan had laten komen.

Nu heb ik eventjes gekeken of het handig is om een reservelader op kantoor te leggen maar die dingen geven ze ook niet gratis weg.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 24 okt 2022 10:58

Hmm, lekker onhandig. Inderdaad zijn die laders veel duurder dan nodig.
Gelukkig staat je versnelling heel licht, dan kom je nog tegen de wind in vanmiddag.
Ik hoop echt voor je dat het een lege batterij is.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 okt 2022 11:25

Theo V schreef: 24 okt 2022 09:39 Vanochtend begonnen aan het ritje met de wind in de zij.
Het dorp uit linksaf geslagen richting het noorden.
Lekker wind in de rug.
Eventjes wat zwaarder schakelen want het trapte wel heel erg licht.
Tot mijn verbazing gebeurde er niets.
Raar, want vorige week had ik nog gezien dat ik meer dan 50% in de batterij had zitten.
Tenminste, ik ga er vanuit dat de batterij leeg is want ik had ook geen verbinding met mijn computer en als ik aan het "reset"-knopje zit gaat er ook geen lampje branden.
Met mijn stomme kop niet omgedraaid om de lader thuis op te halen zodat ik vanmiddag in één versnelling tegen de wind in naar huis moet. :(
Wat ik wel raar vind is dat ik gisteren met het schoonmaken en smeren van mijn ketting mijn achterderailleur spontaan heb horen en zien schakelen.
Ik dacht dat dit kwam omdat ik het stuur per ongeluk tegen de muur aan had laten komen.

Nu heb ik eventjes gekeken of het handig is om een reservelader op kantoor te leggen maar die dingen geven ze ook niet gratis weg.
Bij het wegzetten en bij het klaarzetten van de fiets altijd even het laadniveau controleren door het ff ingedrukt houden van de linker shifter naar de positie van het voorblad waar deze zich bevindt (bij mij altijd het kleine blad). Indien 'plotseling' er geen ledjes meer oplichten eerst de verbindingen (alle indien mogelijk) schoonmaken evt. met wat contactspray en verbindingen weer goed vastklikken voordat je denkt dat de batterij kapot is.! Dan is een reserve lader m.i. overbodig omdat je toch meer dan 1000 km moet kunnen rijden met een volle batterij.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

richardl
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 okt 2013 23:06

richardl 24 okt 2022 11:29

Hallo, het zou ook kunnen zijn dat je (achter) derailleur in crash mode staat aangezien je aangeeft dat de derailleur gisteren plotseling begon te schakelen. Werkt de voor derailleur nog wel?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 okt 2022 13:39

Er werkt nu niets.
Voorderailleur staat op het grote blad.
Achterderailleur staat op middelste kransje van de 11.
Ik heb geen verbinding met de computer meer.
En als ik op het "reset"-knopje druk zie ik niet gebeuren op de twee ledjes naast de aansluiting.
Aangezien dit mijn eerste fiets met DI2 is, en nog geen problemen ermee heb gehad ben ik nog niet zo bekend met 'probleempjes'.
De vorige keer dat ik mijn batterij moest opladen had ik eerst een waarschuwing gekregen op mijn computer.
Nu heb ik niets gezien, maar nu ik een beetje terugdenk zit ik wel aan ongeveer hetzelfde aantal kilometers.
Samen met de bovenstaande 'klachten' ga ik ervan uit dat de batterij helemaal op is.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 okt 2022 07:39

Gisteren naar huis ging eigenlijk best wel lekker.
De wind was een stuk minder geworden dus dat scheelde enorm.
Het gevoel was dat het nu net ietsje te zwaar was.
Thuis aangekomen gelijk de lader erop.
Een uurtje later was de batterij weer opgeladen.
Klein testje gedaan en alles werkte weer.
Vanochtend dan ook weer heerlijk op de fiets naar het werk.

hayes

hayes 25 okt 2022 15:56

Naar huis fietsen tussen de regenbuien door. Altijd tricky.
Ik zag links van me mooie blauwe lucht met fluffy wolken, rechts geen wolken maar gewoon een quasi zwarte hemel.
Helaas kwam de wind van rechts.
De laatste tien minuten een stortbui zodat ik amper nog iets zag met m'n bril.
Het werd zo erg dat het bijna grappig werd.
Bijna...

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 25 okt 2022 19:14

Waarschijnlijk in zelfde stortvloed gezeten dan @Hayes, ik had het onweer in naar huis rijden regio Waregem
Plots overal donkere lucht met afstraling naar de grond (je weet al hoe laat het dan is, -> eerste druppels vielen nog mee, maar dan toch een 20 tal minuten aan een stuk heuse stortvloed -> erg beperkt zicht door bril vanwege de hevige regen, water dat niet tijdig meer weg kon dus toch al leuke waterstroompjes om door te rijden en dan -> licht en geluidshow erbovenop (donder en bliksem).

Het werd bijna grappig idd. tot die bliksem toch enkele keren dichtbij kwam ...

hayes

hayes 25 okt 2022 20:53

Op zo'n moment kan ik wel snel de knop omdraaien. Vloeken helpt toch niet en de humor er van inzien helpt.
Thuis een halve emmer gevuld door m'n kleren uit te wringen. Of het voelde toch zo...

Zondagavond ook al zo'n zondvloed van 10 minuten. Elke seconde bliksem, een kleine waterbom (moest het water aan de achterdeur naar buiten duwen) en tien minuten later weer blauwe lucht. Bizarre herfst hebben we.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 27 okt 2022 16:09

bikerke schreef: 25 sep 2022 21:20
hayes schreef: 25 sep 2022 17:30
Dit zijn Canyon spatborden? Vind die eer wel fijn uitzien.
Ja, de originele. Gekocht bij Canyon.
Geproduceerd in Ardooie door coruna.
Ze zijn wel gemonteerd naar de 50mm banden, nu rij ik met 32mm
Maar paste de spatborden er niet naar aan.
Ik heb ze ook op in grail. Ze passen inderdaad mooi, maar zijn niet de lichtste. Ik heb nu voor de winter ritten tijdelijk sks erop.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 dec 2022 08:44

-5gr vanmorgen. Klein uurtje gefietst. Met de winterschoenen kan ik met deze temperaturen een uurtje vooruit zonder koude voeten te krijgen. Dus dat past prima richting werk. Beetje voorzichtig op de bruggen en in de bochten. Maar uiteindelijk lekker gefietst. Lang geleden dat ik een werkritje heb gemaakt.
Ride bikes, not tanks!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 dec 2022 08:48

Ik fiets tegenwoordig in mijn gewone handsopje 10 km naar kantoor. Het is koud, maar windstil, dat scheelt een hele hoop. En de gladheid valt mee, ik zal eerder uitglijden over de massa's zout die op de weg liggen, dan ijs:-)

Van de week weer eens kijken of ik mijn fietskleding in mijn tas kan proppen en een lusje extra op de terugweg kan maken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie