Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

bikerke
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 28 mar 2022 16:41

De eerste woon/werk rit met de nieuwe fiets zit er op.
En deze viel zeer goed mee, op de fiets is alvast niets op te merken.
Na 18 jaar woon/werk fietsen zal deze normaal gezien mijn laatste zijn.
Op naar de laatste 4 jaar.....
61D1415F-A215-449E-BFDF-DA75691B46ED.jpeg

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 mar 2022 18:34

Kiekeboe schreef: 10 mar 2022 10:55 Ik neem gewoon wat lichtere kledij mee in mijn rugzak, zodat ik me s'avonds niet doodzweet bij het naar huis fietsen.
Ik draag smorgens altijd mijn shirt korte mouw en korte broek met beenstukken met daarover shirt lange mouw en windvest.

Shirt lange mouw laat ik daar dan achter en windvest stop ik in mijn shirt samen met beenstukken. Dan heb ik die weer mee de volgende dag. 1x per week doe ik dan een rugzakje mee om die shirts met lange mouw terug mee te doen.

Hoe zit het met jullie woon werk en overtraining? De zondag weer mijn eerste 100+ kilometers gedaan van het jaar en maandag en dinsdag was ik na woon werk echt kapot (17km enkele reis)

Deze week ben ik ziek (meer oververmoeid) en ik vrees dat het woon werk met de fiets icm de weekendtrainingen ermee te maken heeft..

hayes

hayes 29 mar 2022 08:51

Sinds midden februari mogen we weer fulltime naar het werk. Dus de fietskilometers gingen plots weer serieus omhoog.
Dat voel ik wel in de benen als ik in het weekend rij.
Voorlopig nog geen zin/de benen gehad om 100+ te rijden. Meestal doe ik in het weekend ritten van 60-80 km.

Ik voel dat m'n benen minder fris zijn. Dat de laatste 1 à 2 km/h extra er niet in zitten.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 mar 2022 09:00

Dat zou zomaar eens kunnen. Dus ik zou een paar wo-we ritten per week skippen, of het weekend. Weet niet of je ook op zaterdag nog fietst, maar elke dag fietsen en dat lang volhouden, en dan ook langere ritten, hakt er echt wel in.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 29 mar 2022 12:54

Belangrijk is ook om gewoon af en toe heel bewust heel rustig te rijden, vaak heb je al snel de neiging om bij w/w ritten die meestal niet al te lang zijn stevig door te rijden, maar dat trek je geen 4 of 5 dagen per week (tenminste, ik niet ;-)) Dus zeker op de heenweg kijk ik niet naar gemiddelde, maar wel naar mijn hf. En dat lukt niet altijd, maar door me er bewust van te zijn kom ik de week meestal wel door.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 mar 2022 15:11

Het kan volgens mij best. Ik doe het zelf al meer dan 25 jaar.
Iedere dag veertig kilometer (of meer). Maar inderdaad, af en toe bewust op het gemak. Het is ook een kwestie van wennen. Het eerste half jaar dat ik dit deed was ik ook vaak moe in mijn lijf. Op een bepaald moment heb je er helemaal geen last meer van.
Ook lange ritten verlopen nu veel makkelijker dan vroeger. Nu ben ik nooit meer kapot na een lange rit, terwijl ik in de begindagen van mijn "fietscarrière" na een lange rit de rest van de dag lamlendig op de bank moest blijven liggen.

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 29 mar 2022 19:17

Gewoon weer rustig opbouwen. Na drie maanden volop woon-werk fietsen ben ik weer op niveau. Echter wel heel rustig opgebouwd. In het begin alle w-w ritjes rustig tempo en in het weekend max twee uurtjes duurtraining. Na drie maanden fiets ik iedere dag weer w-w en in het weekend 100+ ritjes zonder vermoeid te raken. Maar nog steeds doe ik op sommige w-w rijtes voor mijn gevoel rustig aan. Om te herstellen en het goed vol te houden.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 14 apr 2022 14:47

Afgelopen jaren heb ik veel thuis gewerkt en weinig gefietst, maar sowieso geen woon/werk.
Inmiddels is voor ons het hybride werken ook weer begonnen en ben ik op zoek naar een goede oplossing om m'n laptop mee te nemen. Hoe doen jullie dat?

Aanvulling: Ik fietste voorheen altijd met een rugzak.
Deze zal net te klein zijn voor m'n laptop.

Gaat om ~21 km enkele reis.
Fiets met een gravelracer. Heb geen problemen met een tas.
Laatst gewijzigd door JM_H op 14 apr 2022 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 14 apr 2022 14:53

Als je dit topic doorzoekt krijg je vele oplossingen:
- Rugzak
- bagagedrager
- Niet (lees laptop op werk en/of thuis)
Afhankelijk van wat voor fiets je hebt zal de bagagedrager een optie zijn.
Zoek op rugtas in dit topic en je leest alle voor en nadelen van een rugzak.

Voor mij: na jaren een rugzak gebruikt te hebben op een oude racefiets, nu heel blij met een bagagedrager op een Nuroad Race Fe.

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 14 apr 2022 16:38

Mijn werkgever heeft alle faciliteiten: douches en lockers. Als m’n agenda en het weer het toelaat neem ik een dag van tevoren m’n kantoorkloffie mee en leg ik klaar. Dus op de fietsdag heb ik niks verder nodig dan m’n normale bril. Ik moet alleen niet vergeten ook m’n laptop(tas) achter te laten. Anders moet ik toch m’n laptop in een klein rugzakje meenemen. Ben overigens ook wel eens een onderbroek vergeten (maar niemand die dat weet behalve ik)… Ik woon in Aalsmeer en werk in Zoetermeer (45 km enkele, heerlijke reis).
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 14 apr 2022 20:31

Dat kleren een dag vantevoren meenemen moet ik even onthouden voor als ik weer WW kan fietsen, die overhemden komen toch nooit echt strak uit zo'n rugzakje :winkthumb:

hayes

hayes 16 apr 2022 08:37

Ik heb dit voorjaar de switch gemaakt naar bagagedrager en tassen door de laptop. Alles in een rugzak gaat op zich wel, maar het begon wat zwaar worden.
Nu het weer beter wordt, moet ik minder kleren meenemen (ik mag in (deftige) short werken) dus switch ik stilaan weer naar rugzak.

Maar in de winter wordt het fietstassen. Die zitten dan op een fiets met spatborden en bagagedrager. Het is even wennen om te fietsen met zware fietstassen, maar dat went snel.

Plaats reactie