Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Vreselijke, helse, maagpijn

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 aug 2020 14:35

Mijn reactie over galstenen VS maagzweer was naar de ts toe, niet naar jou.
Uiteraard weet je zelf het best wat er jou overkomen is. Daar heb ik geen oordeel over.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 26 aug 2020 15:29

Enzzo schreef: 26 aug 2020 00:42 Galstenen geven pijn in de onderbuik rechts.
Dat is zeker niet (altijd?) waar.
Helse pijnen (in mijn geval koliekpijn) in de buurt van de maag.

Bij mij werd een ontstoken galblaas ook in eerste instantie gemist, dus zeker iets om in gedachten te houden indien de pijn terugkomt (ik hoop het niet voor je!)
Courir c'est mourir un peu

hayes

hayes 26 aug 2020 18:00

Mijn vrouw heeft destijds ook een drie keer een galcrisis gehad voor ze uiteindelijk de oorzaak vonden.
Al duurde die pijn niet zo lang. Dat waren relatief "korte" (1-2u) aanvallen.

Schijnt (na een bevalling) zowat de ergste pijn te zijn die je kan ervaren. Mijn vrouw lag echt luidop te schreeuwen van de pijn. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 aug 2020 18:53

ottorongo schreef: 26 aug 2020 14:23 @enzzo.Bij mij geen pijnen in de onderbuik maar wel degelijk aan de maag, ik verdroeg zelfs geen lichte druk van de dokter zijn vinger. Ik mag toch aannemen dat ik weet waarover ik spreek als ik het zelf heb beleefd. :oops:
Ja, je was er zelf bij, maar wij waren er niet bij en kunnen dus alleen maar hardop nadenken, associëren en suggereren. Glazen bol hielp vandaag niet. Kristallen bol is gisteren kapot gevallen.
Hoe verder volgens jou?

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 26 aug 2020 19:22

synapse schreef: 26 aug 2020 15:29
Enzzo schreef: 26 aug 2020 00:42 Galstenen geven pijn in de onderbuik rechts.
Dat is zeker niet (altijd?) waar.
Helse pijnen (in mijn geval koliekpijn) in de buurt van de maag.

Bij mij werd een ontstoken galblaas ook in eerste instantie gemist, dus zeker iets om in gedachten te houden indien de pijn terugkomt (ik hoop het niet voor je!)
Precies dit ook bij mij. Pijn in maagstreek aan rechterzijde, en ook gemist door de SEH. Klein weekje mee rond mogen lopen.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 26 aug 2020 20:34

Een nieuwe kristallen bol kopen die werken veel beter dan de oudere types. verdroeg of verdraagde, ik twijfelde en heb het in laatste instantie aangepast (verdroeg geschrapt) omdat ik dacht dat het volgens de nieuwe grammatica regels zo hoorde, regels die ik trouwens niet meer opvolg

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 26 aug 2020 21:46

'Gemist door de huisarts' lijkt me onwaarschijnlijk daar er een bloedonderzoek is gedaan, de manier om te onderzoeken of er sprake is van een galblaasontsteking.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 27 aug 2020 09:59

En toch is dat precies wat er gebeurde bij mij: bloed afgenomen en een CT scan gemaakt. Brachten geen ontstoken galblaas aan het licht.
Helaas was op de SEH óók de kristallen bol stuk.
Pas een week later bij nieuw bloedonderzoek en een echo kon de juiste diagnose worden gesteld. Helaas was toen mijn hele buikholte al ontstoken waardoor alles véél langer duurde dan nodig was geweest, nog los van de helse pijnen.
(De vrouwelijke arts vertelde mij dat veel vrouwen de pijnen zelfs als erger ervaren dan de weeën.)

Maar goed, het lijkt mij voor de topic starter belangrijk niet te wachten op de volgende aanval, mocht het iets galblaas gerelateerd zijn dan zou dat toch te diagnosticeren moeten zijn!
Courir c'est mourir un peu

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 17 jan 2022 03:20

Destijds helemaal doorgelicht, CT scan van de buik, urine en ontlasting gecontroleerd, bloedwaarden. Alles in orde. Toen maar op "toeval, pech gehad" gehouden.
Vannacht was het weer zover, zondagavond jankend van de pijn in bed. Paracetamol, ibuprofen, Tramadol, niks helpt. Nu is de pijn op de achtergrond, proberen te slapen. Ziekmelding voor maandag al ingezet en bevestigd. Ik zou wel kunnen gaan, maar ben dan toch niks waard. Beter dagje thuis aanmodderen en wederom de huisarts vragen om de molen te starten.
Dogma F

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 17 jan 2022 06:40

Ook ooit gehad en valn alles onderzocht en weer naar huis. Dag later weer pijn. Bleek later blinde darm ontsteking te zijn, maar met symptomen van andere dingen. Dus was in eerste instantie moeilijk zoeken.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 jan 2022 09:04

Die heb ik ook gehad. Heel lang geleden als kind. De ergste pijn die ooit gehad heb. Mijn blinde darm is er toen uitgehaald, nadat eerst de diagnose meerdere keren gemist was en niemand wist wat ik wel had.
Als jij dit ook gehad hebt dan is het niet leuk voor je geweest. Zacht uitgedrukt
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 17 jan 2022 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 17 jan 2022 14:46

Soortgelijk iets gehad. Maagpijn (stekende pijn, midden buik, net onder het borstbeen). Meestal 1 a 2 uur na het eten. Eerst alleen bij bananen, een paar jaar later nadat ik ruim 60kg was afgevallen, ook bij iets vetter eten (patat, bepaalde soorten vlees, nootjes enz). Op een gegeven moment kon ik bijna niks meer verdragen en hielpen ook de Tramadol niet meer. Toen ben ik binnen een week geopereerd aan m'n galblaas (verwijderd), en sinds die tijd nergens meer last van.
Afbeelding

Plaats reactie