Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Beste trainingskamp locatie

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 18 aug 2020 21:55

Vogezen moet je gewoon nooit te vroeg reserveren. Maar wij zijn zelfs met kerst in de Vogezen gaan trainen in 2015, 2016 en 2017. Ook regelmatig met Pasen. Alles kan, als je de weersverwachting een beetje afwacht.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27521
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 aug 2020 22:17

Of gewoon iets boeken wat je 24 uur vooraf nog kan annuleren. Backup in de Provence en dikke kans dat het either way wel goed komt. Ook daar slecht weer pak je t vliegtuig naar Gran Canaria. Hopen dat het tegen die tijd een beetje klaar is met het griepje.

panguano
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2008 23:34

panguano 20 aug 2020 11:17

Vogezen, met idd een back-up plan ivm eventueel slecht weer. Back-up kan een andere locatie zijn òf een weekje later (als je die flexibiliteit hebt). Zelf ben ik dit jaar bij De Sportherberg geweest in de Vogezen, is mij uitstekend bevallen. Last minuten annuleren zal hier wel lastig zijn. Veel hotels via Booking kun je wel last minute annuleren. Een andere tip: investeer in een Smarttrainer en neem een Zwift abonnement. Dit is de manier om in Nederland een klim te kunnen simuleren. De Alpe kun je tegenwoordig ook als parcours kiezen in Zwift.

DavidvanDijk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 dec 2013 22:56

DavidvanDijk 21 aug 2020 08:23

Ik zit met hetzelfde traject (Ad6 volgend jaar, het stille idee om, als het weer enzo meezit niet 6 maar 8 maal omhoog te gaan .. reken maar uit op welke hoogtemeters je dan komt)

Ik ervaar klimmen op Zwift toch écht als erg anders dan klimmen in real life, stand van de fiets, houding op de fiets, alles is anders en voelt anders. Ik weet nog niet of ik een trainingskamp vooraf ga doen (of dit past) maar de vogezen zouden dan mijn ideale plek zijn, korte reistijd, over het algemeen goede wegen en een aantal klimmen waar het stijgingspercentage lijkt op de Alpe

Plaats reactie