Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Pro One versus Continental GP5000

VDCycling
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 mar 2020 07:46

VDCycling 07 aug 2020 11:10

Lcsmet schreef: 06 aug 2020 16:25 Ik heb al enkele jaren de Specialized Turbo banden.
Gewoon goede banden, kan er niets negatief van schrijven en ik heb ze indertijd met een aantal gekocht aan 1+1 gratis :)
Volgens mij heel vergelijkbaar met de topbandjes van de andere merken
- Continental GP5000
- Schwalbe One ...
- Pirelli P Zero
- Michelin ...
- Panaracer Evo .. (een niet zo veel verkochte band maar imo onderschat)

Als ik thuiskom kijk ik mijn banden na en kleine scheurtjes/kapjes vul ik op met secondenlijm. Na 2500-3000 km is het tijd om al zeker de achterband te vervangen, maar dat doe/deed ik al altijd.

Met de Veloflex Corsa reed ik nog liever maar daar mocht je indertijd niet mee rijden ism carbon velgen. De nieuwe Corsa's hebben deze restrictie niet meer.
S-works Turbo banden geschikt voor voorjaar/zomer/najaar (nat en droog)?

Met ons klimaat is dat wel een belangrijke vraag, die ik niet echt beantwoord zie op de website van specialized :)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 aug 2020 11:25

Waar maak je je in hemelsnaam druk om ??

Ik zou zorgen voor een pit crew die kan zorgen dat je regenbanden heb klaar liggen als het gaat regenen. Intermediate banden voor wat koudere omstandigheden ( voor- en najaar ) met kans op een drupje. En natuurlijk de snelste slicks voor de hoog zomer dagen zoals deze, alhoewel ik me afvraag of je al niet een zonnesteek hebt.

Koop gewoon een goede band merk : A-B-C-D of X , pak niet de goedkoopste maar een band van ca 25-35 €/ stuk en je kan er alles mee fietsen. Je zou ook het forum nog eens door kunnen spitten en alles lezen ( maar dan hoef je de eerst komende 2 jaar niet meer te fietsen, zoveel staat er geschreven.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 aug 2020 11:49

Weet je wat het probleem is doordat er zoveel geschreven staan is er een groep die denk dat je op een bepaald type niet rond komt of op een ouder type veel langzamer bent.

Daarnaast heb je een groep, en dat ben ik onder andere, die het gewoon heel leuk vinden om banden te testen/rijden. Verschillende bandenspanning en banden. Lees dat als je geïnteresseerd bent, maar daarin staan wel uitvergrotingen. Net zoals een F1 rijden zegt mijn auto is traag terwijl ie een 0,1 langzamer is. Wat is dan traag..........

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 aug 2020 13:18

wasbeer2006 schreef: 07 aug 2020 11:49 Daarnaast heb je een groep, en dat ben ik onder andere, die het gewoon heel leuk vinden om banden te testen/rijden. Verschillende bandenspanning en banden.
+1

Zoals ik in mijn eerste zin al aangaf liggen de topbanden van ieder merk heel dicht bij elkaar en zal de leek geen verschil merken. Zelf vind ik het dan ook gewoon leuk om verschillende banden en wielen uit te proberen.

De rest van mijn fiets is constant (houding, zadel, stuur etc. heb ik mijn voorkeuren wel gevonden). Als je dan 4-5x in de week fietst zijn banden, bandendruk en wielen het enige waar je nog een beetje mee kunt spelen. Er zijn wel verschillen tussen banden, maar dat zijn kleine nuances die uitgedrukt worden in woorden als 'langzamer', 'stug', 'soepel', 'bol', 'comfortabel' etc. Er zijn niet echt andere woorden voor om zulke kleine verschillen te benoemen.

Ik lees ook wel eens mensen die het verschil niet voelen tussen 23mm en 25mm of zelfs 28mm banden. Dan houdt de discussie daar wel meteen op.

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 07 aug 2020 13:57

De pirelli p zero super band veel grip bij droog en nat weer
Wordt niet gauw vierkant net de achterband vervangen na 8000 km.
Weeg wel maar 62 kilo.
Fijnste band wat ik tot nu toe gereden heb voorheen s works turbo en Continental 4000s de laatste werd na 3000 km al erg vierkant

plaqsac
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 apr 2018 12:43

plaqsac 07 aug 2020 14:11

Se7en schreef: 06 aug 2020 22:12 Ik rij op de Schwalbe Pro One, met binnenband. Herken het relatief snelle lek rijden niet. Ben zeer tevreden over de band, specifiek over de bizar goede grip die ze bieden.
Hier ook, nu 2.000 km op de Pro One. Geen lek onderweg gehad.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 aug 2020 16:01

ypuh schreef: 07 aug 2020 13:18

Ik lees ook wel eens mensen die het verschil niet voelen tussen 23mm en 25mm of zelfs 28mm banden. Dan houdt de discussie daar wel meteen op.
Waarschijnlijk pompen ze vast 7-8 bar in alles en dan maakt het inderdaad weinig uit....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 aug 2020 17:05

VDCycling schreef: 07 aug 2020 11:10 ...........

S-works Turbo banden geschikt voor voorjaar/zomer/najaar (nat en droog)?

..................
IK heb geen specifieke regen/droog/warm/koud banden.
Ik rijd het ganse jaar op verschillende wielsets door elkaar met verschillende cassettes en verschillende banden.
Als je goede banden hebt, welke dat zijn heeft bijna iedereen al aangegeven, maakt allemaal niet zo veel uit.
Probeer dus om een van de genoemde bandensets te kopen met een leuke korting.
Als je de ene set met en de andere set zonder korting moet kopen is het onderlinge prijsverschil veel groter dan de onderlinge kwaliteitsverschillen.

Als je een van de eerder genoemde bandensets aanschaft onthou dan het volgende. Als je met de ene band lek rijdt had je dat in dezelfde omstandigheden met een andere ook gedaan, als je met de ene band onderuit gaat had je dat in dezelfde omstandigheden met een andere ook gedaan en als je met de ene band trager bent had je in dezelfde omstandigheden met een andere ook trager geweest.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 aug 2020 17:22

@VDCycling, Misschien deze review over Pirelli P Zero banden door Wasbeer2006 eens lezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Scottydoesntknow
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 nov 2019 10:17

Scottydoesntknow 08 aug 2020 15:12

Se7en schreef: 06 aug 2020 22:12 Ik rij op de Schwalbe Pro One, met binnenband. Herken het relatief snelle lek rijden niet. Ben zeer tevreden over de band, specifiek over de bizar goede grip die ze bieden.
Hoe heb je die ''bizar goede grip'' getest?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 aug 2020 19:50

bizar hard door de bocht zeker :D
Afbeelding

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 08 aug 2020 20:33

TL@ schreef: 08 aug 2020 19:50 bizar hard door de bocht zeker :D
ik denk eerder bizar kort door de bocht ;)

Plaats reactie