Over de wielersport en zijn beoefenaars.

gedopeerde fietsen

viktoooorr
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jun 2009 14:05

viktoooorr 29 mei 2010 13:56

In plaats van jezelf te doperen, kan je nu ook je fiets doperen. Min of meer toch.
Ik heb gehoord dat landis dit zou gebruikt hebben, waarschijnlijk nog meerdere of is dit gewoon maar een grap?
Iemand die hier iets meer van weet?

http://www.youtube.com/watch?v=G0NXGTKn ... re=related
http://www.viktordebock.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

dutchdelights
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 apr 2009 01:06

dutchdelights 29 mei 2010 14:43

Ik fiets al jaren met de Gruber assist, mooi spul.

lolandico
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2010 18:58

lolandico 29 mei 2010 16:01

Ik had het ook gezien op de site van de Rai. Davide Cassani leek er vrij serieus over, maar geen idee wie die wielrenner is die heeft toegegeven dit te gebruiken. Kan ook een verlate 1 -april grap zijn.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 mei 2010 20:11

Er rijden genoeg Mensen op leeftijd met zo een fiets met akku, lijkt me geen enkel probleem om dat in een modern carbon te bouwen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mei 2010 20:14

Maar zoiets zou wel direct opvallen aangezien de meeste fietsen bij de start worden gewogen.

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 29 mei 2010 20:24

havana schreef:Maar zoiets zou wel direct opvallen aangezien de meeste fietsen bij de start worden gewogen.


Mwah, ze moeten soms al stripjes lood bij plaatsen omdat anders de fietsen te licht worden. Stond er niet iets over op de site Fiets? E-Spartacus? Waarbij Cancellara er van verdacht wordt met een gedopeerde fiets te rijden? Vlak voor de finale van fiets wisselen, en die fiets "verdwijnt" na de rit......

Lijkt me trouwens meer een broodje aap verhaal hoop ik tenminste. Dat renners zich eea toedienen lig ik niet echt wakker van, maar dit zou een stap te ver zijn. Dan geloof ik geen enkele winaar meer.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 29 mei 2010 22:48

Als het echt gebruikt zou worden in het peleton is het voordeel maar van korte duur. Het is nu al een gerucht. Dus wordt er steeds meer over bekend en zouden er steeds meer het kunnen gebruiken. Hoe meer er zo'n ding gebruiken hoe minder het verschil wordt. Als iedereen het gebruikt is er geen verschil meer. Dan wordt het kunst om het ding zo goed mogelijk te tunen. Maar dan gaat wielrennen wel heel veel op motorsport lijken.
Hopelijk komt het nooit zo ver.
Maar het lijtk me vooral iets voor een tijdrit fiets die wegen al stukje zwaarder dus valt het minder op. Je rijd alleen dus niemand die iets merkt. Alleen moet je na de finish snel met je fiets verdwijnen.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 29 mei 2010 23:31

Al in 2005 deed het Duitse maandblad Bike mee aan een MTB maraton met een prototype van een Gruber assist.(7/05)
Niemand die het doorhad omdat het onverwacht en onbekend was ondanks het lawaai dat de tandwiel overbrenging maakte.

Echter voor de oplettende toeschouwer ,die het zoekt, zal het toch snel opvallen aan de buitenkant van een fiets.
Laat staan voor een technische controle die ook de te gebruiken fietsen kan voorzien van een merkteken.
Kwestie van regeltjes aanpassen .
In de motorsporten is dat altijd al gebruikelijk geweest .

Nee,Mister Ampere maakt niet veel kans in het peleton.
Wat niet wegneemt dat de elektro mountainbikes buiten wedstrijdverband aan een opmars begonnen zijn in de berggebieden.
Vooral onder de afdalers geeft dat veel meer vrijheid omdat ze verlost zijn van de liften.
Zij is ook tegen

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 30 mei 2010 10:40

Dit is het hele filmpje. Wat moeten we daar toch van denken. Het filmpje is wel erg stellig.

http://www.youtube.com/watch?v=G0NXGTKn ... re=related

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 30 mei 2010 10:51

Na het zien van dat filmpje krijg ik zo ook m'n twijfels

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 30 mei 2010 13:28

Echter voor de oplettende toeschouwer ,die het zoekt, zal het toch snel opvallen aan de buitenkant van een fiets.

Hoezo?
De geboorde gaatjes met de schroefjes om de motor in de buis vast te zetten vallen precies onder de
klem van de voorderrie. Schakelaar boven onder de double-tab en klaar is Kees....ehhh Fabian.

Geluid?
De getoonde versie van Gruber is het model dat in de handel verkrijgbaar is. Twee metalen tandwielen op
elkaar, lange levensduur maar ook geluid. Vervang een tandwiel door een exemplaar van een nylon-achtige
kunststof, bv ertalon, en het geluid is behoorlijk gereduceerd.
Nu ik er over denk, weet al iemand wat dat ding kost?

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 30 mei 2010 13:33

Zo een Gruber assist komt op iets van een €2000 dacht'k te weten.
Nulla tenaci invia est via!

Plaats reactie