Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Hambini.com

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2843
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 jul 2020 06:59

Symen schreef: 02 jul 2020 23:59 Ik vindt wel dat het franse chauvinisme eraf begint te spatten.
Alles uit frankrijk lijkt wel erg goed te zijn.

Mavic, look, (time). Skf.

Zou hij ook een peugeot of citroen rijden?
Bijna. SKF=Svenska Kullagerfabriken

Hij is ook erg lovend over NTN -> Japan.

Heb je een link naar de video met mavic? Hij is vooral blij met zijn shimano wielen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 jul 2020 07:52

Met een aantal punten heeft hij gelijk maar het oneindige rekken en de matige presentatie zijn niet om aan te kijken. Bovendien zit hij er incidenteel (al dan niet gedreven door sponsorgeld/chauvinisme ook aardig naast en dat plaatst hem in het rijtje van de rest van wat er aan recensenten rondzweeft op internet.

(en NTN is in een aantal gevallen idd beter dan SKF, maar doorgaans wel in de hogetoerenlagers en die zitten niet op een racefiets)

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 03 jul 2020 10:10

Het is in ieder geval een frisse wind, en daarmee vrijwel automatisch een welkome aanvulling.

Liever hambini dan GCN, van wie vrijwel elke video een groot reclameblok is.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2843
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 jul 2020 10:42

Bij GCN nemen ze wel de moeite in ieder geval om duidelijk te maken dat het om gesponsorde inhoud gaat.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12405
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 jul 2020 11:34

Hij rijd volgens mijn een ford focus (St of RS) staat ook gewoon op zijn site volgens mij. dara maakt ie ook van alles voor.

En we moeten ook niet overdrijven. Het is maar een fiets, als je bracket lagertje even wat slechter loopt doe je er een nieuwe in of je blijft er nog even mee rijden scheelt echt niet de wereld.

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 03 jul 2020 12:13

Ik twijfel er niet aan dat hij kundig is. Zijn argumenten zijn goed onderbouwd. Vanwege de inhoud heb ik hem een tijdje gevolgd maar het schelden en met name tot op de grond afbranden van anderen ging mij tegen staan. Hij word ook steeds extremer in zijn bewoordingen.
En het met hem oneens zijn, of kritische vragen stellen wordt ook niet op prijs gesteld. Dan kan je trouwens ook op een aardige flogging van zijn trouwe schare fans rekenen. (Overbodig te zeggen dat ik hem niet meer volg...)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 03 jul 2020 13:38

Zit net even dat filmpje over dat Cervelo frame te kijken, ik heb het niet op kunnen brengen om de volle 49 minuten schuttingtaal uit te zitten

Hij weet technisch wel waar hij het over heeft, maar een (ex)medewerker van Cervelo met naam + foto even veelvuldig voor van alles en nog wat uitmaken...

Diep triest. :dislike: :dislike: :dislike:

Overigens, wat betreft iemand bij affikken die bij "checked by" in de onderhoek van een productietekening staat;

Die tekening kan perfect kloppen, er zal ergens behalve die tekening nog een tolerantie analyse of testrapport o.i.d. in omloop moeten zijn. De bevindingen die daaruit komen (of misschien het negeren daarvan) is eerder wat hier kritiek zou mogen krijgen

Het niet reageren op technisch inhoudelijke vragen op een forum van deze medewerker zou trouwens ook zomaar iets met bedrijfsgeheim te maken kunnen hebben :mrgreen:
Laatst gewijzigd door RKN op 03 jul 2020 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 03 jul 2020 13:46

RKN schreef: 03 jul 2020 13:38 Zit net even dat filmpje over dat Cervelo frame te kijken, ik heb het niet op kunnen brengen om de volle 49 minuten schuttingtaal uit te zitten

Hij weet technisch wel waar hij het over heeft, maar een (ex)medewerker van Cervelo met naam + foto even veelvuldig voor van alles en nog wat uitmaken...

Diep triest. :dislike: :dislike: :dislike:
En wat vind je daar zo triest aan ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 03 jul 2020 13:48

beezer schreef: 03 jul 2020 13:46 [

Diep triest. :dislike: :dislike: :dislike:
En wat vind je daar zo triest aan ?
[/quote]

Een foto van een medewerker van een bedrijf in beeld zetten en diegene dan even de botten vol schelden

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 03 jul 2020 14:02

RKN schreef: 03 jul 2020 13:48
beezer schreef: 03 jul 2020 13:46 [

Diep triest. :dislike: :dislike: :dislike:
En wat vind je daar zo triest aan ?
Een foto van een medewerker van een bedrijf in beeld zetten en diegene dan even de botten vol schelden
[/quote]

Ja snap ik wel, is mss niet zo netjes.

Veel geld betalen voor materiaal (Cervelo) waarvan je mag verwachten dat het deugd en dat tot de conclusie komen dat het eigenlijk helemaal niet deugd is ook niet zo netjes van Cervelo. Mag wel eens gezegd worden. Iedereen kiest zijn eigen vorm daarin.

Ik vind het uitermate vermakelijk, ironisch (PP from Hambini aged 5) en informatief. Als je kijkt naar een van zijn laatste; over de Trek Emonda alu dan mag je toch wel zeggen dat Trek er met dat frame een potje van gemaakt heeft. Zal natuurlijk wel onder garantie vervangen worden, maar als consument heb je d'r maar gedoe van.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 jul 2020 15:29

beezer schreef: 03 jul 2020 14:02 . . . . knip . . .

Veel geld betalen voor materiaal (Cervelo) waarvan je mag verwachten dat het deugd en dat tot de conclusie komen dat het eigenlijk helemaal niet deugd is ook niet zo netjes van Cervelo. Mag wel eens gezegd worden. Iedereen kiest zijn eigen vorm daarin.

. . . . knip. . . .
Volgens bambini dan want of er echt wat mis is met het frame van Cervelo.

Ik heb eerder vandaag even die video van de super six gekeken Dan zie je hem van alles beweren en dan denk ik, hoe controleerbaar is het wat hij doet?

Hij speelt handig in op het wantrouwen dat sommige mensen hebben richting fabrikanten. Want het zal wel waar zijn wat hij zegt???
En voor mensen met El Cheepo fietsen misschien fijn dat ze het gevoel krijgen dat hun frame beter in elkaar zit.

De video van de S6 wordt overigens ronduit lachwekkend als hij spullen begint te monteren met bushtools. De lagerbus drukt hij scheef in het frame doordat hij dus zelf niet snapt waar hij het precies over heeft.

En natuurlijk nog even BB30 bashen.
Ook in de comments met mensen die even hun frustraties er op loslaten maar niet doorhebben dat het hun eigen onkunde of dat van hun bandenplakker is die maakt dat de lagers steeds kaduuk gaan.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 03 jul 2020 19:41

NicoNB schreef: 03 jul 2020 15:29
beezer schreef: 03 jul 2020 14:02 . . . . knip . . .

Veel geld betalen voor materiaal (Cervelo) waarvan je mag verwachten dat het deugd en dat tot de conclusie komen dat het eigenlijk helemaal niet deugd is ook niet zo netjes van Cervelo. Mag wel eens gezegd worden. Iedereen kiest zijn eigen vorm daarin.

. . . . knip. . . .
Volgens bambini dan want of er echt wat mis is met het frame van Cervelo.

Ik heb eerder vandaag even die video van de super six gekeken Dan zie je hem van alles beweren en dan denk ik, hoe controleerbaar is het wat hij doet?

Hij speelt handig in op het wantrouwen dat sommige mensen hebben richting fabrikanten. Want het zal wel waar zijn wat hij zegt???
En voor mensen met El Cheepo fietsen misschien fijn dat ze het gevoel krijgen dat hun frame beter in elkaar zit.

De video van de S6 wordt overigens ronduit lachwekkend als hij spullen begint te monteren met bushtools. De lagerbus drukt hij scheef in het frame doordat hij dus zelf niet snapt waar hij het precies over heeft.

En natuurlijk nog even BB30 bashen.
Ook in de comments met mensen die even hun frustraties er op loslaten maar niet doorhebben dat het hun eigen onkunde of dat van hun bandenplakker is die maakt dat de lagers steeds kaduuk gaan.
Het Hambini Nico niet Bambini.

Ja d'r is wat mis met DAT bewuste Cervelo frame. Kijk zijn PP maar eens helemaal af.

Ja natuurlijk BB30 bashen, bij heel veel mensen kraken die lagers, en niet per ongeluk!! Ik rijd zelf ook BB30 met adapters om mijn shimano crankstel passend te krijgen. Geef mij maar good old BSA, bijna nooit wat mis mee. Het persen van bb lagers rechtstreeks in het frame of het nu BB30 of BB90 is verlangd nu eenmaal perfectie (van het monteren en van het frame) en dat is er lang niet altijd.

Hambini is geen ervaren fietsenmaker, klopt helemaal en daarom oogt het soms een beetje onhandig, maar hij weet perfect wat hij doet. Zowel theoretisch als praktisch.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Plaats reactie