Over de wielersport en zijn beoefenaars.

amateur wedstrijden deelnemen

nieuwelingetje
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:39

nieuwelingetje 29 mei 2010 15:44

Hoi,

Ik heb net (voor het eerst) een racefiets gekocht. Met name om gewoon recreatief e rijden. Maar het lijkt me ook weleens leuk me met anderen te meten. Dus mijn vraag is: is het ook mogelijk om als absolute beginner aan wedstrijden mee te doen? Of moet je daarvoor geregistreerd zijn bij de bond, of lid zijn van een vereniging oid.

bedankt!

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 29 mei 2010 15:46

er zijn wedstrijden voor renners die geen lid van de KNWU zijn. Hier kan je zo aan mee doen. Echter zal je het als nieuweling niet gemakkelijk krijgen in een peloton;) Verwacht er niet teveel van als beginner.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 29 mei 2010 15:50

ga eerst eens langs bij een club met parcours en probeer daar eens bij een trainingswedstrijd mee te rijden..

in amsterdam hebben ze het parcours van sloten, daar worden op zaterdagmiddag om 1 uur trainingswedstrijden verreden voor trimmers. dat is best leuk om eens te kijken of wedstrijden rijden wat is voor je en of je het een beetje bij kunt houden.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 29 mei 2010 15:52

idd wat stokie zegt. Je kan ook eerst eens lid worden van een vereniging. En daar een training meepakken.

Als je je toch wil meten met de anderen kan je wellicht aan een tijdrit deelnemen. maar PAS OP dat je het tijdritvirus niet tepakken krijgt. Hier kom je nooit meer vanaf!;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 29 mei 2010 20:13

Stokie schreef:ga eerst eens langs bij een club met parcours en probeer daar eens bij een trainingswedstrijd mee te rijden..

in amsterdam hebben ze het parcours van sloten, daar worden op zaterdagmiddag om 1 uur trainingswedstrijden verreden voor trimmers. dat is best leuk om eens te kijken of wedstrijden rijden wat is voor je en of je het een beetje bij kunt houden.


Stokie,

Is er ook een website waar je meer info kan verkrijgen over het rijden op Sloten?
Ik wil dat ook weleens proberen.

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 29 mei 2010 20:28

marcello schreef:
Stokie schreef:ga eerst eens langs bij een club met parcours en probeer daar eens bij een trainingswedstrijd mee te rijden..

in amsterdam hebben ze het parcours van sloten, daar worden op zaterdagmiddag om 1 uur trainingswedstrijden verreden voor trimmers. dat is best leuk om eens te kijken of wedstrijden rijden wat is voor je en of je het een beetje bij kunt houden.


Stokie,

Is er ook een website waar je meer info kan verkrijgen over het rijden op Sloten?
Ik wil dat ook weleens proberen.


Fijne website google....

http://wvamsterdam.nl/

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 29 mei 2010 21:32

metor schreef:
marcello schreef:
Stokie schreef:ga eerst eens langs bij een club met parcours en probeer daar eens bij een trainingswedstrijd mee te rijden..

in amsterdam hebben ze het parcours van sloten, daar worden op zaterdagmiddag om 1 uur trainingswedstrijden verreden voor trimmers. dat is best leuk om eens te kijken of wedstrijden rijden wat is voor je en of je het een beetje bij kunt houden.


Stokie,

Is er ook een website waar je meer info kan verkrijgen over het rijden op Sloten?
Ik wil dat ook weleens proberen.


Fijne website google....

http://wvamsterdam.nl/


Thanx!

botto
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:52

botto 30 mei 2010 13:13

nieuwelingetje schreef:is het ook mogelijk om als absolute beginner aan wedstrijden mee te doen?


wat bedoel je "absolute beginner?"

heb je ooit met een groep getrained?

Al niet, dan doe dat eerst.

Wennen aan het rijden met mensen naast/voor/achter je, toen Sloten probeeren. Als je niet dat soort ervaring hebt, dan je zijn een gevaar bent voor jezelf, en nog belangrijker, iedereen.

Success.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 31 mei 2010 02:19

op sloten in de trimmers groep kan echt iedereen meekomen.. zelfs de absolute beginner.. je hoeft er namelijk niet te sturen, enkel het stuur recht te houden. je leert er in ieder geval een beetje hoe het is om in een peloton te rijden..
bovendien gaat het niet echt heel hard, dus weinig kans dat je gelost wordt.. voor beginners echt leuk volgens mij

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 31 mei 2010 02:41

Sloten is door het ontbreken van scherpe bochten wel het beste parcours om eens te probgeren. Maar die absolute beginner moet dan op een mooie dag wel 41 per uur gemiddeld rijden. Gaat prima als je dicht in het wiel van je voorganger durft te zitten. Maar als je als absolute beginner niet gewend bent om in een peleton te rijden zou ik het toch eerst maar eens in wat kleinere groepjes proberen. Anders ben je zoals botto al zegt eerder een gevaar voor de rest van de groep.

Of je moet als beginner in je eentje met 45 een uur voor het peleton uit kunnen rijden natuurlijk. Dan zou ik direct om drie uur starten op Sloten. Met de licentiehouders.

nikdcc
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2008 21:11

nikdcc 31 mei 2010 23:29

Persoonlijk zou ik je adviseren eerst 'ns alleen of met 'n klein groepje te gaan fietsen en goed je fiets te leren kennen alvorens met 'n grote groep (of 't nou hard of langzaam gaat) te gaan fietsen. De kans dat je met je beperkte stuurmanskunsten 'n achterwiel raakt en onderuit gaat is m.i. levensgroot. En dan kun je weer naar de winkel.... (pleisters kopen)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 mei 2010 23:46

Doe jezelf een lol en vooral mij een lol.
Ga niet als absolute beginner op Sloten bij de trimmers rijden. Ik rij daar ook vaak tussen en voor ieders veiligheid (die van mij, die van jou en de rest van de groep), doe je er goed aan om ervaring op te doen in het rijden van groepen.

En alhoewel de trimmerskoers niet eens echt iets voorstelt. Langzaam rijden ze daar ook niet. Gemiddelden liggen tussen de 40 en 42 maar af en toe rijdt het peleton gewoon 50+.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie