Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1030 Plus

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 21 mei 2021 20:15

Aan iemand verkopen als het zonnetje schijnt. Of die van koffie houdt

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 22 mei 2021 11:05

Rationeel gezien ook nog niet nodig vanwege een 1030, dus maar de 1030+ gekocht bij futurum (ook nog een code van 20€) :D

i-mac

i-mac 23 mei 2021 12:27

De 1030+ is gisteren al geleverd. Direct aan de slag gegaan om alles van de 1000 over te zetten. Volgens o.a. dcrainmaker worden alle profielen en sensoren automatisch overgenomen. De profielen, dat was geen probleem, maar de sensoren werden niet mee overgezet. Ik heb de installatie een paar keer opnieuw geprobeerd, doch telkens hetzelfde resultaat. Maar die sensoren opnieuw op de edge plaatsen, dat is niet echt veel werk.

Nog een punt waar ik mee sukkelde, was de bluetooth verbinding met mijn smartphone. Om berichten te ontvangen, of een paar andere zaken, is een verbinding nodig met de smartphone. Maar dat wilde maar niet lukken. Totdat ik deze morgen eigenlijk per ongeluk merkte dat eens ik Garmin Connect op mijn smartphone start, die verbinding wel tot stand komt.

Voor de rest moet ik nog alles eens proberen bij een rit. Misschien installeer ik nog wat extra topografische kaarten. Maar misschien is dat ook niet echt nodig. En het is ook nog even wachten op een paar zaken die ik bij alie bestelde (schermbeveiliging, een rubberen hoesje).

Gebruikersavatar
Hootie
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 dec 2018 13:29
Locatie: Meerssen

Gebruikersavatar Hootie 23 mei 2021 13:51

Een vraag over mijn nieuwe 1030 Plus. Wanneer ik aam het fietsen bent geeft de Edge me soms navigatie instructies terwijl ik geen routes ge-upload heb.
Heeft iemand een idee hoe dat komt?

Hootie

i-mac

i-mac 25 mei 2021 11:00

Hootie schreef: 23 mei 2021 13:51 Een vraag over mijn nieuwe 1030 Plus. Wanneer ik aam het fietsen bent geeft de Edge me soms navigatie instructies terwijl ik geen routes ge-upload heb.
Heeft iemand een idee hoe dat komt?

Hootie
Zou het kunnen dat je een waarschuwing krijgt voor een scherpe bocht?

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 70BE1.html

Michelheemskerk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 jan 2019 21:43

Michelheemskerk 26 mei 2021 11:14

Thanks! Dat was het!
fgrs schreef: 21 mei 2021 12:12
Michelheemskerk schreef: 21 mei 2021 10:52 Hallo

Ik krijg nu al een aantal ritjes zo af en toe een melding in m’n scherm:

AANGEPASt 1
Snelweg icoon
10.00km

Iemand een idee wat dit is? Dit gebeurt tijdens en zonder navigatie.


Ik rijd ook sinds kort met een powermeter rond. Misschien enig verband?
Er zal een automatische melding aan staan.
Dit kun je activeren dat er bijv. elke 10 km je een melding krijgt.
Bij mij staat het bijvoorbeeld aan dat er elke 20 minuten een melding komt "drink" en elke 50 minuten "eet".

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 mei 2021 11:23

i-mac schreef: 23 mei 2021 12:27 De 1030+ is gisteren al geleverd. Direct aan de slag gegaan om alles van de 1000 over te zetten. Volgens o.a. dcrainmaker worden alle profielen en sensoren automatisch overgenomen. De profielen, dat was geen probleem, maar de sensoren werden niet mee overgezet. Ik heb de installatie een paar keer opnieuw geprobeerd, doch telkens hetzelfde resultaat. Maar die sensoren opnieuw op de edge plaatsen, dat is niet echt veel werk.

Nog een punt waar ik mee sukkelde, was de bluetooth verbinding met mijn smartphone. Om berichten te ontvangen, of een paar andere zaken, is een verbinding nodig met de smartphone. Maar dat wilde maar niet lukken. Totdat ik deze morgen eigenlijk per ongeluk merkte dat eens ik Garmin Connect op mijn smartphone start, die verbinding wel tot stand komt.

Voor de rest moet ik nog alles eens proberen bij een rit. Misschien installeer ik nog wat extra topografische kaarten. Maar misschien is dat ook niet echt nodig. En het is ook nog even wachten op een paar zaken die ik bij alie bestelde (schermbeveiliging, een rubberen hoesje).
Exact hetzelfde. Ik had een van de eerste in Juli vorig jaar. Dacht dat het misschien een update zou zijn.

Overzetten ging perfect, maar niet de sensoren en met BT was ik ook aan het klooien.
Nu werkt dat bv ook bij een telefoon slecht hoor BT verbindingen overzetten.

raadzaam om af en toe de Garmin aan connect te hangen aan de PC ook oid.

Ik rijd nog alleen met de standaardkaarten. Ik heb de topo nog niet nodig gehad. Ik vind het hele fijne kaarten. Ik reed vaak met city navigator kaarten ook daar staan de meeste "topo" wegen in het buitenland op, alleen niet in nederland.
Het hele duiste Harz stond daar bv gewoon op, de MTB routes wel te verstaan. Nu zijn dat ook vaak in WO2 aangelegde paden die naar 75jaar MTB rijp zijn, maar toch.

Ik blijf de accuduur en snelheid van het apparaat echt heel fijn vinden.

1 raar ding gehad met een GPS fix die hij ineens ging doen, gelukkig thuis in de garage waardoor het de volgende keer werkte maar iemand anders had er hier wel last van gehad onderweg.

Wat ik nog steeds jammer vind, of ik snap het niet...... Is dat je geen twee gebruikers op 1 apparaat kan instellen, zoals vroeger wel bij een polar horloge.
Dus concreet, mijn vrouw neemt mijn Garmin en het komt op haar strava.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 mei 2021 17:33

Als een stukje verwennerij toch ook maar de Garmin 1030 besteld in de aanbieding. Als ie binnenkomt eens kijken hoe en wat over te zetten van de Garmin 1000.

edit: 27e besteld - leverbaar 1 tot 3 werkdagen. Hoop vandaag toch wel een mailtje te krijgen met verzend bevestiging.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 03 jun 2021 17:15

Ook gezwicht voor de aanbieding met tegoedbon voor 479,95. Heel blij mee, nu mijn ogen wat slechter worden :lol:
Ook de grafische weergave optie van vermogen en hartslag zijn wel aardig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 08 jun 2021 19:31

Bon, ik heb iets voor en heb me al suf gezocht.
Dus even teneinde raad en hulp nodig.

Als ik een track (wel degelijk een track, geen route dus) op mijn gps zet en ik de track selecteer via koersen-opgeslagen koersen en ik tick op "rijden", dan gaat de gps naar de kaart en gaat de track berekenen en zet deze om naar een route waardoor ik dus continue biepjes en pijltjes krijg.

Ik wil echter gewoon dat de track zich doet zoals een track.
Ik weet dat ik de track via instellingen ook op steeds zichtbaar kan zetten, maar dat wil ik ook niet.

Heb al alle instellingen binnen en buiten gekeerd en alles wat maar met routering of zo te maken heeft uitgezet.

Nochtans alle instellingen van mijn 1030 (manueel) overgenomen.

Even ten einde raad dit, iemand suggesties?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8449
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 jun 2021 20:33

fgrs schreef: 08 jun 2021 19:31 Bon, ik heb iets voor en heb me al suf gezocht.
Dus even teneinde raad en hulp nodig.

Als ik een track (wel degelijk een track, geen route dus) op mijn gps zet en ik de track selecteer via koersen-opgeslagen koersen en ik tick op "rijden", dan gaat de gps naar de kaart en gaat de track berekenen en zet deze om naar een route waardoor ik dus continue biepjes en pijltjes krijg.

Ik wil echter gewoon dat de track zich doet zoals een track.
Ik weet dat ik de track via instellingen ook op steeds zichtbaar kan zetten, maar dat wil ik ook niet.

Heb al alle instellingen binnen en buiten gekeerd en alles wat maar met routering of zo te maken heeft uitgezet.

Nochtans alle instellingen van mijn 1030 (manueel) overgenomen.

Even ten einde raad dit, iemand suggesties?
Pagina 13 van de handleiding al bekeken?links beneden en rechts boven.

Geluid kan je mss uitzetten bij systeem(Garmin 1000)
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... _NL-NL.pdf
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 08 jun 2021 20:48

Ga het eens doorworstelen.
Zelfde instellingen van de 1030 overgenomen (manueel menu per menu overlopen).

De biep uitschakelen is geen probleem, ik wil vooral dat een track zich als een track gedraagt.

Edit: je hebt me wel geholpen met nog eens te wijzen op de manual.

Vlot gevonden dat je via opgeslagen koersen in de koerslijst eerst kan aangeven of je aanwijzingen wilt of niet.
Met dat uit te zetten is het opgelost! :winkthumb:

Wist ergens dat het zoiets moest zijn maar vond et niet, ook niet via de garmin site.
Wel in de volledige manual dus.
ja ben zo ene die nooit de manual leest :oops: )
Laatst gewijzigd door fgrs op 10 jun 2021 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie