Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoenen voor smallere voet?

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 05 jun 2020 16:27

De pasvorm van de schoen op de foto is toch ver van ideaal.
Ik ben vrijwel zeker dat je met smalle voeten beter af bent met Sidi.
De standaard binnenzooltjes zijn wel ronduit slecht. Daarom heb ik ze vervangen door op maat gemaakte zooltjes.
Het probleem met fietsschoenen is dat je ze pas kan beoordelen als je ze een tijdje gebruikt op de fiets, gewoon even aantrekken zegt eigenlijk niets.

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 05 jun 2020 16:33

+1 Sidi
Ik heb ook erg smalle voeten en Sidi past perfect.
Als ik de foto zo zie dan denk ik dat ze ook een maat te groot zijn. Hoeveel ruimte heb je aan de voorzijde?
Als ik m'n schoen te strak aantrek krijg ik ook een dood gevoel, dus daar moet je ook op letten. Niet te strak! Je voeten zetten uit tijdens inspanning.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 05 jun 2020 16:40

Jordansz schreef: 05 jun 2020 13:42 Woon helaas niet in de buurt van n grote store om e.a te passen in het echt.
Als je in de buurt van (en da's subjectief) Nijkerk woont, ga eens langs bij Bikeshoe4you.
Zij hebben heel veel verschillende merken/modellen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 05 jun 2020 18:46

Hier ook smalle voet en enkel,
Sidi is ok, voor smalle voet met normale hiel, lage wreef
Gearne passen mij veel beter, smalle hiel, smalle voet, normale wreef
Wat ook top is van gaerne is dat er ook bij het midden segment halve maten beschikbaar zijn.
Voor smalle voet mensen is dit vaak een dingetje, 42 te kort, 43 breed, 42.5 perfect.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 05 jun 2020 19:18

TKMP schreef: 05 jun 2020 18:46 Hier ook smalle voet en enkel,
Sidi is ok, voor smalle voet met normale hiel, lage wreef
Gearne passen mij veel beter, smalle hiel, smalle voet, normale wreef
Wat ook top is van gaerne is dat er ook bij het midden segment halve maten beschikbaar zijn.
Voor smalle voet mensen is dit vaak een dingetje, 42 te kort, 43 breed, 42.5 perfect.
+1

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 05 jun 2020 19:24

Sidi, Spiuk, Diadora en Mavic zijn allen niet breed en bevallen mij goed.

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 08 jun 2020 10:24

Bedankt voor alle tips.
Ook veel reviews gelezen en uiteindeljjk toch voor de giro slx in black Carbon kleur gegaan. Het schijnt uit ervaringen dat veters toch prima voldoen de draaiknoppen zijn leuk maar minder Aero en de veters zouden beter om je voet gaan meer contactpunten. In ieder geval n erg mooie schoen.
Mijn huidige Sidi is knetterhard dus qua comfort zal het zowiezo een flinke verbetering zijn.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 jun 2020 10:58

Ben je niet een beetje teveel geobsedeerd door "Aero"?
Zonde toch om schoenen te missen die veel beter zouden zitten.

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 08 jun 2020 19:46

Jans schreef: 08 jun 2020 10:58 Ben je niet een beetje teveel geobsedeerd door "Aero"?
Zonde toch om schoenen te missen die veel beter zouden zitten.
Nee hoor ik ben geen pro maar de draaiknoppen bevoelden niet op mijn te brede Shimano’s en las enorm
Veel positieve reacties op de giro slx. Wou eerst nog voor n sidi gaan maar deze leek mij wat zachter met meer comfort.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 08 jun 2020 20:46

Bij Sidi zijn alleen de duurste varianten echt smal. Was ook op zoek naar liefst nog smaller. Niet gevonden. Andere merken leken soms smal maar waren toch voor iets volumineuzere voeten gemaakt. Hierdoor bij mij vaak zelfde effect als bij de shimano van de ts. De goedkopere (relatief dan) Sidis waren voor mij ook te breed en volumineus bij de voorvoet. En zonder verstelbare hiel zoals bij de duurdere modellen is die ook niet echt smal.

Type shot gaat net. Maar blind Sidi kopen kan tegenvallen als je echt smalle voeten hebt.

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 08 jun 2020 21:16

Ik denk dat met veters e.a ook wat beter is af te stemmen dan met 2 draaiknoppen. Neemt niet weg dat als de schoen te breed is dat ook een probleem gaat worden. We gaan het zien hopelijk is het dit keer goed maar heb er wel vertrouwen in.

Wat me wel tegenviel van mantel
Is dat de schoenen gedragen en uitgeprobeerd mogen worden mijne hadden duidelijk een aantal gebruik sporen niet iets waar je blij van wordt als je 160 euro neertelt.

Nu zijn de giros nog duurder maar F**k het geld maar je leeft maar 1x en hobby’s mogen geld kosten daarnaast doe je toch wel een aantal jaar met je schoenen.
Mijn sidis konden nog wel 10 jaar mee waarschijnlijk gruwelijk stug hard en ook zwaar dus alles is al een vooruitgang!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jun 2020 21:22

Wat voor Sidi's heb je het dan over? Klinkt allemaal nogal overdreven, Sidi's staan nu namelijk niet bepaald bekend als schoenen die veel ondersteuning geven, maar juist het tegenovergestelde: ze zijn vrij soepel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie