Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaringen handschoen zomer?

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 04 jun 2020 19:14

Wat zijn jullie ervaringen met zomer handschoenen? Met losse vingertoppen en gemiddelde gelpadding.

Heb een paar jaar oude rouckyl’s met grip en lichte padding maar heb daar toch wel snel “dode “ Handen in.

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 04 jun 2020 19:21

Assos summergloves, heerlijk.

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 05 jun 2020 06:45

Ik fiets de laatste tijd eigenlijk zonder handschoenen en dat bevalt prima.
Handschoenen worden mij gewoon te warm in de zomer, ja ook zomerhandschoenen.

Touranosaurus
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:59
Locatie: Beverwijk

Touranosaurus 05 jun 2020 08:12

Ik heb de Mavic Cosmic handschoenen, vind ze erg fijn. Merk dat het minder dood gevoel geeft op de wat langere ritten. Iets waarvan ik zonder handschoenen wel wat meer last van krijg. Kosten in mijn ogen net iets te veel maar ze sloten bij mij erg goed aan, Na het fietsen is het wel een klus om ze weer uit te krijgen, Omdat ze zo dun zijn ben ik bang ze kapot te maken,

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 05 jun 2020 09:03

Begonnen met een goedkoop setje van de Decathlon, daar zat wel iets van padding in maar dat was er na een jaar wel af, waarna ik weer nieuwe kocht. Nooit blaren of irritatie overigens en het waren ieder jaar min of meer dezelfde van Decathlon. Oke, ik reed toen nog niet zoveel als nu. Twee jaar geleden mee gestopt (toen fietste ik drie jaar), ik was de vragen over mijn witte handen aan mijn bruine armen zat. Nu rij ik zonder, en nog steeds zonder klachten. Bij mij dus puur voor de looks, ik had nooit het idee dat m'n handen oververhit raakten in de zomer ofzo.
IG: _superver

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 05 jun 2020 09:57

Magic666 schreef: 05 jun 2020 06:45 Ik fiets de laatste tijd eigenlijk zonder handschoenen en dat bevalt prima.
Handschoenen worden mij gewoon te warm in de zomer, ja ook zomerhandschoenen.
+1

Alleen bij hele afdalingen (zweethanden) en koude dagen draag ik handschoenen. Vind het wel prima zonder.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 05 jun 2020 10:11

Altijd met. Mijn ervaring is dat hoeveelheid padding niet zoveel uitmaakt, meer de plaatsing. Als er op de verkeerd plaats een naad zit, of geen padding altijd last van slapende handen. Voor mij dan ook altijd passen en zelfs een stuur vasthouden met de handschoen. Ondertussen na 40 jaar weet ik wel waar voor mij de naden verkeerd en de padding goed zit, maar wel altijd passen om te controleren waar het precies zit als je ze aanhebt. Verdere ervaringen, Roeckl, top en vaak zitten die mij het fijnst, Gripgrab zitten perfect, maar zijn na 10 keer dragen en een paar keer wassen versleten bij mij, Castelli meestal goed, maar niet altijd, Assos top zitten goed en slijten langzaam BBB zitten bij mij altijd niet niet lekker. De handschoentjes van de clubkleding Milremo goed pasvorm en slijtage, Champion systems alles slecht (net als de rest van de kleding) Bioracer, helemaal top, Vitesse, niet goed,
Ach, ik zeg ook maar wat

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 05 jun 2020 10:23

hier Roeckl (Röckl) in gebruik, maar al dit soort dingen is strikt persoonlijk.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 05 jun 2020 10:23

Wat je prettig vind, is heel persoonlijk. Welk merk handschoen past het beste om je hand, wat vind je prettig wat dikte en plaatsing van de padding en ga zo maar door.
Ik rijd zelf graag met Gribgrab handschoentjes. Ik heb ze met lange vingers (perfect op de MTB en op de racer als het wat frisser is) en twee paar met korte vingers. Een paar met hele dikke padding (heerlijk, maar wat warm) en een paar witte zomerhandschoentjes (minder warm, maar ook wat minder demping).

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 06 jun 2020 17:40

Specialized Body Geometry Grail deze hebben in de handpalm padding voor de rest alleen bescherming voor het vallen is voor mij waarom ik ze draag. Zonder handschoenen bevalt mij minder.
https://www.specialized.com/nl/nl/mens- ... 940-156948
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 08 jun 2020 18:16

Heb de assos summer handschoenen gekocht in maat L samenmmeebesteldmmet de assos mite broek doembeelden goed bevalt wat een verschil zeg met mijn 10 jaar oude Abus wielrenbroekje.

De handschoenen bevallen minder / niet dacht assos een goed merk was maar de kwaliteit valt mij tegen ook schuift mijn hand helemaal in maat L dus veels te los lijkt het wel de pudding blijft ook niet op z’n plek omdat mn hand schuift.

Heb nog nooit lager gehad dan maar M voor handschoentjes en heb best grote handen dus wellicht toch maar eens kijken naar een ander merk of een S nog eens proberen.

Vriendin heeft de fast grip handschoentjes die zitten nog beter voor minder geld dan deze assos.

Wat zijn jullie ervaringen met handschoenen, volgens mij kan maar S echt niet. Ik heb wel vrij smalle handen/ vingers wellicht dat de assos gewoon voor wat grotere klauwen beter geschikt is 😅😅

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 08 jun 2020 18:17

Heb de assos summer handschoenen gekocht in maat L samen meebesteld met de assos mite broek welke zeer goed bevalt wat een verschil zeg met mijn 10 jaar oude Abus wielrenbroekje. Oei paar maandjes geen gym wat verraad zo’n fietsbroek je shape :p


De handschoenen bevallen minder / niet dacht dat assos een goed merk was maar de kwaliteit valt mij tegen ook schuift mijn hand helemaal in maat L dus veels te los lijkt het wel de pudding blijft ook niet op z’n plek omdat mn hand schuift. Ook om de vingers los en de naden zijn ook niet echt heel lekker gestikt bij de vingers.

Heb nog nooit lager gehad dan maar M voor handschoentjes en heb best grote handen dus wellicht toch maar eens kijken naar een ander merk of een S nog eens proberen.

Vriendin heeft de fast grip handschoentjes die zitten nog beter voor minder geld dan deze assos.

Wat zijn jullie ervaringen met handschoenen, volgens mij kan maar S echt niet. Ik heb wel vrij smalle handen/ vingers wellicht dat de assos gewoon voor wat grotere klauwen beter geschikt is 😅😅

Plaats reactie