Alles over vakanties op én met de fiets

Klimtijd is climbfinder geworden

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 31 mei 2020 21:49

De site waar je al heel veel info kon vinden over beklimmingen Klimtijd.nl is omgetoverd tot een nieuw site: https://climbfinder.com/nl met nog meer info en waar je zelf reacties en foto's kunt plaatsen zodat ook mede lezers mee kunnen genieten.
Echt de moeite waard om eens een kijkje te nemen.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2020 22:20

Ziet er heel gelikt uit. Profielen halen kwalitatief het niveau van Cyclingcols niet imho. En trouwens qua kwantiteit al helemaal niet.

Het is overigens niet de enige site die helemaal vernieuwd wordt ;)

AppieN
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 feb 2014 09:59
Locatie: Groningen

AppieN 01 jun 2020 08:46

Ik voel een vernieuwde Cyclokalender aankomen

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 01 jun 2020 09:34

De Pordoi staat er niet eens bij.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 01 jun 2020 09:42

afrit13 schreef: 01 jun 2020 09:34 De Pordoi staat er niet eens bij.
Toevoegen dan ;)
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 jun 2020 13:34

:x De Utrechtse heuvelrug kent meer beklimmingen dan de Zwitserse Alpen :mrgreen:

Met zelf toevoegen incl verhalen en foto's. Neigt het dan langzaamaan naar zoiets als https://www.quaeldich.de/?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 01 jun 2020 20:59

Maar ze hebben nog steeds niet door dat de Sallandse Heuvelrug (en de Lemelerberg trouwens) in Salland ligt. Beetje vreemd, want de naam is best expliciet als het gaat om de ligging van deze heuvelrug ;-)

Verder is de website erg informatief en gebruik(te) ik hem veel.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jun 2020 08:48

Ziet er fris uit. Veel aandacht voor vormgeving maar inhoudelijk toch wel heel beperkt
Niks over het Zwarte Woud en voor Nederlanders eenvoudig aan te rijden en daar kan je toch echt je benen goed stuk trappen.

Niks over de Apennijnen. Bizar veel mooie cols (passo's daar) waarvan vele ook een rijke historie hebben in de Giro.
Op Corsica liggen schitterende cols en daar kan je je toch een paar weken vermaken.

Maar ook Kroatië mag wat mij betreft wel genoemd worden. Een populair vakantieland in Nederland en schitterende cols met in een aantal gevallen indrukwekkende grafiekjes.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 02 jun 2020 10:34

De site zit ook nog in een opbouwende fase, ze willen steeds meer regio's gaan beschrijven.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jun 2021 10:14

Climbfinder komt nu met een eigen routeplanner (beta versie) voor betalende leden. (1.5 euro per maand.,. dus goed te overzien).

Je kunt je route uitbouwen op de kaart, en zo eenvoudig je route over de getoonde klimmen leggen. Het hoogteprofiel laat dan ook de beklimmingen zien en als je erop klikt zie je alle details van de klim.

Het is nog beta, dus hoe deze om gaat met verhard/onverhard en hoe de routes bedacht worden tussen 2 punten, moet nog even bekeken worden (tov andere routeplanners).
climbfinder.JPG
Grootste gemis op dit moment nog, in mijn ogen, is het gebrek aan filter opties (bijv. wegfilteren klimmen die al op je lijst van gereden klimmen staan, of alleen tonen van de beklimmingen die je zelf op je eigen bucketlist geplaatst hebt). en/of gebrek aan sorteer opties van je eigen lijst van beklimmingen.

Overigens breidt het aantal klimmen snel uit.
En als je zelf beklimmingen aandraagt komen ze ook vrij snel online te staan (ik heb van wat vakantieroutes noorwegen, schotland en sicilie toegevoegd.., als ook wat minder bekende klimmen in de Vogezen.).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Martijn10
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 apr 2020 17:04

Martijn10 23 mei 2022 14:47

MarkVeenstra schreef: 15 jun 2021 10:14 Climbfinder komt nu met een eigen routeplanner (beta versie) voor betalende leden. (1.5 euro per maand.,. dus goed te overzien).

Je kunt je route uitbouwen op de kaart, en zo eenvoudig je route over de getoonde klimmen leggen. Het hoogteprofiel laat dan ook de beklimmingen zien en als je erop klikt zie je alle details van de klim.

Het is nog beta, dus hoe deze om gaat met verhard/onverhard en hoe de routes bedacht worden tussen 2 punten, moet nog even bekeken worden (tov andere routeplanners).

climbfinder.JPG

Grootste gemis op dit moment nog, in mijn ogen, is het gebrek aan filter opties (bijv. wegfilteren klimmen die al op je lijst van gereden klimmen staan, of alleen tonen van de beklimmingen die je zelf op je eigen bucketlist geplaatst hebt). en/of gebrek aan sorteer opties van je eigen lijst van beklimmingen.

Overigens breidt het aantal klimmen snel uit.
En als je zelf beklimmingen aandraagt komen ze ook vrij snel online te staan (ik heb van wat vakantieroutes noorwegen, schotland en sicilie toegevoegd.., als ook wat minder bekende klimmen in de Vogezen.).
Ondertussen zijn we een jaar verder.. Ben wel benieuwd of mensen dit al geprobeerd hebben, werkt dit mooi?
Ik heb het net even geprobeerd en het werkt fijn, maar ik vraag me af of hij ook leuke wegen selecteert tussen de klimmen door.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 mei 2022 14:51

Ik gebruik het wel in een voor mij wat onbekender gebied.
Maar vaak gooi ik het daarna ook nog in strava routebuilder. En heb ik google maps erbij open staan.

Bijvoorbeeld nu in de Alpen wat routes aan het doen, dan is er vaak niet zo ontzettend veel keuze tussen de beklimmingen in. Dat zie je dan zelf ook wel in maps. Dus dan zal de gekozen route voor climbfinder prima zijn. Met de strava routebuilder kan je nog kijken of het dan inderdaad de meest gereden wegen zijn tussen 2 plekken in.

Maar ik kan mij voorstellen dat dit principe in de Ardennen toch wat minder goed op gaat.
En dat het van je doel af hangt. Wil je klimmetjes pakken die je niet eerder gehad hebt? soort bucketlist idee. Of zit je ook nog met de tiles van veloviewer? Of maakt dat allemaal niet uit en wil je gewoon een mooie route? Denk dat climbfinder in het ene geval uitstekend werkt, en in het andere geval misschien niet de beste tool is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie