Cube nuroad voor de zoon. Welke maat?
Mijn zoon heeft het gravel virus te pakken. Hij heeft wat ritten gemaakt op mijn zelfbouw “gravel-gnoom”. En nu wil hij zelf wat kopen. Vooralsnog is de keus gevallen op de Cube Nuroad race. Mits verkrijgbaar in zijn maat.
Zijn lengte is ongeveer 1.89 à 1.90 Zijn “Binnen beenlengte” is 89,5 cm. (Alles huis-gemeten)
Op de website van 12go biking wordt bij deze fiets mbt de maat het volgende advies gegeven:
Maat 58 voor 1.80 tot 1.86 (stack 609, reach 389)
Maat 61 voor 1.88 tot 1.94 (stack 632, reach 398)
Maat 61 lijkt dan het meest passend. M.i. wel met een hoge stack.
Nu heeft hij vandaag een fietsenzaak gebeld. Die had een 58 staan. En je raad het al, die zou echt wel passen.
Hij wil er morgen even gaan kijken, en ik heb zelf geen tijd om mee te gaan.
Eerste advies is natuurlijk geen overhaast besluit te nemen, maar ja, deze nuroad is nog maar moeilijk verkrijgbaar.
Kan iemand op basis van de genoemde cijfers nuttig advies geven over de juiste maat?
Zijn lengte is ongeveer 1.89 à 1.90 Zijn “Binnen beenlengte” is 89,5 cm. (Alles huis-gemeten)
Op de website van 12go biking wordt bij deze fiets mbt de maat het volgende advies gegeven:
Nu heeft hij vandaag een fietsenzaak gebeld. Die had een 58 staan. En je raad het al, die zou echt wel passen.
Eerste advies is natuurlijk geen overhaast besluit te nemen, maar ja, deze nuroad is nog maar moeilijk verkrijgbaar.
Kan iemand op basis van de genoemde cijfers nuttig advies geven over de juiste maat?
Hans,kom bij mij even langs dan kan die stukje fietsen.Hanz Bé schreef: ↑19 mei 2020 22:51 Mijn zoon heeft het gravel virus te pakken. Hij heeft wat ritten gemaakt op mijn zelfbouw “gravel-gnoom”. En nu wil hij zelf wat kopen. Vooralsnog is de keus gevallen op de Cube Nuroad race. Mits verkrijgbaar in zijn maat.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik ben dezelfde lengte, en rijdt op een vergelijkbare cube maat 58. Eerlijk gezegd denk ik dat 61 een dranghek wordt. En je kan op een 58 eerder coorigeren van op een 61. Als dat al nodig is.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Klinkt toch alsof 58 zou moeten lukken....
@nijkie, heb jij een maat 58?
@nijkie, heb jij een maat 58?
Hij is al langs geweest. Het is bij kerstens in Nijmegen. Zou vermoedelijk op een 12 a 13 cm stuurpen uitkomen in 58. Is dat acceptabel voor het stuurgedrag bij een gravelbike?
Die cross kan denk ik minder brede banden aan. Wordt ook geleverd met 30 mm breed.
Dat trage sturen is misschien niet zo'n punt. Hij lijkt vooral voor de "langere paden" te gaan. Geen MTB routes dus.
Dat trage sturen is misschien niet zo'n punt. Hij lijkt vooral voor de "langere paden" te gaan. Geen MTB routes dus.