Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hele lange levertijden BikeInn en TradeInn ed

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 mei 2020 15:43

***Aangevuld :Na bericht van Maruss ...........even wat veranderd aan mijn oorspronkelijke bericht.Het werd mij duidelijk dat BikeInn al niet de snelste was en met de Corona-maatregelen helemaal niet meer.

Even een waarschuwing over BikeInn en TradeInn en al die winkels online met Inn erachter.

Ze leveren mij niet een besteld produkt dat ik betaald heb en wel op hun site als "in voorraad"was. Niet dus echt in voorraad stelletje ..... :x(E 67,- valt nog mee dus,maar je zal daar maar eens een nieuwe fiets bestellen).

Het produkt blijft in transit staan... en dat het nog tot hun centrale magazijn moet worden afgeleverd. Nu heb ik eens naar review gezocht en ja hoor. Het wemelt op trustpilot van dezelfde ervaringen.

Dus heb je haast met een produkt ,dan kun je veel beter niet bestellen daar ,omdat ze in Spanje zitten en daar hebben ze strenge coronamaatregelen.

Ik heb een standaardmailtje gekregen dat ze me het geld retour zullen storten.Nou ik wacht af.Heb via paypal betaalt(juist om dit soort redenen)

Maar zo zie je maar weer. Blijf maar gewoon bestellen via betrouwbare leveranciers met positiev- laatste tijd/maanden-reviews..Dan maar wat duurder.
En zoveel mogelijk via paypal, want dan heb je aankoopbescherming.
Laatst gewijzigd door codex op 15 mei 2020 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 mei 2020 15:59

Ze werken al jaren zo, het is dus geen teken dat ze op het punt staan om failliet te gaan.

Inderdaad niet de leukste shop om te bestellen maar meestal komt het wel in orde (als je erg veel geduld hebt)
Afbeelding

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 15 mei 2020 16:09

Het wordt er niet makkelijker op dat ze in Spanje zitten, en dus mogelijk een enorme achterstand hebben qua order verwerking door het straatverbod. Het is alweer een tijdje versoepeld, maar ik zie het bij een leverancier van mij, die hadden 2 weken nodig om onze order te versturen, normaal is dat 2 dagen. Dus daar zal bij ***inn ook wel de nodige extra vertraging opzitten en ze waren al niet al te snel.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 mei 2020 16:13

trustpilot resencies. https://nl.trustpilot.com/review/bikeinn.com


Ze komen uit Spanje. (hoofdkantoor). Zijn dus geen duitsers wat ik verwachte.Geen duitse grundlichheit maar met de Spaansde slag. Manjana Manjana dus.

Eerlijk gezegd vind ik dat lange wachten vaak geen probleem, maar kan me erg ergeren aan oneerlijke en onjuiste informatie. Als je besteld dan wordt dat eerst nog naar hun centrale magazijn in Dresden Duitsland gestuurd en vandaar naar de klant.
Ze doen voorkomen dat ze een onlineshop hebben met goederen in voorraad en dan direct versturen.Maar veel is dus gewoon niet in voorraad en halen ze weer van ergens anders.

@Maruss> Je schrijft het al.Duidelijk bedankt.Waarschijnlijk was ik weer eens te snel met mijn oordeel.Maar dat punt van een schijnvoorraad is wel waar natuurlijk.Jammer.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 mei 2020 16:18

Deze 'Inn' winkels heb ik nooit een goed gevoel bij gehad en daarom ook nooit besteld. Wat ze wel heel goed doen is overal bovenaan staan in de Google ads en louche prijsvergelijk sites.

Zonder je zand in de ogen te willen strooien kies ik er meestal voor om een paar euro meer te betalen bij een gerennomeerde webshop, zeker als het om iets reguliers als een fietsshirtje gaat (met een Futurum aanbieding van €25 scheelt het meestal niet zoveel meer).

Overigens zijn die soms wat gebrekkige webshops niet allemaal slecht hoor. Een RCZ of R2 bike shop zijn de lelijkste sites met vage group buys/private sales en 10 weken levertijd, maar je kunt er soms wel hele leuke deals scoren die uiteindelijk wel geleverd worden. Je moet ze alleen niet gaan mailen waar je bestelling blijft, want dan wordt die ene puber op z'n zolderkamertje flink zenuwachtig van.

De keren dat het misging kun je op 1 hand tellen en heb ik via PayPal uiteindelijk wel het geld terug gekregen zonder al te veel problemen. Uiteindelijk denk ik dat je wel safe zit bij BikeInn dus, ze zijn te groot om niet te leveren.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 mei 2020 16:33

Ypuh en TL Jullie ook bedankt voor jullie reaktie.

Ja blijven oppassen en goed opletten op snelle en betrouwbare winkels(online) is weer eens duidelijk.

Ik had 2 Mavic Quick Releases nodig(die bevallen met uitermate goed) en die zijn moeilijk leverbaar (veel uitverkocht) vandaar dat ik daar kwam te samen met een Castelli underhelm cap.

Want die zijn ook veel uitverkocht.

Komt vast wel weer goed.
Ik ben mijn hele leven al erg ongeduldig, zal Ypuh wel bekend overkomen want dat zit hier in ons aard.Als ik ergens 5 minuten moet wachten ben ik er al klaar mee:)

in elk geval iedereen een goed fietsweekend toegewenst!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mei 2020 17:44

Ik heb al enkele keren bij bikeinn besteld.
Levering neemt wat langer (2 weken) in beslag maar er is beide keren wel gewoon geleverd wat ik besteld had.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 mei 2020 17:54

Me too, heb een paar maanden geleden een Kask Protone bij hun besteld, binnen een week geleverd.
In het verleden ook een carbon mtb crank daar besteld en snel binnen...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mei 2020 18:20

Ze kopen partijen op en die beginnen ze al te verkopen voor ze binnen zijn. In het verleden wel eens 4 weken moeten wachten, communiceren doen ze niet pro-actief. Ook wel eens gehad dat na 2 weken melding kwam dat ze iets niet meer konden leveren.

Ik bestel er enkel als het significant goedkoper is dan elders, want je weet zeker dat het lang duurt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 mei 2020 18:56

Dat mensen denken dat het met corona te maken zou hebben. Nee, ik heb kortgeleden iets bij Deporvillage besteld en dat was er snel. Hoefde alleen maar over de Spaans-Franse grens.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mei 2020 19:25

Vreemde club. Paar keer getwijfeld, maar uiteindelijk altijd voor een tientje meer o.i.d. elders besteld.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 15 mei 2020 19:41

Hele lange levertijden of halve lange levertijden of heel lange levertijden? Ik denk dat je het laatste bedoeld. 😉

Plaats reactie