Alles over vakanties op én met de fiets

Schwartzwald

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 08 mei 2020 16:55

Hallo,

Had me ingeschreven voor de Sportful Dolomiti, maar ja die gaat nu niet door.
Aangezien ik nu toch vrij heb die datum ben ik voornemens om, mits de Corona perikelen het toelaten, 2 of 3 dagen in het zwarte woud te gaan fietsen.
Niet te ver rijden en heb hier altijd al eens willen fietsen.

Wat zoek ik:
- Goede centraal gelegen uitvalsbasis.
- Routes, 2 á 3 van ca 110-150 km met minimaal 3000 Hoogtemeters.
- Simpel onderkomen inclusief ontbijt en avondeten.

Wie is bekend in het zwarte woud en kan mijn met deze wensen helpen.

Heb de route van de Schwarzwald super bekeken zou 1x de Silber route kunnen doen met 175km en 4800hm, en 1x de Brons route met 100km en 3000hm.
Niet echt mooi verdeeld over twee dagen dan

Relevante reacties zeer welkom.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 08 mei 2020 21:49

Als je de routes van de Schwarzwald super wil fietsen kan je denk ik het beste in of rond Münstertal gaan zitten.

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 13 mei 2020 21:40

Het Zwarte woud is echt een aanrader.

Vanuit Todtnau, Munstertal en Todtmoos kun je eenvoudig mooie en afwisselende rondjes met veel hoogtemeters fietsen. Ik heb ook een aantal keren Staufen als uitvalsbasis gekozen en dat is me ook prima bevallen. Mooi stadje met een aantal prima restaurants.

Als je het echte klimmen zat bent, is de wijnstreek tussen het gebergte en de grens met Frankrijk ook een aanrader.

In andere topics op het forum zijn overigens al de nodige tips voor mooie klimmen te vinden.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 mei 2020 17:49

De Feldberg is de hoogste pas in het Schwarzwald. Niet ver daar vandaan zijn allerlei wintersportmogelijkheden en dus ook zomerse fietsmogelijkheden. Ik heb twee maal in Breitnau gezeten. Bärental, Titisee en Hinterzarten zijn leuke plaatsjes. Freiburg is een mooie middelgrote stad met een aangename sfeer die je in Zuid-Duitsland wel vaker tegenkomt.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 23 mei 2020 15:12

Ben 5 keer in die streek op vakantie geweest. Het is een ongelooflijk mooi fietsgebied. Vanuit Munstertall en Staufen zijn prachtige routes te rijden.
Na 5 keer 3 weken om de dag fietsen zijn er niet veel plekjes meer die je nog moet fietsen. De Feldberg is een verplicht nummer alsook de weg naar Shauinsland....en dan helemaal tot boven.
Mooiste route in mijn beleving was van Munstertall (camping) richting Hinterheubronn over de L130. Dan neem je de L131 naar Wembach en daal je af naar Schonau im Swarzwald. Dan de 317 naar Utzenfeld en net in dit dorp links af richting Wieden over de L123. Deze blijven volgen tot in Munstertall.
Ook de Belchen tot boven is een uitdaging.
Kortom, genoeg uitdagingen in dat gebied. Staufen is een mooi plaatsje om te verblijven.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 23 mei 2020 18:13

Zat te denken om te verblijven in Todtnau.
Kan waarschijnlijk 2 dagen fietsen.
Dacht om dan 1 dag de brons route van de schwartzwald super te toen en de andere dag de gold route minus de brons.
Dan heb ik alles wel een beetje gehad daar denk ik.

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 24 mei 2020 13:05

jwpcycle schreef: 23 mei 2020 18:13 Zat te denken om te verblijven in Todtnau.
Wel in Todtnauberg bij Pizzeria Romantica een pizza Pepe gaan eten. Ga je geen spijt van krijgen!
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

Plaats reactie