Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Remblokjes voor carbon wiel op aluminium wiel

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 06 mei 2020 14:14

En gezien carbon remblokken duidelijk duurder zijn; misschien vind je wel iemand die je een plezier mee doet....

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 06 mei 2020 20:49

leon1 schreef: 05 mei 2020 22:28 Waarom ik dit opbreng: alu wielen zouden dan toch ook diepe groeven moeten vertonen als er schilfers in de blokjes zitten. En je zou het ook moeten horen. Het zou moeten krassen. Schuren ken ik wel qua geluid. Nat en dan zand en zo op de velgen.

Heb voldoende verschillende alu wielen gehad maar nog nooit diepe krassen gezien.
Het zijn geen hele brokken. Het zijn kleine splintertjes. Ik zie ze bij mij regelmatig zitten in mijn remblokjes. Ze worden door het remmen grotendeels in het rubber gedrukt waardoor je er weinig last van hebt. Maar waarom zou je het gaan avonturen met je dure Carbon wielen ?

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 06 mei 2020 20:54

walter- schreef: 06 mei 2020 14:14 En gezien carbon remblokken duidelijk duurder zijn; misschien vind je wel iemand die je een plezier mee doet....
Hoeft niet. Op mijn mavic Carbon wielen waren de goedkoopste oude kurkachtige blokjes van een paar euro de enigen die echt goed en stil functioneerden. Vind het nog steeds belachelijk dat mavic zelf blokken meeleverde (dezelfde gele als van de ts) die gillen als een mager speenvarken en je dit maar normaal moet vinden (en ja ze waren netjes toe in afgesteld)

hayes

hayes 28 okt 2020 20:33

Ik heb deze week 's morgens in de vlugte m'n alu wielen gestoken voor woonwerk omdat het regende. En vergeten de alu remblokjes te steken. Dus twee x 20 km gedaan met blokjes voor carbon wielen..

Nu zie ik niet direct echt alu splinters zitten.
Maar voor de gemoedsrust: Is er iets te doen? Bv met heel licht schuurpapier even ober de blokken gaan? Anders top tips?

Ik gebruik de Lifeline (Wiggle) blokjes van 7 euro per setje. Dus vervangen is geen ramp, maar als het niet moet...
Super blokjes voor hun geld trouwens. Dikke aanrader.
Laatst gewijzigd door hayes op 28 okt 2020 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 okt 2020 20:41

Niks doen; gewoon gaan fietsen....

Je krijgt nu ook niet zo snel echt iets in de remblok dat schade gaat veroorzaken.
Je nakijken van het opp is genoeg.

Walter

hayes

hayes 28 okt 2020 20:42

ok, da's al goed voor de gemoedsrust :winkthumb:

Plaats reactie