Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 jan 2021 15:14

RVV schreef: 10 jan 2021 11:20 Niemand staat vrijwillig in een file. Dat overkomt je gewoon.
Tuurlijk. Jij bent zeker ook altijd verrast op zaterdagmiddag dat het zo druk is in de supermarkt. Volgens mij was mensen ook al verzocht niet af te reizen in verband met verwachte drukte.

P.S. ook vandaag "overkwam" het weer een paar mensen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... unt-sneeuw
Laatst gewijzigd door Joseba op 10 jan 2021 15:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jan 2021 15:17

Soms denk ik wel eens: misschien is code zwart wel gewoon de kortste weg naar de regels naleven. Of is dat een hele gekke gedachtegang?

In Engeland zie je ook dat de Engelsen net als de Nederlands grote moeite hebben met de coronaregels. Nu er in London code zwart is, zie je niemand meer op straat...

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 10 jan 2021 15:42

Je kan alleen.maar hopen dat het niet zover gaat komen.
Als ik de wappies beluister vrees ik van wel.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 10 jan 2021 16:13

Code Zwart mag van mij per omgaande ingevoerd worden, wanneer je ook weer kijkt naar hoe er dit weekend tegen alle adviezen het smoordruk is in bepaalde gebieden. Typisch modern, individualistisch gedrag: "Ik doe dit, want ik heb er recht op!!".

Wanneer men zich gewoon aan de regels zou houden en thuis zou blijven, dan waren we al een stuk verder met de terugdringing van dit hele verhaal. Maar goed, ik ben dan ook iemand die de wetenschappelijke adviezen serieus neemt en erg blij is met de vaccins. Ik sta zodra ik mag klaar en wat mij betreft is het op bepaalde terreinen uitsluiten van mensen die zich weigeren te vaccineren een prima idee. Die vaccins zijn prima gecontroleerd en nee, we weten de effecten over 10 jaar nog niet. Maar gaan we dan dat rustig verder uitzoeken en afwachten voordat we gaan vaccineren, met alle gevolgen van dien?

En ten aanzien van de artikelen uit HP de Tijd en dat blog, moet ik toch eerlijk zeggen dat ik echt een stuk meer vertrouwen heb in het OMT en mensen die echt daadwerkelijk in de kliniek werken. Mevr. Peeters is, kijkend naar haar LinkedIn profiel, al jaren niet meer als immunoloog werkzaam en meneer Bonte is er door zijn ziekenhuis uitgeknikkerd...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 jan 2021 16:24

Het gaat niet zo zeer om gelijk of ongelijk. Wel informatief om te lezen en enig perspectief te krijgen rondom het vaccin buiten de formele kanalen.

Ik vond het artikel van Peeters ook niet heel sterk, veel losse flodders en weinig onderbouwing. Er zijn gevallen bekend van bijwerkingen zoals bijvoorbeeld anafylactische shock, maar onduidelijk hoe vaak dat is voorgekomen. Anafylactische shock is een ontsteking die fataal kan zijn. Maar is deze ook fataal geweest bij mensen die het vaccin toegediend hebben gekregen? Half artikel.

Of Jan. B. Hommel ontslagen is maakt me niet zoveel uit. Hij neemt in mijn ogen het onderzoek naar de effectiviteit en veiligheid van het vaccin objectief onder de loep en duidt een aantal belangrijke zaken. Ik wil niet zeggen dat het mijn bereidheid om te vaccineren direct beïnvloedt maar het zet wel aan tot een paar overdenkingen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jan 2021 16:33

havana schreef: 10 jan 2021 15:17 Soms denk ik wel eens: misschien is code zwart wel gewoon de kortste weg naar de regels naleven. Of is dat een hele gekke gedachtegang?

In Engeland zie je ook dat de Engelsen net als de Nederlands grote moeite hebben met de coronaregels. Nu er in London code zwart is, zie je niemand meer op straat...
Leuk experiment: Zeg dat al het IC personeel over 3 weken allemaal 2 weken vakantie krijgt. Graaf een grote kuil naast ieder dorp en in iedere wijk om "het dorre hout" in de gooien als het uit de boom is gevallen. Ik ben benieuwd hoeveel verantwoordelijkheid er dan genomen wordt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jan 2021 16:34

Ik denk oprecht dat mensen zich beter aan de regels zullen houden als we weten dat er voor hen misschien geen plaats zal zijn in het ziekenhuis.

Ik denk overigens ook dat code zwart onafwendbaar is. De Engelse variant is al in NL, het is een kwestie van tijd voordat deze zich verspreidt.

Ik denk dat het nu stilte voor de storm is...
Laatst gewijzigd door havana op 10 jan 2021 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jan 2021 16:34

Heel misschien denken de mensen wel, ik zit heel de week al binnen, laat ik een stukje gaan wandelen met het gezin...of is wandelen ook al not done?
En dan is het in dit overbevolkte landje al gauw ergens druk.
Vervolgens gaat de media het weer opkloppen, en dan hebben we hier op het forum weer een mening over.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 jan 2021 16:57

mao schreef: 10 jan 2021 16:34 Heel misschien denken de mensen wel, ik zit heel de week al binnen, laat ik een stukje gaan wandelen met het gezin...of is wandelen ook al not done?

Beetje flauwe manier van framen.... Niets mis met een stukje wandelen, vooral doen. Of dat dan perse op de Vaalserberg moet als je in Eindhoven of Den Bosch woont is een tweede. Zeker als er uitgebreid verzoek is gedaan niet te komen. Maar goed, hoop dat iedereen een prettige dag heeft gehad aldaar.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 jan 2021 17:03

mao schreef: 10 jan 2021 16:34 Heel misschien denken de mensen wel, ik zit heel de week al binnen, laat ik een stukje gaan wandelen met het gezin...of is wandelen ook al not done?
En dan is het in dit overbevolkte landje al gauw ergens druk.
Vervolgens gaat de media het weer opkloppen, en dan hebben we hier op het forum weer een mening over.
Kan ik me ook vreselijk over opwinden (de media framing dan hè, niet die wandelaars).

Gisteren ruim 5 uur door de duinen gelopen met de kids*. Vroeg de deur uit, dus parkeerplek genoeg. Toen we weg gingen stonden er dikke files de parkeerplek op. Persoonlijk zou ik dan rechtsomkeer gemaakt hebben, maar niet vanwege corona gevaar. Immers, het is heel eenvoudig om elkaar niet te besmetten in de buitenlucht. Ruimte (en ventilatie) zat.

*door dit soort activiteiten zijn wij allevier super gezond, met mega weerstand. Kan ik iedereen aanraden. Zou de overheid nu ook moeten doen.
Laatst gewijzigd door 53x11 op 10 jan 2021 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jan 2021 17:04

Ik snap dat gehaat op wandelaar ook écht niet. Besmettingskans is nihil.

Neemt niet weg dat ik mij vandaag behoorlijk geërgerd heb aan wandelaars, maar dat had niets met corona te maken..... waarom zijn wandelaars verbaasd dat je fietst op een fietspad? Aantal loslopende honden waar dat niet mag was niet op 1 te tellen, ook niet op 2....

Ik durf te beweren dat wandelaars de nieuwe wielrenners zijn qua gedrag...
Laatst gewijzigd door havana op 10 jan 2021 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 jan 2021 17:06

“De media” doet verslag. Wat MAO doet is interpreteren.
Bovendien zijn er bij die “wandelaars” ook nog een aantal van die idioten die het verpesten voor anderen:
https://nos.nl/l/2363743#UPDATE-container-50227308

En hier weer zo’n groep complotdenkers die zich ook telkens afzetten tegen “de media”
https://nos.nl/l/2363743#UPDATE-container-50227023

En geen boetes natuurlijk he. Lekker hanhaafbeleid hoor.
Do or don’t, there is no try

Gesloten