Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jan 2021 15:28

mao schreef: 20 jan 2021 15:20
MarkVeenstra schreef: 20 jan 2021 14:09 Rutte vraagt ons dringend, vooral s ochtends de boodschappen te doen, als met een avondklok de supermarkten ook eerder dicht gaan..,.
Dat is dus, wanneer we aan het werk zijn normaliter.., Dan blijft over, de zaterdagochtend of de zondagochtend. Dat zijn nou bij uitstek niet de rustigste momenten in de supermarkt. :lol:
Misschien is het dan verstandig om alvast om 6:00 open te gaan?
Probleem opgelost.
Bijna, want ze zijn de 1e 2 uur alleen open voor de ouderen en kwetsbaren en de kwetsbare ouderen ;-).
Waar vanuit die hoek commentaar is, omdat een subset daarvan afhankelijk is van thuiszorg en natuurlijk niet iedereen direct om 7u aan de beurt is om geholpen te worden met wassen en aankleden.., en daarmee het rustige speciale tijdsvenster bij de supermarkt moeten missen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2021 15:32

Nee hoor, ook dat is een advies. Je bent gewoon welkom als niet-oudere.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5937
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 jan 2021 15:33

Gelukkig kan/moet ik gewoon op locatie door blijven werken en ben dus ook onderweg naar of van mijn werk in de gesloten uurtjes. Mijn vrouw werkt gewoon door ( zorg ). En gelukkig durft ze 's avonds niet alleen met de hond over straat dus doen we het samen. Maar het wordt bijna surreëel / waanzinnig idioot wat er gebeurt in dit land.

Maar ja, ik zal niet zeggen dat er meer tegengas komt richting Den Haag - er massawerkeloosheid komt, met alle gevolgen van dien want dan ben ik weer de paniekzaaier. O ja - ook nog even toiletpapier inslaan.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jan 2021 15:34

België heeft 6 regeringen, 9 ministers van volksgezondheid.
Na de vernietigde voorraad mondmaskers.
Na de bestelde, maar nooit geleverde, mondmaskers bij een louche Turkse vennootschap.
Nadat er veel te weinig injectienaalden besteld zijn hebben ze nu de hoofdvogel afgeschoten.
"Vergeten" om een handtekening onder een bestelbon voor 2,5 miljoen vaccin's te zetten.
Het vaccinatieprogramma staat even op hold.

9 Ministers van volksgezondheid!!!!

En dan moet je politici ernstig nemen?
Door een vergeten handtekening liep België even 2,5 miljoen vaccins van BioNTech/Pfizer mis.
Bron: HLN en alle andere media
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 jan 2021 15:47

Onder de lijst met uitzonderingen...

"Te gast zijn in een avondprogramma dat live wordt uitgezonden"

Ik kan echt geen goede reden bedenken waarom. De meeste avondprogrammas kunnen wel op herhaling. Daar wordt toch niet veel zinnigs meer besproken.
Kijk voor presentatoren en cameramensen is dat werk, prima. Maar of je nodigt geen gasten uit of je neemt de interviews met gasten maar eerder op.

Stel dat ik een avondprogramma begin en dat live op Youtube uitzendt. Ik nodig wat gasten uit.... Ik zie mogelijkheden hoor...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 jan 2021 15:48

Maar geen drank ;)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 15:50

thestudent schreef: 20 jan 2021 15:47 Onder de lijst met uitzonderingen...

"Te gast zijn in een avondprogramma dat live wordt uitgezonden"

Ik kan echt geen goede reden bedenken waarom. De meeste avondprogrammas kunnen wel op herhaling. Daar wordt toch niet veel zinnigs meer besproken.
Kijk voor presentatoren en cameramensen is dat werk, prima. Maar of je nodigt geen gasten uit of je neemt de interviews met gasten maar eerder op.

Stel dat ik een avondprogramma begin en dat live op Youtube uitzendt. Ik nodig wat gasten uit.... Ik zie mogelijkheden hoor...
Ik las ergens dat Rutte noemde dat de spertijd overtreden een "misdrijf" was. Betekent dat een aantekening (dus geen VOG meer)?

Een risico op een boete van 95 euro zou ik wel nemen als het zo uitkomt; een risico op een strafblad niet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 jan 2021 15:52

Jans schreef: 20 jan 2021 15:48 Maar geen drank ;)
Dry januari :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7962
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jan 2021 16:10

Grappig; Rutte meldde duidelijk dat een boete van 95€ meteen wordt uitgeschreven aan overtreders van de avondklok. En dat in geval van een valse verklaring er sprake is van een misdrijf.

Vervolgens wordt diezelfde vraag die jij nu stelt nog tweemaal door de “oplettend luisterende” journalisten gesteld.

Nog twee keer hetzelfde antwoord, in totaal dus drie keer dezelfde mededeling.

Voortaan toch maar gewoon meekijken dus.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 16:24

Jij geeft geen antwoord op mijn vraag.

Betekent dit dat als:
Ik geen verklaring afgeef en de 95 euro boete accepteer ik geen misdrijf pleeg?

Uit jouw tekst maak ik op dat ik wel een misdrijf pleeg als ik een valse verklaring afgeef.
Betekent dit dat als het afgeven van die valse verklaring uitkomt (en ik dus blijkbaar een misdrijf pleeg) ik een aantekening ("strafblad") krijg?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 jan 2021 16:27

Als je een verklaring op papier vervalst, is dat valsheid in geschrifte. Dat is een misdrijf. Dus beter geen papier dan een vervalst papier.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 jan 2021 16:34

Ook wel een mooie uitzondering ;
'naar een uitvaart gaan.'

Uitvaarten zijn toch gewoon overdag ?

Gesloten