Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 jan 2021 13:04

Het online onderwijs heeft niet mijn voorkeur. Maar deze generatie gaat straks ook anders werken dan wij. Feitelijk zou er standaard bv 1 dag per week online onderwijs moeten blijven ipv op school.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2021 13:59

Waarom? De belangrijkste lessen op school zijn niet de leerstof voor de toetsen.....
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2021 14:08

Ben jij niet dagelijks aan het wortel trekken?

Op een iets serieuzere noot, ik ben net als Havana wel heel benieuwd welke effecten van het vaccineren de komende weken te zien zijn, ook dicht bij huis, hoeveel Corona gevallen gaan we terug zien bij de ingeënte frontlinie?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 11 jan 2021 14:16

Dat is inderdaad interessant, zie ook de link naar twee artikelen die ik eerder heb geplaatst. Vraag me ook af of men gevaccineerde hulpverleners de komende tijd blijft testen. Mogelijk ontwikkelen ze door het vaccin geen klachten maar kunnen nog wel drager zijn en derhalve besmettelijk. Interessante tijden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jan 2021 14:19

Helaas heeft men in de ziekenhuizen grotendeels de verkeerde mensen gevaccineerd.

Zo zijn alle IC verpleegkundigen en alle IC-artsen ingeënt. Maar deze groep raakte nauwelijks besmet, want liep altijd met volledige PBM rond.

Alle overige medici die wel op COVID-afdelingen komen (incl. verpleging) lopen een veel groter risico en raken ook veel vaker besmet. Maar zij zijn meestal nog niet ingeënt. Mijn eigen vrouw bijvoorbeeld, is als zij kliniekdienst heeft komt ze meerdere keren per dag op IC of op COVID-afdelingen, zonder PBM (met alleen een mondkapje).

Tijdens haar polikliniek ziet er per dag zo'n 30 patiënten, met alleen met een mondkapje als PBM. Lichamelijk onderzoek doen op 1,5m is geen optie.

Uiterst vreemd dit soort medici niet ingeënt zijn..... Zelfde geldt voor de huisartsen overigens.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2021 15:55

Streefdatum heropenen basisonderwijs is nu 25-1. Mits de britse variant geen roet in het eten gooit.
In elk geval een beetje perspectief, nu maar duimen dat het meevalt.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 jan 2021 16:04

daniel1975 schreef: 11 jan 2021 15:55 Streefdatum heropenen basisonderwijs is nu 25-1. Mits de britse variant geen roet in het eten gooit.
In elk geval een beetje perspectief, nu maar duimen dat het meevalt.
Inderdaad duimen. Vrees echter dat OMT bij haar advisering erg de voorzichtige kant kiest. Het vervelende van wetenschappelijk onderzoek is dat het vrijwel ondoenlijk is om aan te tonen dat iets niet zo is (de wetenschapsfilosofie heeft daarvoor een mooie analogie over een blauwe theepot in de ruimte)

Ik hoop trouwens dat men bij het testen van de inwoners van het dorpje van de bewuste basisschool een beetje ethisch te werk gaat. Dus volledig anoniem, niet tot de persoon herleidbaar, zonder consequenties bij een positieve test, op echt vrijwillige basis. Zoals elke wetenschapper verplicht is bij mensgebonden onderzoek dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2021 17:02

Mijn zusje valt daar binnen die gemeente. Heeft serieuze twijfels of ze haar dochters van 6 en 9 gaat laten testen.
Zo prettig is dat stokje niet en ze zien al 4 weken bijna niemand.
Less is bore

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 11 jan 2021 17:12

De hele gemeente wordt opgeroepen https://www.lansingerland.nl/alles-over ... ingerland/. Flauw is het dan wel dat als je positief getest wordt, je niet te horen krijgt of je de Britse variant hebt.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jan 2021 17:20

rene schreef: 11 jan 2021 11:01 Ik denk dat vooral voor gezinnen in achterstandswijken het probleem weer het grootste is, en dat dit de splitsing tussen arm en rijk alleen maar groter maakt.

Tip: kijk ook een de serie "klassen" terug waarbij het verschil tussen arm/rijk - kansrijk en kansarm weer eens getoond worden.

Kinderen uit gebroken gezinnen - kinderen waarvan de ouders het Nederlands niet machtig zijn - kinderen die met 4 broertjes en of zusjes 1 computer moeten delen ( als er uberhaupt 1 computer is ). Kinderen die door slecht toezicht van de ouders helemaal niets aan school doen.

Dat is wel iets wat zorgwekkend is ja.
Het gevaar waar ik voor vrees is dat een hoop jongeren buiten gaan rondhangen en een klein deel daarvan ten prooi kunnen vallen aan misdadige elementen die wat soldaten komen ronselen.
En als er nu een volledige lockdown was waarbij dus ook niemand naar buiten mag dan is er geen alternatief dan wat studie of schoolse activiteiten te doen maar nu zijn er juist wel alternatieven om de situatie binnenshuis te ontvluchten.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8345
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jan 2021 17:28

daniel1975 schreef: 11 jan 2021 17:02 Mijn zusje valt daar binnen die gemeente. Heeft serieuze twijfels of ze haar dochters van 6 en 9 gaat laten testen.
Zo prettig is dat stokje niet en ze zien al 4 weken bijna niemand.
Dat stokje lijkt helemaal niet te hoeven. En wie weet vinden die meiden het helemaal niet zo erg.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 11 jan 2021 17:33

Wordt in ieder geval iets om vanavond bij het avondeten te gaan bespreken. Heb er nu al zin in :dislike: :(
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gesloten