Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 jan 2021 13:57

mbt mondkapjes en mijn eigen simpele gedachten erbij;
Zo'n papieren of stoffen kapje wat mensen wegmoffelen en weer opdoen icm overal met de handen aanzitten kan nooit de fijne aerosolen wegnemen. Simpelweg onbestaanbaar gezien de ruimte tussen de huid en het kapje.
Ik denk dat dat een dergelijk mondkapje alleen nut heeft om directe spetters weg te vangen. Dus in die zin heeft het wel enig nut als je met corona-hoesters in je directe omgeving bent.

Het is inmiddels wel duidelijk dat je in de buitenlucht minder snel corona oploopt, zeer waarschijnlijk gekoppeld aan luchtvochtigheid.
Qua binnenruimtes, in sommige verzorgingstehuizen is het virus heel erg snel rond gegaan. Het advies is om binnenruimtes goed te ventileren. Dus enerzijds goed ventileren met ramen open en anderzijds je mond bedekken met een kapje wat dan weer de frisse lucht tegenhoudt...

mbt zuid afrika wat nu in het nieuws is qua aantallen en mutaties enz. Vanochtend bijgekletst met een zuid-afrikaanse. Ja er zijn veel besmettingen, maar weinig ernstig ziek en dood. Het is nu zomer in Zuid-Afrika, dat betekend echter niet dat de mensen veel buiten zijn. Nee, de mensen zitten binnen ivm de warmte buiten, indien mogelijk bij de airco. In Afrika heeft men meer zonlicht, donkere huid en dus minder vitamine D opname. edit, thx enzzo!

Ik blijf doorgaan met zo min mogelijk een mondkapje, zoveel mogelijk vitamine D opdoen, bewegen en stimuleer mensen om mij heen om dat zoveel mogelijk te doen, te leven en te bedenken wat 'leven' nu eigenlijk inhoudt.

EDIT;
Ja, het hele vaccineer gebeuren kan beter. Het hele corona beleid kan beter, maar dan moet wel iedereen het samen eens zijn en dat zijn we niet. Ik begrijp dat geroep om het voorbeeld van die andere landen niet zo, het is een vaccin... het is niet iets wat het virus verwijderd ofzo. Wat nu juist interessant is, is om de verschillen te zien tussen besmettingen, ernstige ziektes tussen die verschillende aanpak. Waarom die angst en het wijzen naar anderen. Israël ineens als voorbeeld-land of de UK, mwah, mij te kort door de bocht!
Laatst gewijzigd door hopjes op 19 jan 2021 16:22, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2021 14:07

EDIT: er komt om 13.00 een persco en dan DAARNA een kamerdebat? Is dat niet de omgekeerde wereld? Blijkbaar is er achter de schermen zoveel gemanipuleerd dat ze nu al weten dat vanavond de burgemeesters akkoord gaan en dat er een kamermeerderheid is. Wat een enorm zwaktebod is dit zeg.
Dat is in de politiek op zichzelf niet vreemd. Het meeste wordt achter de schermen bekokstoofd.

<RVV modus>

Ik zet in op een avondklok + visite naar 1.

</RVV modus uit>

Er ligt dan nog maar één stuk gereedschap in de kist en dat is een gebiedsverbod. En ik sluit inmiddels niet meer uit dat men ook dit gaat inzetten :cry: :cry: Dat zou voor ons fietsers ook hele grote impact hebben.
Laatst gewijzigd door havana op 19 jan 2021 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2021 14:10

En de avondklok op 19:00u omdat ze het niet eens worden over 18:00 of 20:00u
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 14:18

havana schreef: 19 jan 2021 14:07
EDIT: er komt om 13.00 een persco en dan DAARNA een kamerdebat? Is dat niet de omgekeerde wereld? Blijkbaar is er achter de schermen zoveel gemanipuleerd dat ze nu al weten dat vanavond de burgemeesters akkoord gaan en dat er een kamermeerderheid is. Wat een enorm zwaktebod is dit zeg.
Dat is in de politiek op zichzelf niet vreemd. Het meeste wordt achter de schermen bekokstoofd.

<RVV modus>

Ik zet in op een avondklok + visite naar 1.

</RVV modus uit>

Er ligt dan nog maar één stuk gereedschap in de kist en dat is een gebiedsverbod. En ik sluit inmiddels niet meer uit dat men ook dit gaat inzetten :cry: :cry: Dat zou voor ons fietsers ook hele grote impact hebben.
Miljoenen mensen thuis, ongelukkig, gestressed, met te weinig buitenlucht en te weinig beweging vastzetten. En dan niet inzien dat die schade de "winst" (als die er al is, het gaat nog steeds om een kans dat dit ophokken helpt) verre overtreft.

Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij...

EDIT: begrijp nu dat het kabinet nog steun zoekt. Hangt veel af van D66. Zouden die bezwijken onder de druk?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 19 jan 2021 14:25

havana schreef: 19 jan 2021 14:07
EDIT: er komt om 13.00 een persco en dan DAARNA een kamerdebat? Is dat niet de omgekeerde wereld? Blijkbaar is er achter de schermen zoveel gemanipuleerd dat ze nu al weten dat vanavond de burgemeesters akkoord gaan en dat er een kamermeerderheid is. Wat een enorm zwaktebod is dit zeg.
Dat is in de politiek op zichzelf niet vreemd. Het meeste wordt achter de schermen bekokstoofd.

<RVV modus>

Ik zet in op een avondklok + visite naar 1.

</RVV modus uit>

Er ligt dan nog maar één stuk gereedschap in de kist en dat is een gebiedsverbod. En ik sluit inmiddels niet meer uit dat men ook dit gaat inzetten :cry: :cry: Dat zou voor ons fietsers ook hele grote impact hebben.
Ik lees het nu ook. Je mag de provincie dan niet meer uit Dat zou een flinke domper zijn: komen we elkaar niet meer tegen tijdens onze gravelrondjes, @Havana

Ik zie dat een groot deel van mijn vaste gravelrondje op de grens tussen NH en Utrecht ligt. Dat wordt in sommige gevallen tegen het verkeer in rijden om aan de juiste kant te blijven. Alvast mijnexcuses, heren en dames ;)
Laatst gewijzigd door JoostG op 19 jan 2021 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37637
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2021 14:26

Als D66 denkt dat de tegenstem electoraal voordeel oplevert blijven ze tegen. Grootste verliezer is voor mij de vvd. Dé liberale partij van ooit...
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 14:31

daniel1975 schreef: 19 jan 2021 14:26 Als D66 denkt dat de tegenstem electoraal voordeel oplevert blijven ze tegen. Grootste verliezer is voor mij de vvd. Dé liberale partij van ooit...
Nou ja, mijn stem gaat hierna ZEKER de komende tig jaar niet meer naar de VVD, dus in die zin heb je gelijk :?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2021 14:32

Ik denk dat D66 als wisselgeld krijgt dat het vliegverkeer verder aan banden gelegd wordt. Maar ook op dit punt pull ik een RVV'tje. Zal allemaal wel uitlekken via de politieke duiders.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37637
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2021 14:33

Reisbeperking zou nog erger zijn. Kan ik niet naar mijn ouders zonder een fake-verklaring bijv.
RTL noemt overigens avondklok, bezoek en vliegbeperking. Reisbeweging is niet genoemd.
Het goede nieuws is dat ik mij in elk geval keurig aan de vliegbeperking zal houden :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 14:41

    Over de voorspelde doemscenario's waarop alle draconische maatregelen gebaseerd zijn:
    Ioannidis et al., 2020 schreef:Epidemic forecasting has a dubious track-record, and its failures became more prominent with COVID-19. Poor data input, wrong modeling assumptions, high sensitivity of estimates, lack of incorporation of epidemiological features, poor past evidence on effects of available interventions, lack of transparency, errors, lack of determinacy, consideration of only one or a few dimensions of the problem at hand, lack of expertise in crucial disciplines, groupthink and bandwagon effects, and selective reporting are some of the causes of these failures.
    Hele artikel: https://doi.org/10.1016/j.ijforecast.2020.08.004

    Geschreven door een meneer met meer inzicht in zijn kleine teen dan het hele OMT samen denk ik zo langzamerhand
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
    baanfiets kopen?

    Gebruikersavatar
    Enzzo
    Forum-lid HC
    Berichten: 7955
    Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
    Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

    Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2021 15:02

    hopjes schreef: 19 jan 2021 13:57 ....Het is nu zomer in Zuid-Afrika, dat betekend echter niet dat de mensen veel buiten zijn. Nee, de mensen zitten binnen ivm de warmte buiten, indien mogelijk bij de airco. In Afrika heeft men meer zonlicht, donkere huid en dus minder tekort aan vitamine D.

    Je doet weer allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn: Mensen met een donkere huid maken juist minder vitamine D aan door zonlicht.

    Ja, het hele vaccineer gebeuren kan beter. Het hele corona beleid kan beter, maar dan moet wel iedereen het samen eens zijn en dat zijn we niet.

    Utopie! De enigen die het eens moeten zijn, zijn de leden van het OMT en die van het kabinet. De rest heeft maar te slikken wat er uit die consensus rolt, helaas voeg ik daar aan toe. Maar zo werkt het.

    ... het is een vaccin... het is niet iets wat het virus verwijderd ofzo. Wat nu juist interessant is, is om de verschillen te zien tussen besmettingen, ernstige ziektes tussen die verschillende aanpak. Waarom die angst en het wijzen naar anderen. Israël ineens als voorbeeld-land of de UK, mwah, mij te kort door de bocht!

    Het vaccin zorgt ervoor dat de besmettingen teruglopen, de zorg weer wat ademruimte krijgt en bij zeer gunstige resultaten de R terug naar nul kan brengen. Dus het draagt wel degelijk bij aan het verwijderen van het virus. SARS, eveneens een coronavirus, is ook volledig verdwenen, het kan dus zeker wel.
    En het is daarmee van essentieel belang dat je zo snel mogelijk het grootste deel van de bevolking gevaccineerd hebt, tempo is daarbij essentieel als je wilt dat de maatregelen ook snel weer opgeheven worden. Andere landen doen dat vele malen beter. Nee sterker nog; Nederland doet het in vergelijking met zo'n beetje elk land het slechtste. Dat noem ik schandalig!!
    'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
    …"

    Gebruikersavatar
    53x11
    Forum-lid HC
    Berichten: 8940
    Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

    Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 15:07

    Ik gok op een typo van hopjes, anders zou hij zijn eigen betoog ondergraven
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
    baanfiets kopen?

    Gesloten