Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 16 jan 2021 22:22

daniel1975 schreef: 16 jan 2021 22:17 En wat wordt het volgende? Max 5km van je huis?
Be careful what you wish for :)

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1069
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 16 jan 2021 22:23

tommasini schreef: 16 jan 2021 19:23
daniel1975 schreef: 16 jan 2021 13:23 In Belgie liggen meer mensen in het ZH dan in NL (ondanks kleinere bevolking) maar de scholen & winkels zijn gewoon open.
Waarom in NL dan niet?
Cijfers van vandaag:
Aantal mensen in ZH: Nederland 2360 en Belgie 1877.
Aantal mensen op IC: Nederland 666 en Belgie 343.
Regel voor versoepeling in België:
Aantal positieve test per dag beneden 800, en dit gedurende 3 weken.

Is er in Nederland ook zo'n (onhaalbare) grens vastgelegd?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 jan 2021 22:26

Uit dit artikel:

Basisscholen gaan niet op 25 januari weer open - https://nos.nl/l/2364676

Omdat er elke dag nieuwe informatie komt over varianten, kunnen de scholen nog niet open...
Euhm, komt er niet al 9 maanden, elke dag, nieuwe informatie? En gaat dat ook gewoon nooit veranderen?
Het feit dat er nieuwe informatie komt, en verwacht wordt als reden om de situatie hetzelfde te houden... Dan is er toch nooit een moment om weer te openen? Want de informatie van morgen zal altijd een onzekere factor zijn.

En dan daarna, de reden van het negatieve advies is niet omdat de kinderen een verhoogd risico lopen. Sterker nog, ze lijken minder of geen last te hebben èn minder vaak besmet te raken.
Als ze dan minder vaak besmet raken, zijn ze voor de verspreiding toch ook minder risicovol?

Het artikel vermeld dan niet waarom het negatieve advies dan wel gegeven wordt, anders dan dat de toekomst nieuwe informatie kan geven.

Dit kàn toch niet de volledige argumentatie zijn?
Laten we terug gaan naar de situatie op basis waarvan we van de Roadmap moesten afwijken. 15 december. Alle kentallen zijn nu beter dan toen, en alle trends zijn dalend.
Ja er is een Britse variant,wat een onzeker factor is. Maar kennelijk is men bij het omt al wel zover dat de jongste kinderen minder risico lopen en minder besmet raken.
Wat voor zwaarwegende factor is er dan nog om die kinderen het onderwijs te ontzeggen? En waarom is er geen optie op differentiatie.... Er is nogal een verschil wat je online kunt bereiken tussen onderbouw en bovenbouw basisschool. Of met deeltijd, als je ze 2 of 3 dagen per week laat komen. Scheelt de helft in contacten, en scheelt nog eens enorm in de dichtheid van mensen in het schoolgebouw.
Waarom met de botte bijl, ipv intelligent?

Anyhow, ik krijg er een enorm machteloos gevoel van. Al deze vragen kan je nergens stellen of antwoord op krijgen. Er lijkt een stuk logica te ontbreken. En perspectief is er momenteel überhaupt niet.

En voor ons, ach, dat de oudste een paar weken later begint zal wel loslopen. Al is hij er enorm aan toe en kijkt hij er naar uit. De jongste nog op de opvang. Dat is voor ons vooral practisch een uitdaging. Maar mijn relaas hierboven is niet gebaseerd op onze eigen situatie. Hoe zeer we er ook van balen, feitelijk is het wel voor elkaar te boxen nog.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jan 2021 22:35

Anyhow, ik krijg er een enorm machteloos gevoel van. Al deze vragen kan je nergens stellen of antwoord op krijgen. Er lijkt een stuk logica te ontbreken. En perspectief is er momenteel überhaupt niet.
Dit dus!!!!!!
Machteloos en het gevoel dat goed nadenken ontbreekt. En als dat wel gedaan is ontbreekt een fatsoenlijke communicatie.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 jan 2021 22:44

Joseba schreef: 16 jan 2021 22:22
daniel1975 schreef: 16 jan 2021 22:17 En wat wordt het volgende? Max 5km van je huis?
Be careful what you wish for :)
Wij vinden die avondklok helemaal niet zo erg. Maar voorlopig mogen we verder nog vrij bewegen. Dus voor ons, laten we het maar zo houden.
De cijfers worden hier heel langzaam iets beter. Maar er was gezegd dat het aantal besmettingen onder de 5000 zou moeten zijn om de versoepelingen van 15 december door te laten gaan. Die waren nog veel hoger, toch werden versoepelingen doorgevoerd. Nu weer iets boven 20.000 besmettingen (uit mijn hoofd).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jan 2021 22:48

Avondklok is niet erg als je overdag alle tijd hebt. Als je moet werken en kids thuis hebt is juist de avond het sport/ontspan moment. En dat wordt dan ook afgenomen.
Als mevr75 wil gaan hardlopen moet ik dus eerder thuis zijn of stoppen met werken overdag zodat ze eind van de middag kan ipv s avonds. Dus s avonds werken, en dat loopt nu al zo door elkaar.
Doe het dan op vrij-zat-zo voor mijn part. Maar komt nu eens voor 1x die ouders tegemoed.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 jan 2021 23:27

Ik stel autoloze zondagen voor , lijkt me prima oplossing 🤭
Weinig onnodig bewegingen, Milieu blij, en wij een rustige fietspad. Lijkt me een win win situatie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 16 jan 2021 23:33

Jans schreef: 16 jan 2021 22:15 Vanaf vanavond in heel Frankrijk vanaf 18:00 uur. Winkels gaan om kwart voor 6 dicht. Winkelpersoneel mag nog wel naar huis.
En er zijn nog redelijk wat andere redenen.
Hoe is het den met mensen die een hond hebben? Die meesten van de hondenbezitters laten horen hond nog effe uit voordat ze naar bed gaan. Ik zie dit altijd bij mijn buren.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 17 jan 2021 06:21

mao schreef: 16 jan 2021 23:27 Ik stel autoloze zondagen voor , lijkt me prima oplossing 🤭
Weinig onnodig bewegingen, Milieu blij, en wij een rustige fietspad. Lijkt me een win win situatie.
Ik rijd normaal 60.000km per jaar, heb nog nooit zoveel autoloze (zon)dagen gehad als afgelopen jaar. Niet de indruk dat het rustiger was op het fietspad overigens.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 jan 2021 06:51

MarkVeenstra schreef: 16 jan 2021 22:26 Uit dit artikel:

Basisscholen gaan niet op 25 januari weer open - https://nos.nl/l/2364676

Omdat er elke dag nieuwe informatie komt over varianten, kunnen de scholen nog niet open...
Euhm, komt er niet al 9 maanden, elke dag, nieuwe informatie? En gaat dat ook gewoon nooit veranderen?
Het feit dat er nieuwe informatie komt, en verwacht wordt als reden om de situatie hetzelfde te houden... Dan is er toch nooit een moment om weer te openen? Want de informatie van morgen zal altijd een onzekere factor zijn.

En dan daarna, de reden van het negatieve advies is niet omdat de kinderen een verhoogd risico lopen. Sterker nog, ze lijken minder of geen last te hebben èn minder vaak besmet te raken.
Als ze dan minder vaak besmet raken, zijn ze voor de verspreiding toch ook minder risicovol?

Het artikel vermeld dan niet waarom het negatieve advies dan wel gegeven wordt, anders dan dat de toekomst nieuwe informatie kan geven.

Dit kàn toch niet de volledige argumentatie zijn?
Laten we terug gaan naar de situatie op basis waarvan we van de Roadmap moesten afwijken. 15 december. Alle kentallen zijn nu beter dan toen, en alle trends zijn dalend.
Ja er is een Britse variant,wat een onzeker factor is. Maar kennelijk is men bij het omt al wel zover dat de jongste kinderen minder risico lopen en minder besmet raken.
Wat voor zwaarwegende factor is er dan nog om die kinderen het onderwijs te ontzeggen? En waarom is er geen optie op differentiatie.... Er is nogal een verschil wat je online kunt bereiken tussen onderbouw en bovenbouw basisschool. Of met deeltijd, als je ze 2 of 3 dagen per week laat komen. Scheelt de helft in contacten, en scheelt nog eens enorm in de dichtheid van mensen in het schoolgebouw.
Waarom met de botte bijl, ipv intelligent?

Anyhow, ik krijg er een enorm machteloos gevoel van. Al deze vragen kan je nergens stellen of antwoord op krijgen. Er lijkt een stuk logica te ontbreken. En perspectief is er momenteel überhaupt niet.

En voor ons, ach, dat de oudste een paar weken later begint zal wel loslopen. Al is hij er enorm aan toe en kijkt hij er naar uit. De jongste nog op de opvang. Dat is voor ons vooral practisch een uitdaging. Maar mijn relaas hierboven is niet gebaseerd op onze eigen situatie. Hoe zeer we er ook van balen, feitelijk is het wel voor elkaar te boxen nog.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... s-scholen/

Zie artikel. Over het effect van scholen in de UK is nog te weinig bekend. Het vermoeden is dat die een (grote) rol hebben gespeeld in de verspreiding.
Mede gezoen de eerste uitbraak in NL ook op een school was zin ze erg terughoudend. Probleem (of angst) met kinderen is dat ze nauwelijks ziekteverschijnselen hebben maar wel kunnen verspreiden.
o'7o

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 17 jan 2021 06:57

daniel1975 schreef: 16 jan 2021 22:48 Avondklok is niet erg als je overdag alle tijd hebt. Als je moet werken en kids thuis hebt is juist de avond het sport/ontspan moment. En dat wordt dan ook afgenomen.
Als mevr75 wil gaan hardlopen moet ik dus eerder thuis zijn of stoppen met werken overdag zodat ze eind van de middag kan ipv s avonds. Dus s avonds werken, en dat loopt nu al zo door elkaar.
Doe het dan op vrij-zat-zo voor mijn part. Maar komt nu eens voor 1x die ouders tegemoed.
Sorry hoor, maar het druipt er werkelijk weer vanaf... Ik snap heel goed dat het allemaal niet eenvoudig is (niet alleen voor jou maar voor heel veel mensen). En dat we het liefst horen dat er eindelijk versoepelingen komen en dat onze beleidsmakers ook het heilige licht gaan zien. Maar tot die tijd blijf denken in mogelijkheden in plaats van het zielige "er wordt ons weer iets afgepakt, snik, snik".

Niemand heeft overdag "alle tijd" mocht dat helpen in je beeldvorming. Ook zonder schoolgaande kinderen kan je dagen hebben waar lunch eerder uitzondering is dan regel. Maar sporten en ontspannen kan ook gewoon binnen als het moet, En dan ga je in het weekend lekker buiten. Bovendien waarom is dus de avond het sportmoment (komt op mij al weer over als een soort verworven recht)?

Als ik op weekdagen druk ben met mijn werk zit ik soms om 05:00 in een koude garage op de Neo te Zwiften. Stel het mevr75 eens voor... (koop haar een loopband mocht ze die nog niet hebben).

Wel eens overwogen om (tijdelijk) een van beiden te minderen in je werk om op die manier meer lucht in het schema te krijgen? Wat zou dat opleveren? Als je tijdens werktijden per week 8u wil sporten kan je ook 8u minder gaan werken om dat te realiseren. Kies.

In plaats van wachten op een tegemoetkoming vanuit de overheid zou ik mezelf een plezier doen en iets harder nadenken waar je jezelf allemaal tegemoet kan komen. Heb je veel meer invloed op en scheelt een hoop teleurstelling en gejammer #htfu

P.S. voor mijn beeldvorming van de gezinschaos in huize75: jullie hebben één dochter van vier jaar toch?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2021 08:18

Dus het instellen van een latere avondklok is een tegemoetkoming....jaja. Zo zullen we het never nooit eens worden want ik zie het als de zoveelste beroving van onze rechten en vrijheid.
De vrijheid om te sporten wanneer je wil is ook gewoon keihard een recht.
Maar blijkbaar ben jij een andere mening toegedaan en pas je je graag aan aan de matig onderbouwde grillen van onze regering.
Zie ook betoog van Mark hierboven.
Less is bore

Gesloten