Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 13 jan 2021 14:56

havana schreef: 13 jan 2021 14:46 Er zijn lichtpuntjes, Johnson & Johnson doet op 4-2 aanvraag voor goedkeuring vaccin. In tegenstelling tot de andere vaccins is hierbij slechts één dosis nodig.

Dit geeft ons nog een paar weken om de vaccinatiecapaciteit fors te verhogen.
Ja, misschien kunnen ze ipv 5000 per dag nu 5200 per dag doen. :lol: :lol: :lol: Dan zijn we in 2060 allemaal wel gevaccineerd. Administratie is ook belangrijk. :roll:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jan 2021 14:58

Laten we een voorbeeld nemen aan de Amerikanen. Die hebben in no time hun vaccinatiesnelheid verhoogd van 60k per dag naar 600k per dag.

In Nederland beginnen dingen altijd vrij stroef, maar ook wij kunnen echt wel opschalen. Kijk naar het testbeleid, dat was lange tijd een grote ramp, maar toen de bocht eenmaal genomen was werkte het wel goed.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 jan 2021 15:07

RVV schreef: 13 jan 2021 00:08
NuitKor schreef: 12 jan 2021 23:15

Vanochtend in het nieuws. Nog nooit zo weinig faillissementen als dit jaar. We houden dus met elkaar ondernemers in leven die anders door marktwerking allang waren omgevallen. Als ik alle ondernemers mag geloven is de regeling waardeloos. Dat spreekt elkaar nogal tegen.
Uhm... deze ondernemers hangen aan het financiële infuus van oplopende en uitgestelde schulden.

Belastingen hoeven niet betaald te worden. Maargoed die kunnen ook niet betaald worden op dit moment. Maar ondernemers kunnen die nog te betalen belastingschulden ook niet terug verdienen door verplichte sluiting. Bankschulden idem dito...

Banken waren welwillend die gingen kredieten verstrekken met 90 procent dekking door de overheid.. maar wel met 100 procent privé garant staan als ondernemer. Ondernemers die vanaf de eerste lockdown maar een dikke financiering hebben afgesloten met het idee “straks kan ik het weer terug verdienen want mijn bedrijf is gezond” die staan met deze lockdown erbij compleet schaakmat.. hele voorraden zijn er mee gefinancierd die voorraden kunnen niet ten gelde worden gemaakt maar de bank gaat binnenkort wel aankloppen.

Die banken liepen al geen risico met 90 procent garantstelling maar straks gaan er heel wat woningen voor executie waarde verkocht worden en de persoonlijke faillissementen gaan er heel hard inhakken.

De reden waarom er op dit moment weinig faillissementen zijn is omdat het totaal not done is om ondernemend Nederland NU de nek om te draaien. Beter rust in de tent en een paar grijpstuivers toewerpen en straks bij de echte sanering al het “dorre hout” weg maaien...

Dor hout wat nooit dor hout was voor alle lockdowns en het stil leggen van bedrijven.
Om RVV even te quoten:
RVV schreef: 12 jan 2021 10:22 Nuitkor... hou even op met je totaal geen weerstand verhaal tegen corona..

Ons eigen immuunsysteem werkt al tig honderdduizenden jaar perfect.. tenzij je als individu geen perfect werkend immuunsysteem hebt. Bad luck..

98 procent van de besmette mensen “fietst” er zonder noemenswaardige problemen, “anders dan een zware verkoudheid of lichte griep” er door heen. Als die weerstand er niet zou zijn liepen de lijkenhuizen over..

Gewoon bang blijven... goeie
Je zal maar ondernemer zijn. Bad luck... :lol:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2021 15:13

Het vertrek van 53x11 heeft wel kort geduurd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 16:03

kappa-man schreef: 13 jan 2021 13:09 "tijdens de epidemie in 2018 lagen er op het hoogtepunt 350 patiënten met ademhalingsproblemen op de Nederlandse ic’s." bron: https://www.parool.nl/nieuws/corona-ver ... ~b4e67eb0/

500 is dus geen realistisch getal.

waarbij moet worden opgemerkt dat patienten met griep slecht een aantal dagen op de IC verblijven. Patienten met corona langer.

Ben je het met mij eens dat de druk op de zorg nu groter is dan tijdens de griep in 2018?
In dit deze hele discussie heb ik nog nooit gemeld dat er de druk op de zorg niet of nauwelijks aanwezig was. Corona bestaat dat is een feit.. waar het om gaat is het perspectief waarin we het moeten plaatsen. Het verschil tussen 350 en 700 is dus 250 mensen. Verdeeld over alle ziekenhuizen in NL is dat gemiddeld 2 a 3 personen meer per ziekenhuis.

Daarvoor word dus de hele economie en het sociale leven de nek omgedraaid. Oke duidelijk.


Oja even over de genereuze staatssteun...

Net even de berekening 4e kwartaal 2020 van de boekhouder ontvangen..

U komt in aanmerking voor 0 euro steun voor uw bedrijf.. ik ga nu even niet het omzetverlies vermelden... maar nu ben ik echt even goed flauw :-(

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 16:11

NuitKor schreef: 13 jan 2021 15:07
RVV schreef: 13 jan 2021 00:08
NuitKor schreef: 12 jan 2021 23:15

Vanochtend in het nieuws. Nog nooit zo weinig faillissementen als dit jaar. We houden dus met elkaar ondernemers in leven die anders door marktwerking allang waren omgevallen. Als ik alle ondernemers mag geloven is de regeling waardeloos. Dat spreekt elkaar nogal tegen.
Uhm... deze ondernemers hangen aan het financiële infuus van oplopende en uitgestelde schulden.

Belastingen hoeven niet betaald te worden. Maargoed die kunnen ook niet betaald worden op dit moment. Maar ondernemers kunnen die nog te betalen belastingschulden ook niet terug verdienen door verplichte sluiting. Bankschulden idem dito...

Banken waren welwillend die gingen kredieten verstrekken met 90 procent dekking door de overheid.. maar wel met 100 procent privé garant staan als ondernemer. Ondernemers die vanaf de eerste lockdown maar een dikke financiering hebben afgesloten met het idee “straks kan ik het weer terug verdienen want mijn bedrijf is gezond” die staan met deze lockdown erbij compleet schaakmat.. hele voorraden zijn er mee gefinancierd die voorraden kunnen niet ten gelde worden gemaakt maar de bank gaat binnenkort wel aankloppen.

Die banken liepen al geen risico met 90 procent garantstelling maar straks gaan er heel wat woningen voor executie waarde verkocht worden en de persoonlijke faillissementen gaan er heel hard inhakken.

De reden waarom er op dit moment weinig faillissementen zijn is omdat het totaal not done is om ondernemend Nederland NU de nek om te draaien. Beter rust in de tent en een paar grijpstuivers toewerpen en straks bij de echte sanering al het “dorre hout” weg maaien...

Dor hout wat nooit dor hout was voor alle lockdowns en het stil leggen van bedrijven.
Om RVV even te quoten:
RVV schreef: 12 jan 2021 10:22 Nuitkor... hou even op met je totaal geen weerstand verhaal tegen corona..

Ons eigen immuunsysteem werkt al tig honderdduizenden jaar perfect.. tenzij je als individu geen perfect werkend immuunsysteem hebt. Bad luck..

98 procent van de besmette mensen “fietst” er zonder noemenswaardige problemen, “anders dan een zware verkoudheid of lichte griep” er door heen. Als die weerstand er niet zou zijn liepen de lijkenhuizen over..

Gewoon bang blijven... goeie
Je zal maar ondernemer zijn. Bad luck... :lol:
Jouw karma momentje komt vanzelf voorbij :winkthumb: :winkthumb:

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 13 jan 2021 16:20

Het verschil tussen 350 en 700 is 250??????
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 jan 2021 16:22

Er zit nog een ander addertje onder het gras mbt ondernemingen.
Een deel van de bedrijven wil graag inkrimpen om zich aan te kunnen passen aan de nieuwe situatie.
Onder normale marktomstandigheden zijn bedrijven dan meestal verplicht om de werknemer een ontslagvergoeding aan te bieden.
Er zijn nu bedrijven die omwille van levensvatbaarheid in moeten krimpen maar geen geld hebben om mensen een ontslagvergoeding mee te geven.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 16:28

ophetkantje schreef: 13 jan 2021 16:20 Het verschil tussen 350 en 700 is 250??????
Typefout kan toch? Die 2 a 3 personen is gebaseerd op die 350 verschil.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2021 16:35

NicoNB schreef: 13 jan 2021 16:22 Er zit nog een ander addertje onder het gras mbt ondernemingen.
Een deel van de bedrijven wil graag inkrimpen om zich aan te kunnen passen aan de nieuwe situatie.
Onder normale marktomstandigheden zijn bedrijven dan meestal verplicht om de werknemer een ontslagvergoeding aan te bieden.
Er zijn nu bedrijven die omwille van levensvatbaarheid in moeten krimpen maar geen geld hebben om mensen een ontslagvergoeding mee te geven.
Ik ken iemand die beweert in goede tijden mensen te ontslaan, omdat dit in slechte tijden niet te betalen is. Als dat voor meerdere werkgevers geldt, dan zal er nu weinig ontslagen worden inderdaad.
(Hij gaf ook aan in slechte tijden juist aan te nemen, omdat dan het aanbod groter is...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 13 jan 2021 16:49

RVV schreef: 13 jan 2021 16:28
ophetkantje schreef: 13 jan 2021 16:20 Het verschil tussen 350 en 700 is 250??????
Typefout kan toch? Die 2 a 3 personen is gebaseerd op die 350 verschil.
@RVV nogmaals, ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Hoewel ik nog steeds ambieer om een eigen onderneming te beginnen ben ik echt blij dat ik in loondienst zit. Ondernemend Nederland, en dan mn kleine zelfstandigen krijgen de hardste klappen te verduren. Heb ik daar een oplossing voor? Nee, en dat pretendeer ik ook niet.

Voor wat betreft de cijfers van IC opnames vind ik dat je te snel terug rekent van 350 naar 2 a 3 per ziekenhuis want:

- die 350 grieppatiënten op de IC lagen daar in de kortdurende piek (zie opmerking over verschil aantal dagen ic griep en corona)
- Corona patiënten kan je niet tussen gewone patiënten leggen
- corona personeel kan je in inzetten op gewoon personeel
- de rek is er uit in de zorg. Daar loopt met al maanden tegen de grenzen aan van kunnen.


Daarbij wordt niet de hele economie en het sociale leven de nek omgedraaid zoals jij stelt. Wel zie je een krimp in het sociale leven en de economie alsmede een verschuiving van het sociale leven en de economie.

Dat er een flinke krimp aan zit te komen, daar zijn we het denk ik wel over eens. Over genereuze staatssteun heb je mij niet gehoord.
Sterker nog: ik zal dat Stella Fietsen 3.000.000 aan staatssteun heeft ontvangen nav nog een nettoresultaat van NOW regeling. Stella boekte in 2018 nog een nettoresultaat van 5,8 miljoen . Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Opgeven is geen optie!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 jan 2021 16:50

RVV schreef: 13 jan 2021 16:11
NuitKor schreef: 13 jan 2021 15:07
RVV schreef: 13 jan 2021 00:08

Uhm... deze ondernemers hangen aan het financiële infuus van oplopende en uitgestelde schulden.

Belastingen hoeven niet betaald te worden. Maargoed die kunnen ook niet betaald worden op dit moment. Maar ondernemers kunnen die nog te betalen belastingschulden ook niet terug verdienen door verplichte sluiting. Bankschulden idem dito...

Banken waren welwillend die gingen kredieten verstrekken met 90 procent dekking door de overheid.. maar wel met 100 procent privé garant staan als ondernemer. Ondernemers die vanaf de eerste lockdown maar een dikke financiering hebben afgesloten met het idee “straks kan ik het weer terug verdienen want mijn bedrijf is gezond” die staan met deze lockdown erbij compleet schaakmat.. hele voorraden zijn er mee gefinancierd die voorraden kunnen niet ten gelde worden gemaakt maar de bank gaat binnenkort wel aankloppen.

Die banken liepen al geen risico met 90 procent garantstelling maar straks gaan er heel wat woningen voor executie waarde verkocht worden en de persoonlijke faillissementen gaan er heel hard inhakken.

De reden waarom er op dit moment weinig faillissementen zijn is omdat het totaal not done is om ondernemend Nederland NU de nek om te draaien. Beter rust in de tent en een paar grijpstuivers toewerpen en straks bij de echte sanering al het “dorre hout” weg maaien...

Dor hout wat nooit dor hout was voor alle lockdowns en het stil leggen van bedrijven.
Om RVV even te quoten:
RVV schreef: 12 jan 2021 10:22 Nuitkor... hou even op met je totaal geen weerstand verhaal tegen corona..

Ons eigen immuunsysteem werkt al tig honderdduizenden jaar perfect.. tenzij je als individu geen perfect werkend immuunsysteem hebt. Bad luck..

98 procent van de besmette mensen “fietst” er zonder noemenswaardige problemen, “anders dan een zware verkoudheid of lichte griep” er door heen. Als die weerstand er niet zou zijn liepen de lijkenhuizen over..

Gewoon bang blijven... goeie
Je zal maar ondernemer zijn. Bad luck... :lol:
Jouw karma momentje komt vanzelf voorbij :winkthumb: :winkthumb:
Mensen hebben hun lichaam meestal niet zelf gekozen, dus is het nogal kort door de bocht om dat af te doen als bad luck. Die bal krijg je dan nu terug door te zeggen dat het voor ondernemers ook bad luck is. Ik weet dat het kort door de bocht is, maar dat ben jij ook constant in dit topic. Je hebt weinig compassie met mensen die geraakt worden door Corona, want ja bad luck.. dus waarom zullen anderen wel compassie met jouw situatie moeten hebben?

Gesloten