Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Cockerspaniël
Hier was het net zo rustig als anders. Normaal gesproken gooi ik de honden 's avonds even de deur uit en laten ze zichzelf uit. Nu ben ik even met ze meegelopen, zonder lijn uiteraard. Man, wat voelde ik mij een rebel. Tot een confrontatie met de ME heeft het niet geleid
.

Campagnolo Ultra Dork
Urk is een oude steile gristenenclave waar ze al dit soort problemen hebben sinds het geen eiland meer is en vissen niet langer de enige bron van inkomsten is.
Soortgelijke problemen hebben ze min of meer ook elders in de "bible belt"...
Overigens zijn over Urk en soortgelijke lokale gemeenschappen meerdere sociologische studies verschenen.
In deze studies zijn hele hoofdstukken gewijd aan alcoholgebruik....
PS. Indien de genetische samenstelling van oude Urker geslachten onderzocht zou worden, dan zou die heel veel genen van de "oer"Nederlander kunnen bevatten.
Moeten wij nu blij zijn dat de rest van Nederland veel minder van die genen bevat?
Ik zeg : JA.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Wist niet dat in Nederland nog zulke afgezonderde gemeenschappen waren.
Doet me denken aan die rednecks uit de film "Deliverance".
Doet me denken aan die rednecks uit de film "Deliverance".

Tja urk, ik heb er niks mee... Ook niet met dat kootwijkerbroek tijdens de mkz-crisis. Ik versta hun taaltje geeneens.
Echter nu ik er over nadenk dan heb ik meer met een urk en kootwijkerbroek dan met een Amsterdamse of Haagse wijk waar ik ook de straattaal niet meer versta en waar idioot gedoe achter de deuren in schimmige gemeenschapsplekken plaatsvind.
Echter nu ik er over nadenk dan heb ik meer met een urk en kootwijkerbroek dan met een Amsterdamse of Haagse wijk waar ik ook de straattaal niet meer versta en waar idioot gedoe achter de deuren in schimmige gemeenschapsplekken plaatsvind.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Urk, dat zal hetzelfde zijn als andere strenge gemeenschappen....
https://www.encyclo.nl/begrip/kat_in_het_donker_knijpen
https://www.encyclo.nl/begrip/kat_in_het_donker_knijpen