Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 mar 2020 18:53

@lugosi: net als ik heb jij ook niet de wijsheid in pacht. Bovendien leg je me woorden in de mond. Zinsneden als "mama en papa gaan dood" vallen wat mij betreft onder paniek zaaien. Met doemdenken schiet je net zo weinig op als met struisvogelen. Maar je doet maar, dit is mijn laatste bijdrage hier. Ik ga het weer over de triviale zaken als fietsen hebben op dit forum.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mar 2020 19:00

Ondertussen in Spanje:
If the journey is not for food or medical supplies, riders could face a €3,000 penalty, according to several sources.
http://cycling.today/italy-and-spain-ba ... ompletely/
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 16 mar 2020 19:18

Niemand heeft de wijsheid in pacht. Zo is het maar net. Bijna iedereen reageert emotioneel. Dat is blijkbaar onze primaire reactie. Emotioneel reageren blijkt vaak - achteraf - niet verstandig en leidt tot ongewenste toestanden als lege schappen in supermarkten.
Ik ben er van overtuigd dat primair reageren in deze situatie een groter probleem is dan het virus waarover iedereen het heeft.
De bijdrages op dit Forum illustreren dit. Uiteraard.
... más allá ...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 mar 2020 19:25

Goede speech van Rutte wat mij betreft. Legt duidelijk uit dat totale lockdown waarschijnlijk meer kwaad doet dan goed. Het is juist goed als veel niet-kwetsbare mensen de ziekte nu krijgen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 mar 2020 19:31

Goh, volgens mij was dat zo'n beetje de strekking van mijn bijdragen.. (sorry, toch nog een reactie. Ik kon het niet laten..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 mar 2020 19:45

Alleen legde Rutte het iets duidelijker uit, no offence verder ;)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 mar 2020 20:12

Ja, ok, toegegeven, maar, maar, maar...
... Hij heeft tekstschrijvers, da's niet eerlijk
;-)

(no offense taken)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 mar 2020 20:18

Had de tekst al getypt,

Goede adviseurs en goede tekstschrijvers,Maar MP Rutte heeft het op de juiste toon en uitbeelding gebracht.
Achteraf weet je pas welke maatregelen het beste zouden zijn geweest.
Valt mij alleen op dat er heel weinig in EU verband wordt gesproken en gedaan,zoals dat Italië hulp krijgt van andere landen ivm materialen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mar 2020 20:18

53x11 schreef: 16 mar 2020 18:53 @lugosi: net als ik heb jij ook niet de wijsheid in pacht. Bovendien leg je me woorden in de mond. Zinsneden als "mama en papa gaan dood" vallen wat mij betreft onder paniek zaaien. Met doemdenken schiet je net zo weinig op als met struisvogelen. Maar je doet maar, dit is mijn laatste bijdrage hier. Ik ga het weer over de triviale zaken als fietsen hebben op dit forum.
Graag! je bijdragen hebben een nogal polariserend effect!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

i-mac

i-mac 16 mar 2020 20:23

SqueeZer schreef: 16 mar 2020 18:39 Ik vrees de totale lockdown niet en juich ze eerder toe .. wat ik wel vrees is dat deze veel te laat komt.
Je hebt natuurlijk overschot van gelijk. Het zou een pak ellende hebben voorkomen.
Maar het zou ook jammer zijn geen tochtjes meer te mogen rijden. Of ik zou constant tussen mijn werk en thuis moeten rijden :lol:

Sinds vrijdag wordt het op onze spoedafdeling alsmaar drukker en drukker. Zeker nu zo goed als alle consultaties in het ziekenhuis werden geannuleerd. We worden ook bestookt met telefoons met vragen rond het virus. De mensen worden gewezen op de beschikbare hulplijnen, maar voor sommigen is dat niet voldoende. Ze willen en moeten een arts aan de lijn krijgen. En dat heb je nog het soort mensen die het nodig acht om agressief te worden. Al laat me dat koud. Ik haak gewoon in ...

En dat is nog maar het begin ... Mijn grootste zorg is dat er niemand van ons team ziek wordt, want dan wordt alles nog wat zwaarder (meer uren, minder rust).


Edit: ook Frankrijk gaat in lockdown ... Ik verwacht dat België woensdag zal volgen ...
Laatst gewijzigd door i-mac op 16 mar 2020 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 mar 2020 20:52

Enzzo schreef: 16 mar 2020 20:18
53x11 schreef: 16 mar 2020 18:53 @lugosi: net als ik heb jij ook niet de wijsheid in pacht. Bovendien leg je me woorden in de mond. Zinsneden als "mama en papa gaan dood" vallen wat mij betreft onder paniek zaaien. Met doemdenken schiet je net zo weinig op als met struisvogelen. Maar je doet maar, dit is mijn laatste bijdrage hier. Ik ga het weer over de triviale zaken als fietsen hebben op dit forum.
Graag! je bijdragen hebben een nogal polariserend effect!
Lastig hè, als mensen het met je oneens zijn?Gefeliciteerd, je bent nr 2 die in 10+ jaar een plekje op mijn negeerlijstje heeft veroverd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mar 2020 21:08

Ik was vandaag in een Brabants ziekenhuis maar daar was de atmosfeer nog enigszins gelaten. Weinig gezichtsmaskers bij personeel, nauwelijks handschoenen en een zeer optimistische sfeer. Wel heel mooi om te zien hoor! er werden zelfs grappen gemaakt over code rood of zwart en of "we er al in zitten"
Voor mij zijn dit echte helden!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gesloten