Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 okt 2020 00:33

raven14 schreef: 26 okt 2020 18:35 Mijn schoonvader, die hiervoor wat sukkkelde met kortademigheid en niet zo makkkelijk meer wandelde met zijn kapotte knieën, is in de nacht van donderdag op vrijdag in het ziekenhuis opgenomen, alwaar men vaststelde dat hij het virus had. Vandaag is hij gestorven aan covid-19.
Pfff! dat is wel heftig. Sterkte de komende tijd en gecondoleerd met jullie verlies. Ik hoop voor jouw, voor je ega en alle familie dat jullie een fatsoenlijke uitvaart kunnen houden.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 okt 2020 08:08

Jans schreef: 26 okt 2020 23:41 Dat halve jaar is echt niet aanhoudend ellende geweest.
Zeg dat mijn buurjongen, 19 jaar, student en thuiswonend nu. Alleen online lessen, geen uitjes met vrienden, geen opa-oma bezoek ivm angst. Bijbaantje in horeca geannuleerd ivm corona. Zijn teamsport mag niet. Wintersport en zomervakantie ging niet door. Geen aanleiding dat er op korte termijn dingen veranderen. Als die met 3 vrienden in het park zit dan komt er een boa en zijn ze heel onverantwoordelijk en asociaal bezig. Alles om hem heen ademt verderf, polarisatie, afstandelijkheid en geen uitlaatklep.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 okt 2020 08:21

Zit maar één ding op. Je aan de maatregelen houden. Des te eerder je er vanaf bent.
Zou fijn zijn als iedereen dat doet.

@Raven en Ramon, heftig hoor. Plots is het niet meer iets van verder weg. Gecondoleerd.
Laatst gewijzigd door Jans op 27 okt 2020 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 08:24

hopjes schreef: 27 okt 2020 08:08
Jans schreef: 26 okt 2020 23:41 Dat halve jaar is echt niet aanhoudend ellende geweest.
Zeg dat mijn buurjongen, 19 jaar, student en thuiswonend nu. Alleen online lessen, geen uitjes met vrienden, geen opa-oma bezoek ivm angst. Bijbaantje in horeca geannuleerd ivm corona. Zijn teamsport mag niet. Wintersport en zomervakantie ging niet door. Geen aanleiding dat er op korte termijn dingen veranderen. Als die met 3 vrienden in het park zit dan komt er een boa en zijn ze heel onverantwoordelijk en asociaal bezig. Alles om hem heen ademt verderf, polarisatie, afstandelijkheid en geen uitlaatklep.
Dit dus!!!!!
Daar kan geen enkele dooddoener tegenop. Een belangrijke fase in de ontwikkeling van een jong volwassene wordt gewoon kapot gemaakt.
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 okt 2020 08:27

Het gemak waar men over denkt dat de jeugd en jongeren hun complete sociale leven maar moeten inleveren vind ik eerlijk gezegd stuitend. Er Sterven straks meer jongeren door zelfmoord dan door corona. Ik merk nu al bij mij eigen kinderen dat hun persoonlijk welbevinden heel hard word geraakt. De onbevangenheid en vrijheid van HUN leven zijn ze kwijt. Mijn kinderen zijn heel open en vrij en staan positief in het leven maar als je met ze praat dan hoor je hun echte kijk op hun leven door de corona crisis. En ja ach dat kunnen we wegwuiven onder het motto niet zeuren jullie weten helemaal niet wat ellende is en het is een hikje wat we moeten nemen. Maar wij hebben dit niet gekend in onze jeugd/jonge jaren. En dan nog waar zadelen we deze generatie mee op de komende decennia? Leven in grote angst en onzekerheid. Omdat “oude lullen” in de politiek die zelf zich niet aan de regels houden alles verkloten voor hun.

De jeugd word nu al gecriminaliseerd als ze bij elkaar komen. Als ik hier lees dat ze geen recht meer hebben op corona zorg dan vind ik dat bedroevend.

Ben ik een slechte opvoeder omdat ik mijn kinderen opsluit in huis en verbied om te gaan met hun vrienden?

Of ben ik een slechte opvoeder die het prima vind dat ze met 10 man gezellig willen hangen in onze garage?

Ik weiger om mij te conformeren aan de de angst die heerst, ik weiger om mijn kinderen die angst mee te geven en de rest van hun leven met die angst verder te moeten.

De mens is eenmaal een sociaal wezen dat haal je er niet uit.

Het vingertje wijzen hangt me ondertussen ook wel aardig de keel uit..

Kerkgangers en feestvierders hebben geen recht meer op corona zorg maar een Efteling bezoeker blijkbaar wel. Terwijl de statistische kans dat je corona oploopt in de Efteling net zo groot is.

Sterven aan corona komt indien er geen onderliggend lijden is hoofdzakelijk door een overactief reagerend immuunsysteem. Waarbij de biochemische processen bij de ene persoon nog weer heel anders reageren dan bij de andere persoon.

De IK ben een übermensch, want ik leef gezond en ik hou mij wel aan alle regels en daarom heb ik wel recht op alle zorg gedachte is echt te triest voor woorden.

Niemand maar dan ook niemand kan zich zonder zichzelf in totale isolement te plaatsen zichzelf vrijwaren van een besmetting. Dus met die wetenschap zou niemand recht hebben op corona zorg.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 okt 2020 09:07

Even voor de mensen die denken dat je ontwikkelingen je hele leven doorgaan.
Voor sommige ontwikkelingen klopt dat, echter, elke fase in het leven van een kind of jong volwassene staat in het teken van een bepaalde ontwikkeling. Als die fase wordt verstoord loopt de ontwikkeling vertraging op of stopt.
Later inhalen kan afhankelijk van de ontwikkeling maar kost vaak veel meer en je haalt er dan meestal niet uit wat er wel inzat. Extreem geval, een kind wat niet leert praten op het moment dat het brein er klaar voor is zal nooit meer een taal leren.
Verschillende universiteiten hebben hier afdelingen voor, het heet ontwikkelingspsychologie.

Net als een aantal hier merk ik ook bij jonge mensen dat de koek een beetje op aan het raken is.
Studentenvernenigingen zetten momenteel massaal hun online activiteiten stop omdat studenten een afkeer krijgen tegen de Zoom en Teams links. Zorgelijker vind ik de ontwikkeling dat het er naar uit gaan zien dat mensen één of zelfs twee studiejaren vertraging oplopen.
De energie loopt toch al weg door die duffe online sessies, de kans is groot dat deze groep jonge mensen een hoog percentage drop outs op gaat leveren.
Zoals iemand anders hier ook al schrijft, er gaan er straks meer dood aan zelfdoding dan aan corona.
Is het het waard om het leven van honderd duizenden zo te verstoren dat ze hun opleiding afbreken?

Betekent ook dat bedrijven straks gaan merken dat de instroom van nieuwe mensen gaat stokken omdat scholen nauwelijks nog mensen met een diploma afleveren. En dat heeft weer gevolgen intern omdat er niks meer door kan stromen en zie je soms daar waar het toch gebeurt kennis verdwijnen simpelweg omdat er niemand was om het aan over te dragen.


@Ramon en @Raven gecondoleerd.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2974
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 okt 2020 09:36

Gecondoleerd en sterkte voor Ramon en Raven.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3371
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 okt 2020 09:48

Dank je wel.
Afbeelding

IceMaster
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019 10:54

IceMaster 27 okt 2020 09:50

Als eind veertiger schik ik me wel in huidige situatie (thuiswerken / mondkapjes / weinig tot geen bezoek, etc etc) de beest uitgehangen heb ik kunnen doen (en niet zo weinig) tussen mijn 16 tot eind studententijd. Geweldige tijd en geen moment spijt van gehad, wellicht dat mijn fietsprestaties wat minder nu zijn door alle drank, roken en andere zooi van toen, maar van elk moment genoten. Nu braaf burgelijk, huisje boompje beestje, prima voorelkaar, gelukkig en gezond. Maar als ik zie hoe de huidige jeugd (inclusief mijn bijna volwassen kinderen) zich moeten aanpassen al sinds maart dit jaar en zonder uitzicht hoelang dit nog gaat duren, dan heb ik zeer zeker medelijden met ze en hoop oprecht dat ze nog een deel van hun jeugd / jong volwassen bestaan de bloemen buiten kunnen zetten, want die tijd in hun leven komt niet meer terug. Effe aanpassen, je aan de maatregelen houden is zo simpel gezegd vanuit iemand die alles waarschijnlijk op de rit heeft en al gedaan heeft, en in die optiek wellicht misschien een beetje egoïstisch ? Als ik die beelden zie van dat feestje onder dat viaduct bij Hilversum moet ik stiekem weer hard lachen hoe iedereen daar weer zo politiek correct mogelijk overheen valt, terwijl er denk ik toch een hoop zijn bij zichzelf denken, daar had ik als ik toen zo oud was toch wel effe bij willen zijn (moi aussi). Maar we zijn in korte tijd veranderd in makke aan hun smartphone en social media verslaafde schapen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12633
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 okt 2020 09:57

@Raven en Ramon, sterkte!!!

@Jans was het maar zo simpel dat aan de regels houden de oplossing is. Ik geloof daar maar deels in.

Het hangt net als bij elke groep/leeftijd van je interesse/rijkdom/omgeving af hoeveel last je ervan hebt.

Ik persoonlijk vind het een fijne periode. Ik bespaar 10 uur reistijd per week waar ik andere dingen in kan doen.
Mijn kinderen hebben continu rooster op de basisschool en kunnen een uur langer buiten spelen/gamen etc.
Mijn vrouw hoeft geen weken meer naar het buitenland voor haar werk, ook even prettig een jaartje.

Maar dat is meteen het oneerlijke van deze situatie en vooral maatregelen er word een groep keihard geraakt.
We kennen dat rijtje onderhand wel............

Mensen begrijpen het niet meer. Dan zeggen er een hoop "willen niet begrijpen"
Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen het niet begrijpen.

Een zelfstandig ondernemer is niet voor niets zelfstandig ondernemen geworden. Een deel of rede is vaak dat ze niet voor een baas willen werken, daar zit vaak weer wat achter dat ze zelf alles/veel willen bepalen.

Die groep heeft automatisch veel meer last van opgelegde maatregelen dan een ander persoons profiel. zo simpel is het.

Het ergste van alles vind ik dat we sectoren en zorg platleggen voor coraona terwijl een deel van die patiënten gewoon aangeeft, laat mij maar gaan als het gebeurt.

Hoe groot is het probleem nou echt, want we doen vrij weinig goede dingen om het te verhelpen en vooral de huidige zorg te laten doorgaan.
Nu snap ik dat het niet makkelijk is en niemand het exact weet. Maar niks doen is altijd een keuze!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 okt 2020 10:24

hopjes schreef: 27 okt 2020 08:08

Zeg dat mijn buurjongen, 19 jaar, student en thuiswonend nu. Alleen online lessen, geen uitjes met vrienden, geen opa-oma bezoek ivm angst. Bijbaantje in horeca geannuleerd ivm corona. Zijn teamsport mag niet. Wintersport en zomervakantie ging niet door. Geen aanleiding dat er op korte termijn dingen veranderen. Als die met 3 vrienden in het park zit dan komt er een boa en zijn ze heel onverantwoordelijk en asociaal bezig. Alles om hem heen ademt verderf, polarisatie, afstandelijkheid en geen uitlaatklep.
Elk nadeel heeft ook zijn voordeel. Er ontstaat een massa tijd, tijde ne rust, die je nuttig kan besteden. Op mijn negentiende moest ik de lessen skippen om Montaigne en de Stoicijnen te lezen. Zouden jonge mensen nu ook misschien moeten doen.

Het valt me ook op hoe zwak de jongere generatie met ongewenste omstandigheden omgaat (niet iedereen natuurlijk). De verheerlijking van het oppervlakkige sociale leven lijkt me hier niet vreemd aan. Toen ik nog jong was vertelden mijn ouders vaak over hoe zij op die jonge leeftijd de oorlog doormaakten. Ik durf me haast niet voor te stellen hoe jonge mensen daar nu mee zouden omgaan.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 okt 2020 10:29

wasbeer2006 schreef: 27 okt 2020 09:57

Het ergste van alles vind ik dat we sectoren en zorg platleggen voor corona terwijl een deel van die patiënten gewoon aangeeft, laat mij maar gaan als het gebeurt.

Welja, laten we iedere binnenkomende corona patient bij binnenkomst een vragenlijstje voorleggen....
Hoeveel denk je gaan aangeven dat ze van alle zorg afzien en rustig thuis (anders heeft de rest er weinig aan) dood willen gaan?
En hoeveel winst gaat dat in de zorgcapaciteit opleveren.......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten