Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 01:31

Blijkbaar ben jij al geëmigreerd maar heb nog geen keus kunnen maken ;-) ik zou van Italië Frankrijk en Spanje Italië doen. Mooi land, lekker eten en Uitermatelijke vriendelijke mensen.
Ik kan het weten heb er 4 jaar gewoond, hoewel dat alweer een heel tijd geleden is geweest.
Afijn in het bovenstaande ( niet zo met emigranten, rechts extremisme, frustratie) kan ík mezelf niet in terug vinden, misschien SOI2 wel.
Zal ook niet weten waar ik negatief over emigranten schrijf of andere rechts extremisme gedachte goed uit.
Als jij vind als ik hier de (onnodige) angst probeer te temperen te koppelen aan het het bovenstaande dan leg je verkeerde verbanden.
Ja ik ben kritische over enkele besluiten van het huidige kabinet. gelukkig leven we in een land waar je mening nog kan geven, en als jij vind dat ik onzin loop te verkondigen dan hoor ik dat graag van je.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2020 08:40

@Mao, de stelligheid waarmee jij durft te beweren dat er geen 2e golf komt is voor mij net ze triest als de mensen die, in mijn ogen, overdreven bang zijn. Over iets van een jaar zullen we weten of jouw glazen bol de waarheid gegeven heeft. Voorlopig zul je het met de regering moeten doen die je hebt. En je zult ook mee moeten betalen aan de vriendelijke mensen uit de zuidelijke landen.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 24 mei 2020 10:45

@Enzzo: ik heb dan wel een opmerking gemaakt over arbeidsmigranten, maar dat gaat over dit soort misstanden.
https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~a76da946/

Dit zit soms tegen slavernij aan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2020 11:50

Jans schreef:
24 mei 2020 08:40
@Mao, de stelligheid waarmee jij durft te beweren dat er geen 2e golf komt is voor mij net ze triest als de mensen die, in mijn ogen, overdreven bang zijn. Over iets van een jaar zullen we weten of jouw glazen bol de waarheid gegeven heeft. Voorlopig zul je het met de regering moeten doen die je hebt. En je zult ook mee moeten betalen aan de vriendelijke mensen uit de zuidelijke landen.
Mwa, zo triest is dit stelling niet hoor.
Iedereen kan beredeneren dat een mogelijke 2e golf totaal niet het effect zal hebben van de eerste. We zijn voorbereid, grote events verboden, afstand houden, meer handen wassen, etc: dat gaat de piek allemaal fors afvlakken.

Dat meebetalen aan zuid europa wordt wel een vervelend dingetje vrees ik.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Joseba
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:02

daniel1975 schreef:
24 mei 2020 11:50
Mwa, zo triest is dit stelling niet hoor.
Iedereen kan beredeneren dat een mogelijke 2e golf totaal niet het effect zal hebben van de eerste. We zijn voorbereid, grote events verboden, afstand houden, meer handen wassen, etc: dat gaat de piek allemaal fors afvlakken.
Dan neem je volgens mij wel aan dat iedereen de maatregelen vol gaat houden. Dat zie ik nu al wegebben. Denk dat het punt van Jans is dat je wel kan toeteren dat een 2e golf er niet komt maar als je dat niet onderbouwt is dat niet echt een stelling.

Kans op een tweede golf in het najaar lijkt me te maken hebben met 1. een mogelijk nog aanwezig virus 2. geen beschikbaar vaccin 3. veranderende luchtvochtigheid 4. minder buiten, meer binnen 5. wegebben van discipline aangaande maatregelen.

Ik zit er ook niet op te wachten maar dat lijkt meer op een onderbouwde stelling dan "gaat toch niet komen".
Laatst gewijzigd door Joseba op 24 mei 2020 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Joseba
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:07

daniel1975 schreef:
24 mei 2020 11:50
Dat meebetalen aan zuid europa wordt wel een vervelend dingetje vrees ik.
Tsja, dat hoort natuurlijk wel een beetje bij een Europese Unie. Niet alleen het zoet....

Als je het economisch nieuws een beetje volgt heb je gezien dat de Nederlandse Staat al sinds april is begonnen met ophalen van de nodige miljarden op de kapitaalmarkt. Gezien de lage rentestand niet onverstandig. Vraag is op welke wijze we gaan meebetalen (ofwel hoeveel wordt een gift of oninbare lening).

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2020 12:12

En dat meebetalen zou nog niet zo erg zijn, nou ja een beetje wel, maar als er dan ook maar eens hervormingen plaats zouden vinden in de zuidelijke landen. Volgens mij was Spanje al wel een beetje op de goede weg.

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:20

@jans
Als jij mijn positieve inslag als triest wilt betitelen dan vind ik dat prima, laat mij dan maar een “triest” persoon zijn in jouw beleving.
@Enzzo
Ps. Het Juist het klakkeloos wegzetten van meningen van andere zoals jij net doet dat de Baudets en Wilders een voedingsbodem hebben. Ga de discussie aan en je zult zien dat verschillen klein zijn.

Joseba
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:22

Ah, ik denk dat ik nog op de Ignore lijst sta bij mao.... dan hoef je al helemaal geen stelling meer te onderbouwen natuurlijk :idea:

Wel roepen dat je de discussie aan moet gaan maar zelf vingers in de oren :dislike:

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:30

Mee betalen aan de zuidelijke landen is geen enkel probleem, alleen dan zal er toch echt een plan achter moeten zitten. Zomaar een zak geld geven werkt natuurlijk niet.
Wat dat betreft sta ik helemaal achter het Nederlands regeringsbeleid.

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:35

@Joseba, maak je geen zorgen ik zet niemand op een ignore lijst. Waarom zal ik dat moeten doen omdat we het (soms) niet eens zijn. Dan kan ik me vrouw ook buiten gaan zetten ;-)
Maar waar wil je het over hebben?

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:38

Jans schreef:
24 mei 2020 12:12
En dat meebetalen zou nog niet zo erg zijn, nou ja een beetje wel, maar als er dan ook maar eens hervormingen plaats zouden vinden in de zuidelijke landen. Volgens mij was Spanje al wel een beetje op de goede weg.
Nau zie je wel, we zijn het al met elkaar overeens.
Zo makkelijk gaat dat,
Fransen tot hun 67 door werken en het probleem is opgelost.

Plaats reactie