Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6098
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 mar 2020 10:07

Las een mening van een groep van 4 wetenschappers uit België, dat ze voorstander zijn van testen op immuniteit om degene die immuun zijn (lees: al ziek zijn geweest), te identificeren om zodoende deze mensen weer te laten werken en de economie nog enigszins te redden.

Wat krijg je dan? Als je immuun bent, heb je macht... soort übermensch.., dan kan je goed salaris vragen als jij kennelijk zo belangrijk bent.
Heb je het niet? Dan ben je waardeloos.., zoek het maar uit. Misschien maar corona feestjes organiseren, want je kan het maar beter een keer gehad hebben en zodoende in 1 klap enorm veel meer waard zijn.

Het idee lijkt in de 1e lijn enorm nuttig en logisch, maar ik vraag mij af wat de gevolgen zijn als je dit op deze manier, met deze argumentatie, zou uitrollen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mar 2020 10:12

https://3athlon.nl/franse-politie-actie ... ar-boetes/
Edit: bovenstaande blijkt inmiddels fakenieuws te zijn. Staat op de bovengenoemde site.
Voor diegenen die het nog niet helemaal meegekregen hebben dat het in andere landen iets anders geregeld is dan in Nederland.
Voorlopig vraag ik me wel af hoe je zo'n boete moet gaan betalen. En of ze echt achter je aan komen om de boete te innen. Probleem in Frankrijk is wel dat een boete, die je niet snel betaalt, snel hoger wordt.
Laatst gewijzigd door Jans op 31 mar 2020 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 31 mar 2020 10:28

wasbeer2006 schreef: 30 mar 2020 22:01 Kunnen we ons (financiële) systeem aanpassen?
Ik weet wel hoe ze ons financiële systeem zich aan gaat passen. Eerst de belastingen omhoog om de schade op de burger te verhalen. Vervolgens gaat elk bedrijf/winkelier/organisatie deze kosten doorvertalen naar de burger en last but not least gaat iedereen weer bewust een buffer opbouwen voor het geval er weer een crisis uitbreekt.

Verder denk ik dat de bevolking heel snel weer vervalt in oude patronen (bezuinigen op plekken die je nodig bent, roekeloos geld uitgeven aan hele specifieke zaken), alleen wordt over 50 jaar corona nog als excuus aangehaald als crisis. De (emotionele) impact is enorm en zal (te pas en onpas) ingezet worden.

Kortom, ik denk dat geen enkele burger hier beter van wordt. Een enkeling wordt er alleen ook niet minder van. Vanuit de overheid gezien denk ik dat de bijwerkingen best gunstig zijn (meer ruimte voor risicomijdend gedrag, nivellering van vermogen, toename macht/invloed overheden etc).

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6098
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 mar 2020 10:33

Jans schreef: 31 mar 2020 10:12 https://3athlon.nl/franse-politie-actie ... ar-boetes/
Voor diegenen die het nog niet helemaal meegekregen hebben dat het in andere landen iets anders geregeld is dan in Nederland.
Voorlopig vraag ik me wel af hoe je zo'n boete moet gaan betalen. En of ze echt achter je aan komen om de boete te innen. Probleem in Frankrijk is wel dat een boete, die je niet snel betaalt, snel hoger wordt.
Een rondje joggen mag wel, om fit te blijven.., maar mag geen 10km zijn.

Nou weet ik wel dat niet iedereen zomaar 10km hardloopt... maar in mijn ogen is 10km hardlopen net zoiets als 15km fietsen of 28km racefietsen..., aka, net aan een korte training. (en die 10km loop ik zelden aan 1 stuk.. veel vaker opgedeeld in stukken van 2 tot 20 minuten oid).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mar 2020 10:58

Ik moet zeggen dat de tekst van de site ook de werkelijkheid helemaal weergeeft.
Met dat ik dit schrijf komen er twee stokwandelaars, in best flink tempo, langs. Over een deels onverhard pad. Nog niet eerder gezien in de jaren dat we hier wonen.
Ik moet zeggen, ik fiets iedere dag 25km, binnen de grenzen van 1km van huis, maar ik weet nu ook zeker dat ik geen Tacx hoef. Nu kan ik op mijn ritje nog 5x naar de aardbeien boer zwaaien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2020 10:59

Frans Korea
Blijft gewoon belachelijk hoe streng ze daar zijn. Van thuis zitten knapt niemand op!!
Less is bore

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 31 mar 2020 11:08

een edit op het artikel van 3athlon:

EDIT: De Franse politie heeft inmiddels laten weten dat zij niet controleert (en beboet) op Strava. Het zou gaan om een valse politieaccount.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mar 2020 11:14

Tarkin schreef: 31 mar 2020 11:08 een edit op het artikel van 3athlon:

EDIT: De Franse politie heeft inmiddels laten weten dat zij niet controleert (en beboet) op Strava. Het zou gaan om een valse politieaccount.
Bedankt, ja fakenieuws geeft ook angst ;)
Maar dat neemt niet weg dat een kennis van me verboden is om boodschappen op de fiets te doen (voor hem meer dan 10km) en dat hij ook niet verder mocht fietsen, waarbij ik niet helemaal kan zien of hij buiten de 1km zone was. Maar hij was zeker geen 4km van huis.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mar 2020 11:34

Heerlijk die Italianen. Eerst jarenlang een complete puinhoop maken van de overheidsfinanciën, en dan nu Nederland gaan bashen dat we niet willen dokken. Ciao!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 mar 2020 11:40

...via een Duitse krant, met het argument richting de Duitsers dat ze na de door hun veroorzaakte oorlog ook in hun handjes mochten knijpen met de steun die ze toen kregen (of zoiets, ik krijg rode vlekken van zoveel drogredenaties dat ik het stuk niet uitgebreid gelezen heb).
Euh, Italië, aan welke kant stonden jullie ook alweer in diezelfde oorlog?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 31 mar 2020 12:25

53x11 schreef: 31 mar 2020 11:40 ...via een Duitse krant, met het argument richting de Duitsers dat ze na de door hun veroorzaakte oorlog ook in hun handjes mochten knijpen met de steun die ze toen kregen (of zoiets, ik krijg rode vlekken van zoveel drogredenaties dat ik het stuk niet uitgebreid gelezen heb).
Euh, Italië, aan welke kant stonden jullie ook alweer in diezelfde oorlog?
Welkom in het post-truth tijdperk.

Volgens gerenommeerd historicus en schrijver Yuval Harari is dit overigens van alle tijden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mar 2020 12:28

@havana en @53x11. Heel jammer dat ik vanochtend alleen maar gehoord heb dat de zuidelijke landen helemaal gelijk hebben dat ze nu de handjes weer ophouden. Want ja, zij kunnen er ook niets aan doen. Het lijkt dat (bijna) alle vooraanstaande Nederlandse) economen ons dat binnenkort ook gaan vertellen in een pagina grote advertentie.
Over een jaar weet niemand meer hoeveel geld er naar die zuidelijk landen gegaan is en hervormen? wat is dat?

Gesloten