Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 feb 2021 23:26

Totdat je een ijverige diender tegenkomt. Zoiets overkwam mij ook tijdens de eerste lockdown in Frankrijk.
Maar goed, het is een afgewogen risico.

teoram
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2021 00:00

teoram 08 feb 2021 00:05

tom de groot schreef: 07 feb 2021 22:28 Tot nu toe gewoon de grens over gegaan heb er nog niks van gemerkt.

Best jammer al die bangmakerij en flauwekul maatregelen. Je
Als grensbewoner ga je daar normaal wel mee weggeraken.

Sporten wordt ook nog wel gezien als een normale bezigheid.

Het kan wel interessant zijn om een vodje papier bij te hebben - verklaring op eer.
https://d34j62pglfm3rr.cloudfront.net/d ... vullen.pdf

Hier is ook wat nuance vanuit het ministerie: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210125_98360046

Woon je niet aan de grens dan kan het iets lastiger worden, maar het is nu ook niet zo een hoofd prioriteit van de politie.
Itt de eerste lockdown waarbij er veel meer controle was.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 feb 2021 08:23

Ik weet niet hoe het in NL gesteld is, maar in België is er echt totaal geen controle (ook voor de politie zijn dit onzin maatregelen en zij zien er het nut ook niet van in)

Aan de andere kant, als je ergens iets mispeuterd, kan je zo natuurlijk wel nog een extra boete oplopen.

Ik rijd trouwens nog steeds geregeld de grens over, ritje Terneuzen is 1 van mijn favorieten in de winter.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 feb 2021 08:54

Ik geloof dat het in NL ook niet zo'n vaart loopt. Een belg die Nederland in zijn eentje in rijdt op de fiets zal geen Corona verspreiden. In Nederland doen ze ook niks aan de grote groepen fietsers en wandelaars. Terwijl die een hoger verspreidingsrisico in zich hebben. Dat gade slaande, zou het bekeuren van een eenzame Belg echt lachwekkend zijn. Overigens zie ik die groepen in de randstad, ben geen grensbewoner.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie