Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 apr 2020 12:28

ypuh schreef: 02 apr 2020 11:29
Puffdaddy schreef: 02 apr 2020 00:03 Ja, viel mij ook al op afgelopen weekend dat de skeelers zijn "herontdekt".
Niet alleen jongere mensen maar ook ouderen mensen gezien.
Heb hier ook al wat grappen over gemaakt. Je ziet ineens huisvaders in hun normale kloffie op de skeelers van hun zoon/dochter. Ziet er wel grappig uit.
In één woord: belachelijk!
Ik heb ook al 65+ ers zien skeeleren waarbij duidelijk was dat het geen dagelijkse kost is. Hoezo risico's opzoeken? En van polsbeschermers lijken nog minder mensen gehoord te hebben dan over helmen.....
Heeft niet met de buitenruimte te maken (alsjeblieft, ga lekker allemaal verantwoord naar buiten), maar wel met het serieus nadenken over risico's.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 apr 2020 12:42

Jans schreef: 02 apr 2020 11:47 Probeer nu alsjeblieft samen gebruik te maken van de buiten ruimte. Als je "pech" hebt moet je dan maar even slalommen.
Heb je inmiddels al een gendarme voor je deur staan posten, of valt het mee?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 apr 2020 12:44

Er woont er eentje naast Jans.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 apr 2020 12:47

Dus die kan iig thuiswerken dan ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 apr 2020 13:26

53x11 schreef: 02 apr 2020 12:42
Jans schreef: 02 apr 2020 11:47 Probeer nu alsjeblieft samen gebruik te maken van de buiten ruimte. Als je "pech" hebt moet je dan maar even slalommen.
Heb je inmiddels al een gendarme voor je deur staan posten, of valt het mee?
Ik kan niet meer fietsen. Een mail gestuurd naar de nationale politie, omdat ik gewoon deed wat mocht. Maar fietsen is geen activité physique. Totaal tegenstrijdige regels gekregen. Inmiddels de derde mail weg met de vraag wat dan wel activité physique is. En gezegd als dat alleen wandelen is, dat ook beschreven moet worden.
Wat me vooral boos maakte is dat toen de tweede politie auto er bij kwam, de politie-agente zei dat ze me al eerder van de weg gestuurd had. Dat is pertinente onzin, omdat zij accepteerde dat ik gewoon in de 1km zone zat.
Boodschappen op de gewone fiets geeft nog geen problemen. Maar om nu te solliciteren naar een boete door ver om te rijden laat ik maar achterwege.
Het zwembad is al 17°🏊. Nog even.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 apr 2020 14:00

Oef Jans, serieus eng die Franse politie staat momenteel.

En wat betreft skeeleren. Ben je een ervaren schaatser/skeeler dan is het natuurlijk geen probleem. Maar onervaren lijkt het mij behoorlijk risicovol.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 apr 2020 14:07

Die politie buurman had nu juist gezegd dat het lastig was, maar we zou moeten kunnen. En dat hij ook buiten de km zone gaat.
Maar het is misschien wel de reden dat hij vanwege corona maar halve dagen hoeft te werken.
@RVV, nee ik ben geen skeeleraar, maar daar zouden ze hier helemaal van over hun nek gaan.
Ik heb al een schouder prothese, dus nee, zo goed is het asfalt hier ook niet.
Ik vind het wel aardig om mijn ervaringen te delen. Franse onzinnige regels, maar echt, jullie hoeven niet echt medelijden te hebben. Er zijn er die het heel veel beroerder hebben.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 02 apr 2020 14:24

Ik fiets nu weer alleen sinds 16 maart, vroeger, tot voor 3 jaar geleden, deed ik niet anders. Sinds ik besmet ben geraakt met het samen fietsen, het dollen, de gezelligheid, de pauzes met koffie en vlaai, vroeger appeltaart (!), fiets ik veel liever samen maar het is nu even niet anders. Heb er niet zoveel moeite mee en het heeft ook voordelen maar ik mis wel vaak wat moraal en moet me ook regelmatig dwingen om alleen te gaan fietsen. Ik wijs anderen op het belang van alléén fietsen wat me door een klein aantal niet altijd in dank word afgenomen, baal er zelf ook van de moraalridder te acteren. Sommigen zijn echter zo stronteigenwijs en gaan toch met zijn drieën of vieren fietsen. Ik ben er maar mee gestopt om er nog iets van te zeggen, het zijn mensen van in de 60 en eentje zelfs 70 plusser, ze moeten toch wel wijs zijn, toch ? Nog beter is het om eigenlijk thuis te blijven maar dat gaat mij ook even TE ver en het mag nu nog. Alleen mag ik België niet meer in, woon in de grensstreek (Kerkrade), Duitsland mag nog wel. Hoop echt dat het geen maanden gaat duren, begin me ook een beetje te vervelen, ik mis de sociale contacten met mijn eigen fietsgroepje als ook de ritten op de club zondag. Laten we hopen dat het snel weer voorbij gaat maar ik vrees een ramp van ongekende omvang met een giga recessie. En wat te denken van de broeinesten Afrika en India.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 apr 2020 14:52

luvene schreef: 02 apr 2020 14:24 Ik ben er maar mee gestopt om er nog iets van te zeggen, het zijn mensen van in de 60 en eentje zelfs 70 plusser, ze moeten toch wel wijs zijn, toch ?
Haha, die illusie had ik ook tot ik bij een club ging fietsen en wegkapitein werd. Conclusie: Hoe ouder hoe eigenwijzer. Het zijn bij onze club vaak de 60+'ers die zich niet meer laten vertellen wat ze moeten doen en de regels bepalen ze zelf wel. Veelal tot ergenis binnen de groep, laat staan t.o.v. andere weggebruikers :lol:.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 02 apr 2020 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 02 apr 2020 14:56

Ik fiets nagenoeg altijd alleen en heb geluk met het feit dat ik in het Noorden woon. Tijdstip van vertrek maakt nooit uit, het is altijd lekker rustig. Net terug van rondje 60 km (met pleuriswind zou Bep van Klaveren zeggen).
Inderdaad wat onhandige skaters gepasseerd, die ook nog eens last hadden van harde westenwind.. Verder een paardrijder, 1 stel oude mensen en een trekker met aanhanger waarin een klein hondje zich zat te verbazen over de fietser aan het elastiek.

Toch blijven de meeste mensen gewoon vriendelijk. Ik pas mijn snelheid eerst aan, ting 1x op de bel, daarna een 2e x (want veel wind) en zeg bedankt na het passeren.

Over trainen en corona: De zomertijd is nu net ingegaan en het is licht tot 20.30. Normaal gesproken zou ik nu na werktijd eindelijk mijn langere ritjes kunnen gaan doen. Voordeel van thuis werken is dat Ik nu overdag kan fietsen. Zo lang ik maar aan mijn 8 uur per dag kom.

Ik maak me wel wat zorgen over het weekend, gezien de lente die in aantocht is.
older Budweiser

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 apr 2020 15:16

Alle gemeentes op de Heuvelrug sorteren al voor en gooien vanaf morgenavond alle parkeerplaatsen dicht. Ook door de week.
Stelletje idioten, alsof het doordeweeks zo druk is.
Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen, maar ik voorzie ook wel serieuze problemen want op deze manier vliegt wat mij betreft het draagvlak hard onderuit.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 apr 2020 15:24

Ik reed eergisteren al m'n rondje heuvelrug, en inderdaad meeste P's zijn al dicht.

Inmiddels is De Telegraaf stilaan begonnen met z'n anti-lockdowncampagne (na eerst juist furieus voor de lockdown gelobbyd te hebben, curieus). De ervaring leert dat de invloed van dit medium niet onderschat moet worden.

Plaats reactie