Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 19:17

Ja, dat moet dan maar even. Zolang mensen zich niet aan lichtere voorwaarden houden, dan vragen we er met zijn allen om. (Weet je nog vroeger van school, de goeden moeten onder de slechten lijden). Ik vind dit ook niet fijn, maar ik kan er niets aan veranderen, ook niet als ik me er erg druk over ga maken.
Even off-topic ik zou als ik jou was nooit overwegen om ooit in Frankrijk te gaan wonen. Zowat iedere ambtenaar hier maakt zijn eigen regeltjes. Het heeft bijvoorbeeld 15 maanden geduurd voordat mijn man zijn Franse rijbewijs had. Die moet je aanvragen als je Nederlandse verlopen is. Het kan maanden tot zelfs een jaar duren voordat je je kaartje hebt als bewijs dat je verzekerd bent voor ziektekosten.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mar 2020 19:23

Jans schreef: 26 mar 2020 19:08 Ik moet zeggen dat ik de uitspraken van Noord-Koreaanse toestanden wel erg ver vindt gaan. Het blijkt gewoon dat "het land" tegen zichzelf beschermd moet worden. En dat geldt voor alle landen.
Ik ben enigszins anti-autoritair ingesteld vrees ik. Ik vind het ergens ook wel beangstigend om te zien hoe makkelijk mensen afstand doen van hun burgerrechten. Los van het feit van wat ik vind van de maatregelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2020 19:25

Kritiek op Roche is deels onterecht; Nederland kan zelf ook veel meer testen zonder Roche. Lees bijvoorbeeld de stukken van Rosanne Hertzberger (NRC).

[edit]

Roche zelf

Roche: recept staat op internet
De Zwitserse farmaceut Roche laat in gesprek met de NOS weten dat laboratoria het recept voor een vloeistof die nodig is voor coronatests van het internet kunnen halen. "Het recept waar u het over heeft, is een algemeen recept dat bekend is bij microbiologen. Het staat hen vrij om de vloeistof te ontwikkelen", zegt een Roche-woordvoerder.

Voor de veiligheid, de kwaliteit en de betrouwbaarheid raadt Roche echter aan de vloeistof bij het bedrijf te kopen. "Buiten de Roche-omgeving kunnen we de kwaliteit en de betrouwbaarheid niet garanderen."

Eerder was er bij Roche een tekort, maar dat is inmiddels opgelost. Wel waarschuwt het bedrijf dat er veel vraag naar is. "Voor nu hebben we genoeg op voorraad."
Het is hetzelfde verhaal als bij de beademingsapparaten en de mondkapjes: Nederland zal moeten tonen dat ze dit ZELF kunnen regelen (en dat kunnen we).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 mar 2020 20:03

het hele corona gebeuren doet me wel nadenken...… eigenlijk al eerder, afgelopen september was ik na 20 jaar weer een keer in Amsterdam centrum en ik heb me verbaasd, ik kom regelmatig in Rotterdam, maar dit was toch wel iets anders een koffie bestellen in het nederlands ging niet lukken english please, een hamburger even later ook al niet...… Een aantal demonstratisch op de Dam, schijnt dagelijkse korst te zijn. Ik ben de afgelopen jaren een paar keer in parijs geweest, milaan, en dat is gewoon rustig in verglijk met amsterdam

Moeten we wel zoveel touristen verwelkomen? moeten de grezen niet gewoon wat dichter, zodat het wat leefbaarder wordt in elk land (grote stad). Sommige dingen werken niet hoe graag we het willen.

Zijn we gek geworden?? kunnen we weer iets meer terug naar de basis. of moet het als het gek is toch nog even gekker.

Nu dan toch corona. Ik verbaas me...… Wat is er erg aan 50 doden per dag aan een griepje?? dat zijn toch normale getallen die met de griep van 2018 en 2019 ook aan de orde waren circa 2900 extra in twee maanden. En nu is het een probleem, ja want de IC,s moeten niet te vol gaan liggen.... oke dat snap ik. Maargoed ruk 2000 ic bedden aan en het probleem is over toch? gaan er een keer 10.000 dood aan de griep, geen probleem toch.

130 kanker doden per dag + ongeveer zoveel aan hart en vaatziekten interesseert ons ook niet of staat er na deze crisis een boa bij de kassa van de supermarkt "weer een zak patat meneer, uw bent maar alleen en met een bmi van 27, weg met die zak"
En dat kost de maatschappij toch ook enorme bedragen die in het niet zouden vallen bij 2000 ic bedden.

Ouderen en mensen in de zorg en leraren, we verwaarlozen ze al jaren en nu gaan we roepen "wat werken ze hard"

Daarnaast vind ik het frappant, ik ben niet zo,n complot denker, maar het lijkt mij toch bijna een generale voor echt iets ergs. Vreemd ook dat china amper doden heeft en nu weer verder gaat, Rusland ook niet veel aan de hand????

Ik vind Trump een idioot, maar nu spreek ie wel de waarheid en hij heeft nog gelijk ook. De economie plat leggen kost straks meer doden dan de corona doden nu..... De financiële crisis heeft ook aan 50.000 mensen het leven gekost hoor je ook niemand over, zit niemand voor in de bak, maar een autootje van verkeerde software voorzien is de bak in..... ook apart.

Ik vind dat we met elkaar eens goed moeten nadenken wat we willen. Continu maar economische groei. Ik zeg nee. En laten we eens goed in de spiegel kijken over wat we doen en niet dat idiote gestress. Laten we ook hierna eens om ons heen kijken en mensen, dieren of op een andere manier helpen. Bel in de 10 uur die je in de auto zet in de week een eenzaam iemand. In plaats dat je iets op MP zet, geef het weg aan iemand die het kan gebruiken.

Daarnaast, hoe erg is het als 10% van de wereld bevolking dood gaat? niet zo erg voor de planeet denk ik. Ja als het een van mijn kinderen zijn ben ik daar ook kapot van maar hoort dat niet bij het leven, probeert de planeet ons niet wat te vertellen?? Ik vind het voor een deel een poppenkast.

Voor de duidelijkheid. Ik kom zo min mogelijk in de supermarkt, 2x per week, houd minimaal de 1,5 meter afstand, zoek geen nieuwe mensen op.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 20:28

Rusland niet veel aan de hand?
Waar haal je die info vandaan?
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 mar 2020 20:50

De berichten waren toch dat daar weinig aan de hand was (voor wat betreft Corona uiteraard)
Nu is de vraag of dat de waarheid is natuurlijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mar 2020 21:07

Ik weet niet hoe jij makkelijk aan 2000 IC bedden denkt te komen? Die hebben we niet in een loods klaar staan. Corona patiënten op de IC moeten beademd worden en bijv gekoeld.

Nu kan je de beademingsapparatuur van je OK's halen, maar ja dat levert ook niet meer dan een paar extra bedden op. En dan moet er nog ergens geschoold personeel vandaan getoverd worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 21:26

wasbeer2006 schreef: 26 mar 2020 20:50 De berichten waren toch dat daar weinig aan de hand was (voor wat betreft Corona uiteraard)
Nu is de vraag of dat de waarheid is natuurlijk.
Ik heb wat connecties in Rusland zitten en het is heel simpel; het werd daar genegeerd, niks aan de hand, bla bla.
Maar ondertussen liepen de ziekenhuizen vol en de problemen op. Inmiddels heeft ook Vlasje aangegeven dat Corona misschien toch wel een probleempje is.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mar 2020 22:19

@wasbeer2006, we zijn inderdaad met veel te veel op deze bol.
En als er dan eens iemand heel erg ziek wordt doet de maatschappij er alles aan om die er door te halen
Hetzelfde wat we onze oudere dementerenden aandoen, ze moeten en zullen in leven blijven om de ouderlingenindustrie te laten draaien.


En misschien moet iedereen er eens bij nadenken dat we productie toch niet moeten terughalen naar Europa. Zelfs onze groenten komen van de andere kant van de wereld terwijl onze eigen boeren er massaal aan onderdoor gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 mar 2020 23:03

En misschien moet iedereen er eens bij nadenken dat we productie toch niet moeten terughalen naar Europa. Zelfs onze groenten komen van de andere kant van de wereld terwijl onze eigen boeren er massaal aan onderdoor gaan.

+1
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2020 00:18

Welke groente bedoel je?
Less is bore

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 27 mar 2020 01:14

Daardoor eten we dus de hele winter door verse groentes :p

Plaats reactie